Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

avagy az a 21. század új ipari forradalmának kihívásai Magyarországon

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "avagy az a 21. század új ipari forradalmának kihívásai Magyarországon"— Előadás másolata:

1

2 avagy az a 21. század új ipari forradalmának kihívásai Magyarországon
Az e-mobilitás elfogadott Fejlesztési Programja a Jedlik Ányos Tervben (JÁT), módosulások az elmúlt időszakban avagy az a 21. század új ipari forradalmának kihívásai Magyarországon Pethő József (főtitkár) 2016. október 21.

3 Hazai elektromos mobilitás
= a Jedlik Ányos Terv (JÁT)

4 RÖVID TÖRTÉNETI KITÉRŐ: NÉVADÓNK, JEDLIK ÁNYOS
Bencés szerzetes, egyetemi tanár, az elektromechanika tudományának egyik alapítója „villanydelejes forgony”, az első egyenáramú elektromágneses villanymotor elem hajtotta elektromos motorkocsi „ egysarki villanyindító” – a dinamó elvének felfedezése Siemens előtt Rendkívüli jelentőségű felfedezéseit tudományos kísérletekben tette, találmányait nem szabadalmaztatta mivel a hazai ipar még fejletlen volt hozzájuk.

5 A MAGYARORSZÁGI SZAKPOLITIKAI KERET KIALAKULÁSA
2014. március 2014. szept. 2015. július 2015 – 2017 A Nemzetgazdasági Miniszter bejelenti a Jedlik Ányos Terv (JÁT) elkészítését Megalakul a Jedlik Ányos Klaszter az NGM és a NKFIH (volt NIH) felügyeletével széles szakmai és társadalmi egyeztetés az alapítók hazai innovatív cégek az érintett területekről Szakmai kompetencia központ A Jedlik Ányos-terv (JÁT) kormányzati jóváhagyása Összhangban az EU szabályozásokkal Összhangban az Oktatási és Munkahelyteremtési programokkal A Jedlik Ányos-terv keretében EV Infrastruktúra kiépítése és Pilot projektek indítása

6 A JEDLIK ÁNYOS KLASZTER
A hazai elektromos mobilitás legfontosabb érintettjeit tömörítő Szakmai Szervezet (egyfajta platform) A JÁK tagjai és együttműködő partnerei (jelenleg 50 szervezet): Az e-mobilitás területén működő innovációs, gyártó és értékesítő vállalatok Energiavállalatok Tudományos és Oktatási intézmények Önkormányzatok Civil szervezetek (társadalmi beágyazódás) Klaszterek (hangsúly a szinergiák megteremtése) Munkacsoporjaink (a hozzáadott érték teremtéséhez): Közlekedés (benne autóipar) Energetika (benne közlekedés energetika) Innováció és ICT Jog (fenti szabályozások összefogására)

7 A JEDLIK ÁNYOS-TERVBEN (2015) FOGLALT FELADATOK
K+F+I tevékenység és a Hazai Gyártás támogatása Projektek finanszírozásának elősegítése (klf. pályázatok) Az elektromos mobilitást támogató jogi- és adózási feltételek felülvizsgálata, kibővítése A Közösségi Közlekedés jelentőségének növelése Mintaprojektek indítása

8 jelenleg : 1251db => A JEDLIK ÁNYOS CSELEKVÉSI TERV
A JÁT-hoz kapcsolódó főbb jogalkotási feladatok és határidők FELADAT HATÁRIDŐ Töltőinfrastruktúra telepítéséhez szükséges eljárási szabályok (új engedély típus) 2015. november 30. VET módosítása A villamos energia egyetemes szolgáltatás árképzéséről szóló 4/2011. (I. 31.) NFM rendelet módosítása Zöld rendszám bevezetése = környezetkímélő jármű 2015. szeptember 30. Illetéktörvény, gépjárműadóról valamint a regisztrációs adóról szóló törvények módosítása Ingyenes vagy kedvezményes parkolás a településeken (eddig 12 megyei jogú városban) folyamatos bevezetés A költségvetés teherbíró képességéhez igazodó DIREKT és INDIREKT ÖSZTÖNZŐK, egyéb Pénzügyi Ösztönzők jelenleg : 1251db =>

9 A JEDLIK ÁNYOS CSELEKVÉSI TERV eddigi eredményei (teljesség igénye nélkül)
Önkormányzati töltőpályázat (1,25Mrd idei) EV gépjárműfinanszírozás pályázat (2Mrd idei) Közöségi Közlekedés – BKV eBusz beszerzés (4Mrd) Adókedvezmények (pl. regisztrációs adó, vagyon átruházási illetékmentesség, cégautóadó mentesség, gépjárműadó ment.) Tesztpálya - EV technológiák hazai teszteléséhez

10 Az elektromos mobilitás terjedésének újabb fókuszterületei
A JEDLIK ÁNYOS-TERV TOVÁBBGONDOLÁSA (JÁT 2.0) Az elektromos mobilitás terjedésének újabb fókuszterületei A stratégiai villámtöltő-infrastruktúra (TEN-T) tervezése és létrehozása állami támogatással Töltők fejlesztésének, gyártásának és karbantartásának támogatása (új generációs v2 töltők) Műszaki tervezés az energiaszolgáltatókkal közösen – smart charging / smart grid / smart city követelmények A töltők üzemeltetéséhez piaci és üzleti modell kialakítása Központi elektromobilitási mérési és elszámolási rendszer létrehozása (ICT Back-end) Elektromos buszok, betegszállítás, eCar-sharing, e-kerékpárok, városi logisztika, városüzemeltetés, stb. Fejlesztési források: Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Széndioxid-kvóták eladásából NGM gazdaságzöldítési alap

11 A 21. század 4.0-ás ipari forradalmának részeként e SZEKTOR elemei
AZ ELEKTROMOS MOBILITÁSI PIAC (EKOSZFÉRA) A 21. század 4.0-ás ipari forradalmának részeként e SZEKTOR elemei Elektromos jármű (M1-3, N, L, Light and Heavy Duty) Infrastruktúra - töltési rendszerek Energia-menedzsment rendszerek (okos mérés) Áramkereskedelem (üzemanyagellátás) Elektromos hálózat (ellátás biztonság) ICT (backend) hálózat Elszámolóház, Adattárház Multimodális közlekedési módok Mobilitás, mint Szolgáltatás Új komplex Üzleti modellek

12 A Z E-MOBILITÁS MAGA IS VÁLTOZÁSOKAT GENERÁL
A fenntartható e-mobilitás: Technológiai válasz a Társadalmi változásokra Új mobilitási minták, új infrastruktúra és üzleti modellek Karbonmentes energia integrálása – meglévő energiarendszerek átalakulása Megjelent a fenntartható mobilitási szolgáltatások dinamikus piaca Az e-mobilitás többé nem a járműipar „BELÜGYE” Új járműfejlesztési filozófia (ICT based – IoE, connected car, shared economy) Az Energia- és az ICT-szektor stakeholdereinek döntő szerephez jutása Komplex és összehangolt szabályozást igényel Új szabványosítási igények megjelenése – egységesítés (ww és EU)

13 Köszönöm a figyelmet! Pethő József (főtitkár) 2016. Október 21.

14


Letölteni ppt "avagy az a 21. század új ipari forradalmának kihívásai Magyarországon"

Hasonló előadás


Google Hirdetések