Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marosi Katalin Oktatási Hivatal

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marosi Katalin Oktatási Hivatal"— Előadás másolata:

1 A minősítések tapasztalatai A Mesterpedagógus fokozat megszerzésének útja
Marosi Katalin Oktatási Hivatal Tanügy-igazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztály Pedagógusminősítési osztály

2

3 Pedagógusminősítés 2016 Minősítések száma – 14.266 fő
Alapfokú művészeti oktatás fő Zeneművészet fő Táncművészet fő Képző- és iparművészet 17 fő Báb- és színművészet fő

4 Tapasztalatok - Speciális terület – speciális dokumentumok
Nyilvánosság – anonimitás Művészeti tevékenység bemutathatósága Jogszerű foglalkoztatás Összerendelés pontosítása

5 Mesterpedagógus Tapasztalatok feldolgozása Eljárásrendek pontosítása
Mesterpedagógus PILOT 2015 Rendelet Útmutató Pedagógusok felkészítése Tapasztalatok feldolgozása Eljárásrendek pontosítása

6 Mesterpedagógusok minősítési folyamat
Kiváló gyakorlati szakember Tevékenyen részt vesz pedagógiai gyakorlat megújításában tényeken alapuló fejlesztésben új eredmények, módszerek megosztásában pedagóguskollégák támogatásában Elsősorban saját intézményükre és környezetükre vannak hatással, de túl mutatnak ezen!

7 A Mesterpedagógus fokozat tevékenységei

8 Mesterpedagógus minősítési eljárás folyamata
Felkészülési szakasz Mesterpedagógus fokozat megszerzése Mesterprogram megvalósítása Mesterpedagógus pályázat megújítása Új mesterprogram megvalósítása

9 Mesterpedagógus fokozat négydimenziós (4D) tevékenységmodellje

10 Mesterpedagógus minősítési eljárás értékelési szempontrendszere
Négydimenziós tevékenységmodell Tudatos szakmai fejlődés Feltáró-elemző tevékenység Fejlesztő-újító tevékenység Tudásmegosztó-segítő tevékenység 5 értékelési terület A pedagógus szakmai fejlődése a felkészülési szakasz során A mesterprogram A pedagógus szakmai tevékenységének hasznosulása A pedagógus önértékelése, reflektivitása A Mesterpedagógus pályázat bemutatása és védése

11 Elnök - Kérdések elküldése a pedagógusnak
Az értékelés folyamata 30.nap  15.nap  VÉDÉS NAPJA  20. nap NINCS DOKUMENTUMÉRTÉKELÉS értékelés a négydimenziós tevékenységmodell alapján 4 dimenzió X 4 szempont Értékek KRITÉRIUMOK - Dimenziónként min. 1 - Összesen min. 8 pont elérése IGEN NEM ÖSSZEGZŐ ÉRTÉKELÉS I. értékelőlap 5.nap  Mesterpedagógus minősítési eljárás ÉRTÉKELÉS SZÖVEGES ÉRTÉKELÉS Értékelés az értékelési területek mentén 4 terület X 8 szempont KRITÉRIUMOK - Összesítve min. 48 pont elérése (75%) Értékek 5. Terület 1 x 8 szempont Értékek KRITÉRIUMOK -5 terület összesítve min. 68 pont elérése (85%) 1 2 1 2 +szöveg x 4 összegző értékelőlap II. értékelőlap Sor kerül a pályázat bemutatására és védésére: Elnök - Kérdések elküldése a pedagógusnak Elnök – Legkésőbb a 20. napig feltölti az összegző értékelőlapot, valamint szöveges értékelést ír Nem kerül sor a pályázat bemutatására és védésére: Elnök – Összegző értékelőlap feltöltése, szöveges értékelés EREDMÉNYEK (ÉRTESÍTÉSI RENDSZER) É R T É K E L Ő

12 Mesterpályázat dokumentumai
szakmai önéletrajz, eredetiségnyilatkozat a Mester pályázat és a bemutató portfólió tekintetében, intézményvezető esetében a foglalkoztatási jogviszony fennállásáról szóló munkáltatói igazolás, szakmai életút bemutatása és elemzése, bemutató portfólió, Mesterprogram, együttműködési megállapodás.

13 A pályázat bemutatása és védése
nyilvános szakmai körben mutatja be Bemutatás két fő eleme: Bemutatkozás és a szakmai életút bemutatása A mesterprogram bemutatása és védése Szakmai beszélgetés A bemutatóba beépítve válaszol az előzetesen kapott kérdésekre

14

15 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Marosi Katalin Oktatási Hivatal"

Hasonló előadás


Google Hirdetések