Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Piaci formák Piaci résztvevők száma Termék jellege sok kevés egy

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Piaci formák Piaci résztvevők száma Termék jellege sok kevés egy"— Előadás másolata:

1 Piaci formák Piaci résztvevők száma Termék jellege sok kevés egy
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet Piaci formák Piaci résztvevők száma Termék jellege sok kevés egy homogén Tökéletes verseny Tökéletes oligopólium monopólium differenciált Monopolisztikus verseny Differenciált oligopólium ---

2 Tökéletesen versenyző vállalat
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet Tökéletesen versenyző vállalat

3 Tökéletes verseny jellemzői
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet Tökéletes verseny jellemzői Homogén termék (pl. gabona, részvény) Piaci szereplők száma végtelen (a piac sok kis eladóból és vevőből áll) Piacra be- és kilépés szabad (pl. jogi és pénzügyi korlátok hiánya) Tökéletes informáltság (ár, költségek, technológia) A vállalatok árelfogadóak (mennyiséggel nem tudja befolyásolni az árat)

4 Tökéletes verseny definíciója
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet Tökéletes verseny definíciója Tökéletes verseny=szabad verseny=tiszta verseny= kompetitív piac Kompetitív piacról beszélünk, ha az ár minden szereplő számára külső adottság, a szereplők árelfogadóak, tökéletesen informáltak, nincsenek belépési és kilépési korlátok a piacon, egy-egy szereplő piaci részesedése elenyésző, a termék homogén.

5 Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet
Összpiaci egyensúly p S p* D Q* Q

6 Összpiac egy vállalkozás szemszögéből
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet Összpiac egy vállalkozás szemszögéből p S D p* Q* Q

7 Profitmaximalizálás általánosan
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet Profitmaximalizálás általánosan TΠ= TR – TC maximumát keressük MR=MC(q)

8 Profitmaximalizálás tökéletes verseny esetén
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet Profitmaximalizálás tökéletes verseny esetén ΔTR=p ΔQ (p nem változik) p=MC(q)

9 Profitmaximalizálás tökéletes verseny esetén
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet Profitmaximalizálás tökéletes verseny esetén TR C TC q* q** q

10 Profitmaximalizálás tökéletes verseny esetén
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet Profitmaximalizálás tökéletes verseny esetén C MC MR=p q q* q**

11 Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet
TV profitot termel C MC p* Profit AC AC(q*) AVC FC AVC(q*) AVC(q*) q q*

12 Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet
Profit=0 (TR=TC) C MC Fedezeti pont AC AC(q*)=p* AVC FC AVC(q*) AVC(q*) q q*

13 Termel, de veszteségesen
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet Termel, de veszteségesen Veszteség<FC C MC AC AC(q*) AVC Veszteség p* FC AVC(q*) AVC(q*) q q*

14 Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet
Üzembezárási pont Veszteség=FC C MC AC AC(q*) FC AVC Veszteség AVC(q*)=p* üzembezárási pont AVC(q*)=Bevétel q q*

15 Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet
Nem termel Veszteség>FC C MC AC(q*) AC FC AVC Veszteség AVC(q*) P* Bevétel AVC(q*) q q*

16 Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet
B C p MC MC MC AC AC AC Veszteség p* Nyereség q

17 Kínálati függvény meghatározása
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet Kínálati függvény meghatározása C MC AC AVC p1 üzembezárási pont q1 q Az egyéni kínálati görbe az MC-görbe üzembezárási pont feletti része.

18 Az iparág kínálati függvénye
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet Az iparág kínálati függvénye p S2 S1 S1 + S2 q

19 Hosszú távú kínálati függvény
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet Hosszú távú kínálati függvény C LMC LAC Fedezeti pont q A hosszú távú egyéni kínálati görbe az LMC-görbe fedezeti pont feletti része.


Letölteni ppt "Piaci formák Piaci résztvevők száma Termék jellege sok kevés egy"

Hasonló előadás


Google Hirdetések