Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Játékos matek” – Logikai játékok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Játékos matek” – Logikai játékok"— Előadás másolata:

1 „Játékos matek” – Logikai játékok
Mert játszani mindig szeretünk

2 Miért szeretem a logikai játékokat?
Logikus gondolkodást fejleszt Érdeklődés kelt fel Emberi kapcsolatok erősíthet Kreativitás fejleszt

3 Egyéni játékok Az előadás közben bármikor fel lehet állni, elvenni egy már bemutatott játékot, és kipróbálni

4 Szóma kocka Hat elem áll 4 kis kockából és egy áll 3-ból.
E hét elemből több mint 400 módon rakható ki a 3x3x3-as kocka Viszonylag egyszerű

5 Lehetőségek

6 Ördöglakat Térlátás Kombinatív készség Kitartás

7 Szoliter A cél: az összes bábu leszedése a tábláról, kivéve az utolsót
Szabályok: Csak egy bábut ugorhat át egyszerre. Csak akkor ugorhatunk át bábut, ha van üres lyuk a másik oldalon Amelyik bábut átugortuk azt vegyük le a tábláról Az ugrás megengedett vízszintesen és függőlegesen, de átlósan nem

8 Fa dobókocka különböző színekben

9 Rabkereszt

10 Kígyókocka

11 Páros játékok Térbeli amőba I-II Lehetőségek:
Az első négyesig játszani Felrakni az összes golyót, és az nyer, akinek több négyese van

12 Kalaha - ősi kavicsjáték
A legrégebbi játékok egyike a világon A sivatagi homokban, néhány kaviccsal játszható Két játékos közé letesszük a táblát (vízszintesen). A tábla minden kis gödrébe teszünk négy-négy követ (a két szélső nagyba nem, az lesz a gyűjtő gödör). Az adott játékos az előtte lévő sorokból játszik, tehát abból vehet ki köveket, a játékosok gyűjtő rekesze tőlük jobbra esik. A játék elején tehát minden gödör négy színes követ tartalmaz, a szélső gyűjtőrekeszek üresek.

13 A kezdő játékos választ egy az előtte lévő sorból egy gödröt, abból minden követ kivesz és az óramutató járásával egyezően egyesével belepottyant a következő gödrökbe egyet-egyet. Amennyiben sikerült úgy csinálnia, hogy az utolsó a gyűjtőgödrébe esik, akkor újra ő jön. Ha az utolsó kő egy olyan gödörbe kerül, ami üres volt előtte (vagyis most egy darab lett, hogy belerakott), akkor a gödörrel szemben lévő összes követ begyűjtheti (berakja a gyűjtőrekeszébe). Nyertes lehet, akinek Elfogynak a kövek a gödreiből (gyűjtőrekesz kivételével) A gyűjtőmedrében több kő van

14 Pikk – pakk: A dinamikus amőba
Golyót csak szélről lehet betenni, akkor is ha már foglalt az adott hely, ettől dinamikus, tehát állandóan változó az állás Csak függőlegesen, és vízszintesen számít, így kell egymás mellé 4-et kirakni

15 Pylos Sötét és világos játékos az "építőköveiből" felváltva egyet-egyet a 4x4-es táblára téve,"piramist" épít, abban versenyezve, hogy melyikük rakja fel az utolsó kövét a csúcsra. A lerakás közben két szabály alapján spórolhatnak a köveikkel: 1. Magasabb szintre (egy "négyes" tetejére) már a korábban táblán lévő kő is feltehető, kivéve, ha az maga nem támaszt alá köveket. 2. Ha pedig bármely szinten (négyzetalakban) egymás mellé sikerül tenni négy saját követ, akkor a korábban felrakott (levételükkel bontást nem okozó, szabad) saját kövei közül vagy 1 db, vagy 2 db levehető.

16 Felhasznált források http://ordoglakat.blog.hu/2009/04/18/szoma_kocka

17 Vége Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "„Játékos matek” – Logikai játékok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések