Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A gyerek nem az életre készül, hanem él

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A gyerek nem az életre készül, hanem él"— Előadás másolata:

1 A gyerek nem az életre készül, hanem él
Alternatív Közgazdasági Gimnázium Alapítva: 1988 AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

2 Az AKG egy gimnázium Ahol a gyerekek a nyitás után a kisiskolai kupacokban, epochálisan tanulnak, s patrónusaik segítségével csibéken megvitatják a világ nagy és kis kérdéseit, saját életüket így a témahetek, projektek, alkotókörök teendőit AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

3 Működési alapelvek A működés középpontjában az egyes gyerek áll
Az iskola nem gyakorol intézményi jogokat. Transzparens működés Differenciált tanulásszervezési eljárások A személyes pedagógia eszköze a patrónusi rendszer és a mindennapos együttműködés Gyerekközpontú iskolaszervezet (kisiskola) Az iskola kiterjesztette önmagát a gyerek életére AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

4 Kiemelt célok A tanulási motiváció megteremtése, megőrzése
Kooperatív tanulás Közös rövid és hosszú távú cél kijelölés A tanulási képességek fejlesztése A tudás újra értelmezése Digitális eszköztudás Tanulásmódszertan A szociális kompetenciák fejlesztése Együttműködés, verseny Hagyományok, felelősség Élet a burkon kívül AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

5 Tanulóra szervezett iskola
Fenntartó az AKG Alapítvány Autonóm iskola- alternatív kerettanterv Bizalmi elven működő önigazgatás Kisiskolai rendszer(patrónusok együtt) Megkettőzött tanárszerep (patrónusi, szaktanár) Együttműködési kényszer AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

6 Gyerekeket tanítunk nem tantárgyakat
A tanulás újraértelmezése (szocializációs funkció, képességfejlesztés, horizontális tanulás) Projekttanulás Differenciált tanulásszervezési eljárások (epocha,projekt, témahét, alkotókör) Az egyéni tanulás egy része az iskolában Külső tevékenység az iskolai élet része Együttműködés kiemelt cél Tematikus tananyagszervezés AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

7 Digitális iskola Minden tanuló laptop- tablettel tanul (Windows office 365- OneNote) Egyéni és közös eszközhasználat Hálózatban tanulás AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

8 Differenciált értékelési rendszer
Közzétett követelmények Szöveges tantárgyi értékelés Szöveges patrónusi jellemzés Építkező teljesítményértékelés Összetett érdekeltségi rendszer(pontszám) Éves vizsga AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

9 Átrendezett Tér „bérház” iskola. Minden gyereknek saját lakása van (kisiskolák) Szakmai feladatoknak alárendelt infrastruktúra Pedagógiai programhoz rendelt épület átalakítás Differenciált tanulásszervezésnek alárendelt belső térelrendezés Közösségi terek nagyobb és kisebb csoportoknak Személyes tárgyak- egyéni alkotások közötti iskolai élet Nyitott terek AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

10 Az AKG ötévfolyamos gimnázium
Vertikális kisiskola- 5x30 fő 9ny. Nyelvi- kommunikációs év évfolyam egységes alapképzés lezárt képzés angol nyelvvizsgával zárul Differenciált programok, szabad tantárgyválasztás értelmiségi alapképzés AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

11 Megváltozott idő Differenciált időbeosztás Egész napos iskola Egyéni tanulás az iskolában is 365 napos tanulói lét AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

12 A nap Mindig közös nyitással kezdődik Csengő nélküli iskola Minden nap „egyforma” Sávos órarend AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

13 Egy nap 9ny. évfolyamon Nyitás angol/spanyol Testnevelés-gépírás Epocha Művészeti projekt-csibe AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

14 Egy nap évfolyamon Reggel nyitás Epocha( matematika, művészetismeret) Spanyol/német /francia Epocha (természetismeret,társadalom ismeret Ebédszünet Angol Testnevelés-művészet- gépírás/informatika Művészeti projekt-csibe AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

15 Egy nap évfolyamon Nyitás Epocha (természetismeret, társadalom ismeret) Angol (10. végén nyelvvizsga továbbhaladási kritérium) Társadalomismeret-zene- informatika Epocha ( matematika, művészetismeret) Testnevelés- alkotókör-csibe AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

16 Egy nap évfolyamon Nyitás Irodalom- Matematika (E-K) Társadalomtudomány- természettudomány (E-K) Idegen nyelv Testnevelés- választott tárgy Választott tárgy Választott tárgy -csibe AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

17 A hét Minden nap azonos munkabeosztású, de a hetek különböznek egymástól Epochális hét Projekt-témahét-minden nap egy konkrét téma feldolgozására irányul, reggeltől délutánig Vizsgahét AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

18 Az év 8 hetes ritmus, ciklusos munkarend 3+ 3 hét epochális hét
1 hét témahét 1 hét szünet AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

19 A felvételi Kb. tízszeres túljelentkezés
Szóbeli alapján döntünk a legjobb 100 írásbelit hívjuk be A felvételről három döntéshozó (patrónus, tanár és tanuló) egyedi döntés rangsor nélkül, kategóriák Pontszámítás ( max. 150 pont) Az állami egységes írásbeli Általános iskolai érdemjegyek Rangsorképzés kategóriánként külön. (Testvérek előnyben) A gyerekek harmadát az alapítvány veszi fel a megfeleltek közül Tipikusan kétszeres költségtérítés (egy összegben, vagy folyamatosan) AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

20 A kimenet jellemzői A kezdetek óta kétszintű képzés
Érettségi eredmények 20% emelt szint 70-75% érettségi átlag Az angol nyelvismeret elvárás Lényegében mindenki továbbtanul 15-20% külföldön művészeti, közgazdasági, társadalomtudományi pályán AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

21 Finanszírozás Differenciált szülői hozzájárulás eFt/hó Állami támogatás a bevételek negyede Saját bevételek ( 2-3%) AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu

22 Köszönöm, hogy meghallgattak
AKG 1035 Budapest Raktár u. 1 www. akg.hu


Letölteni ppt "A gyerek nem az életre készül, hanem él"

Hasonló előadás


Google Hirdetések