Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet"— Előadás másolata:

1 Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet
Hegyi-Halmos Nóra és Kovács Zsuzsa

2 Rövid történet ELTE BTK - népművelés szak
1996. ELTE Tanárképző – művelődésszervező szak 2006. ELTE PPK – andragógia alapszak 2009. ELTE PPK – andragógia mester szak 2016. ELTE PPK – emberi erőforrás tanácsadó mester szak 2017. ELTE PPK – közösségszervezés alapszak

3 (magyar és angol nyelvű) Emberi erőforrás tanácsadó
Képzéseink NDI Andragógiai Program (magyar és angol nyelvű) 2+2 év Andragógia Emberi erőforrás tanácsadó MA – 2 év Közösségszervezés (humánfejlesztő szakiránnyal) BA – 3 év

4 Gyakorlati képzés szakjainkon
Közösségszervező alapszak általános szakmai gyakorlat ( ) szakirányos gyakorlat (160 óra ) Andragógia mesterszak - 120 órás egybefüggő intézményi gyakorlat Emberi erőforrás tanácsadó mesterszak - általános szakmai gyakorlat (2. félév, 20 óra) - összefüggő gyakorlat 1. (3. félév, 30 óra) - összefüggő gyakorlat 2. (4. félév, 60 óra)

5 Szakmai gyakorlatos partnereink:
ELTE Karrierközpont Samling Solution KandH Bank JOB Személyzeti Tanácsadó Global HR Partner Alma Mater Nyelvstúdió Fővárosi Művelődési Ház Ludwig Múzeum Soter-line Oktatási Központ HR Partner Consulting Öveges József Szakiskola Nexon EasyLearning SolutionSurfers

6 2009. Andragógia és Művelődésemlélet tanszék
Andragógia tanszék Andragógia és Művelődésemlélet tanszék Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet

7 Felnőttképzés-tudományi és Tudásmenedzsment Intézet
Intézetigazgató: Dr. Kereszty Orsolya, egyetemi docens Dr. Benkei-Kovács Balázs Berényi Ildikó Dr. Fábri György Dr. Fehér Katalin Gyenes Zsuzsa Dr. Hegyi-Halmos Nóra Kraiciné dr. Szokoly Mária Dr. Kovács Zsuzsa Dr. Mandel Kinga Dr. Székely Mózes Üröginé Ács Anikó Oktatásszervezés: Kalina Andrea Demonstrátorok: Gusztafik Anita, Koller Kata

8 Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet
Felnőtt-tanulás és tanítás kutatócsoport (vezető: Kereszty Orsolya) Társadalmi Kommunikáció Kutatócsoport (vezető: Fábri György)

9 European Doctorate in Teacher Education Program
15. ESR - Deisi Yunga Godoy, Assistant Research Fellow Témavezető: Kereszty Orsolya PhD “Educating the reflective professional in teacher education: professional learning in teaching and in other professions” ELTE PPK - Victum Együttműködés A vállalati tréningek múltja, jelene, jövője képzések hasznosulása, eredményességének vizsgálata képzések - tréningek felülvizsgálata javaslatok a képzésfejlesztéshez

10 ELTE - HARMADIK KOR EGYETEME (szakmai vezető: Kereszty Orsolya)
előadások kéthetente – előadók az ELTE 8 Karáról, résztvevők átlagosan 120 fő Kutatás az alábbi témakörökben: tanulási motiváció, családi tanulás, időmenedzsment, digitális kompetencia, intergenerációs tanulás, informális tanulás (Benkei-Kovács Balázs) SZEMINÁRIUMOK (Kovács Zsuzsa) 4-ik félév (2015 őszi félévében kezdtük el) NDI - Andragógia Program doktoranduszai tartják a 10 hetes szemináriumokat Tanításkísérő műhely: felkészülés az órákra és a tapasztalatok átbeszélése, módszertani eszköztár készítése OTDK dolgozat: Sipos Petra - Az időskori tanulás új dimenziói. A Harmadik Kor Egyeteme motivációs lehetőségei

11 NGM és ELTE PPK FTI együttműködés
NFA KA 5/2014. számú támogatási szerződés keretében működő – „Szakképzési és felnőttképzési kutatások támogatása, a 2013-ban indult projekt fennmaradó támogatási igényének biztosítása” Kutatócsoportban résztvevők: Kereszty Orsolya, Kovács Zsuzsa, Benkei-Kovács Balázs Témakörök: Az új OKJ szerinti 54-es, 55-ös szintű technikusi szakképesítések felsőoktatási alapszakokba való beszámításának külföldi tapasztalatainak vizsgálata Lemorzsolódási arányok és természetük vizsgálata a szakképzésben. Megtartó és kompenzáló intézkedések hatékonyságának vizsgálata Szakmaszerkezet és tartalom nemzetközi összehasonlító vizsgálata a magyar gazdaság kitörési pontjainak számító szakmacsoportok tekintetében. A szakiskolákban dolgozók szakmai-pedagógiai-andragógiai kompetenciái, módszertani kultúrája, a fejlesztés lehetséges útjainak nemzetközi tapasztalatai.

12 Doktorandusz Kutatás 2015 Fókusz: szakmai szocializáció és tanulás sajátosságai, tapasztalatok a kutatás és tanítás mentén, nehézségek és támogatási formák (Kereszty Orsolya - Kovács Zsuzsa) Módszer: kérdőív (284), interjúk (20) Előadások, konferenciák: A szakmai professzionalizáció kérdései a felsőoktatásban: doktoranduszok személyes tanulási útjai (ONK 2015) Exploring Hungarian doctoral students’ professional socialization in the context of organizational culture (HEC – Amsterdam, 2016) Az oktatási feladatokról és szerepekről való gondolkodás a hazai doktoranduszok körében (Neveléstudomány 2016/4.) Támogatott Visegrad Alap projekt: Supporting doctoral student’s preparation for teaching roles in higher education ( ) Kovács Zsuzsa Partnerek: University of Economics in Bratislava, Poznań University of Economics and Business

13 II. TANULÁS, TUDÁS, INNOVÁCIÓ Konferencia
2015. április 24. ELTE PPK II. TANULÁS, TUDÁS, INNOVÁCIÓ Konferencia ELTE PPK – NSZFH szervezésében 2016. május 6.

14 A Magyar Pedagógiai Társaság és a PPK együttműködésében
Kraiciné Szokoly Mária (szerk): A felnőttképzésről három generáció nézőpontjából (2016) A felnőttek tanulásának és képzésének meghatározó trendjei. Tanulmányok Szerkesztette: Kereszty Orsolya, Kovács Zsuzsa, Kraiciné Szokoly Mária A kötet az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola kutatás-támogatási pályázata keretében, „A felnőttek tanulásának és képzésének meghatározó trendjei: változások és fejlesztések a szak- és felnőttképzésben és a felsőoktatásban” c. projekt támogatásával készült.

15 Berényi Ildikó: a kriminálandragógia műhely vezetője valamint a Pilisvörösvári Művészetek Háza igazgatója A Márianosztrai Fegyház és Börtönben 2013-tól fejlesztő, reintegrációs (személyiség- és kommunikációfejlesztés, társas kapcsolatok kialakítása) foglalkozásokat vezet Fábri György: OTKA - Karriermodellek és karrierépítés a kutatás-fejlesztésben. Különbségek és egyenlőtlenségek a munkaerő-piaci lehetőségek, a személyes kapcsolathálók és a munka-magánélet egyensúlya tekintetében ( ) Gyenes Zsuzsa: Kutatási téma: helyi társadalom, a helyi nyilvánosság, az idősek társadalmi (re)integrációja, az intézmények közösségivé tétele Projekt: XII. kerületben a Szépkorúakért a Hegyvidéken – Szolidáris szomszédság közösségfejlesztő alprogram Hegyi-Halmos Nóra: doktori fokozatszerzés 2016 Az iskolai pályaorientáció szerepe és gyakorlata a hazai köznevelési intézményekben. A pedagógusok vélekedései a pályaorientáció iskolai szerepéről a gimnáziumokban.

16 Kraiciné Szokoly Mária:
A duális képzés szakképzési és felsőoktatási bevezetésének első tapasztalatai A tanulási nehézséggel küzdő felnőttek tanításának és tanulástámogatásának módszertani kérdései. Fenntartható fejlődésre nevelés (benne az egészségfejlesztés) kérdései és lehetőségei a felnőttképzésben Mandel Kinga: sikeres habilitációs védés (2016, Pécs) Oktatási válságmenedzsment: az előkészítő osztályok reformjai a Székelyföldön Székely Mózes: TÁMOP _2013_0001 Egészségfejlesztő szakmai hálózat létrehozása, felsőoktatási alprojekt ( ) Üröginé Ács Anikó: Kutatási téma: kisgyermekes édesanyák munkaerőpiaci reintegrációja a felnőttképzés segítségével Projekt: hátrányos helyzetű felnőttek képzésének módszertani fejlesztése (Erasmus+)

17 Elérhetőségeink Tanszéki honlap: http://www.ppk.elte.hu/fti
Facebook oldal: Tájékoztató: Tanterv:


Letölteni ppt "Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet"

Hasonló előadás


Google Hirdetések