Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mérő László ELTE PPK Gazdaság- és Döntéspszichológiai Szakcsoport Memetika november 17.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mérő László ELTE PPK Gazdaság- és Döntéspszichológiai Szakcsoport Memetika november 17."— Előadás másolata:

1 Mérő László ELTE PPK Gazdaság- és Döntéspszichológiai Szakcsoport Memetika 2011. november 17. mero@darwins.hu

2 A biológia két nagy felfedezése Mendel: az öröklődés mechanizmusa diszkrét entitásokon alapszik (gének) Darwin: a fajok egymásból jöttek létre (evolúció) Darwin és Mendel valójában sokkal többet fedeztek fel, mint pusztán a biológiai élet logikája

3 Az élet szerkezete Az élet különféle fajta replikátorok által generált külön- féle formái teljesen azonos logika alapján működnek Biológia Pszichológia Gazdaság replikátorgén mém tőke (món) kódolásgenetikai kód ??? „üzleti kód” háttérmech.biokém. mech. ??? pszich. mech. élőlénybiol. lény ??? (kogn. séma?) vállalat produkciók életjelenségek gondolatok termékek Mivel az élet különféle (replikátorokon alapuló) formái azonos logika szerint működnek, az egyik területen szerzett ismeretek átvihetők a többi területre is

4 A memetika alkalmazása Jó modell a gondolatok életjelenségeinek leírására - valóban modell, nem csak egy makett! De: csak a gondolatokra, a kultúrát már nem írja le

5 A 20. század marketingje Mi kerüljön a plakátra? ÜZENETEK

6 A 21. század marketingje Mi kerül be a fejekbe? MÉMEK

7 A memetika haszna a marketingben Az a sikeres mém, ami az eredeti üzenet (a memetika segítségével tervezett “gondolat-lény”) mutáns változataiban is változatlan marad (azaz: a mém túlél akkor is, ha a környezete változik) Cél: Beszéljenek róla, terjedjen a mém Eszköz: A terjeszteni kívánt mém beépítése evolúciósan sikeres “gondolat-lényekbe”

8 A memetikai marketingkutatás technikái Semmi új matek vagy szociálpszichológia - Alkalmazunk egy jól működő szemléletmódot, noha lehet téves - Sok esetben eredményezett más eszközökkel nem megkapható ismereteket A fő eszközök: (a Darwin’s Merketing Evolution cég saját fejlesztései) - Memetikai dimenziók - Memetikai klaszterek - Mémtérkép aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

9 A memetika tanulságai „A szó veszélyes fegyver” Mémeket terjesztünk és mémeket fogadunk be A mai kommunikáció harcászat helyett inkább epidemiológia Nem minden gondolat mém A különféle replikátorok párhuzamos evolúciója (pl.: a Homo informaticus)

10 Mémjeim köszönik a figyelmet mero@darwins.hu


Letölteni ppt "Mérő László ELTE PPK Gazdaság- és Döntéspszichológiai Szakcsoport Memetika november 17."

Hasonló előadás


Google Hirdetések