Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A FÜRDŐK HELYZETE AZ EURÓPAI TURISZTIKAI PIACON Siniša Perić.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A FÜRDŐK HELYZETE AZ EURÓPAI TURISZTIKAI PIACON Siniša Perić."— Előadás másolata:

1 A FÜRDŐK HELYZETE AZ EURÓPAI TURISZTIKAI PIACON Siniša Perić

2 ESPA-KREDO Érthető és párhuzamos struktúrák felállítása Érvek az európai elvért A nemzeti jellegzetességek tiszteletben tartása

3 MEGHATÁROZÓ IDŐSZAKOK AZ EURÓPAI FÜRDŐK FEJLŐDÉSÉBEN A két világháború között A második világháború után A múlt évszázad 60-as éveiben A múlt évszázad 80-as évei végén és a 90-es évek elején Az 1995-től napjainkig tartó időszak

4 Az európai fürdők turisztikai forgalma 1200 bejegyzett fürdő 2002 – 186 millió vendégéjszaka az európai fürdőkben, 20%-a az össz vendégéjszakák számának 20 millió európai évente látogatja a fürdőket 60% forgalom a németországi, ausztriai és magyarországi fürdőkben

5 Az európai fürdők turisztikai forgalma Fürdő k száma VendégekVendég- éjszakák 200120022003200120022003 Németország31316.884.15116.724.8 55 17.129.68 0 105.641.843103.054.71 1 102.070.82 8 Franciaország96545.334547.070546.61710.354.9799.758.328 Ausztria8118.157.86118.354.518 Szlovákia21208.348174.9343.021.0942.883.491 Szlovénia15468.004480.997495.7482.377.4732.403.5882.425.270 Spanyolország128670.000750.000820.0004.320.0005.400.0005.832.000 Portugália3493.59697.051795.000810.000 Csehország34304.8355.490.000 Szerbia36315.000326.000306.0002.225.0002.152.0002.072.000

6 BEVÉTELEK ÉS IRÁNYVONALAK Németországban 20 milliárd euró bevétel a fürdőturizmusból, Ausztriában 3,2 milliárd euró. Németországban évente 60 milliárd euró kiadás a wellness készítményekre és szolgáltatásokra. Az előrejelzések szerint ez 2009-re eléri a 75 milliárd eurót. Svájcban 2010-ig háztartásonként a bevételből 16% az egészség minőségének javítására, amely meghaladja az élelmiszerekre kiadott pénzeszközök nagyságát.

7 A fürdők és wellness központok szolgáltatásai iránti kereslet

8

9

10

11 Átlagban mennyi pénzt költenek el panzión kívüli szolgáltatásokra ( euróban kifejezve ) Szlovákia - 20 Magyarország - 19 Ausztria - 46 Németország - 47

12 A befektetések hatásai a vendégek összetételének változásaira a németországi fürdőkben 59 % új célcsoportot szerzett 10% semleges 2% nem sikerült új célcsoportot szerezni A megkérdezett befektetők 35%-a vélte csak úgy, hogy a beruházások kihatással voltak a vendégek elégedettségi fokának a növekedésére

13

14 AZ EURÓPAI FÜRDŐK FEJLESZTÉSÉNEK MEGHATÁROZÓ CÉLJAI A piac új követelményeihez való alkalmazkodás A vendégek struktúrájának kibővítése A szolgáltatások minőségének növelése Új tehnológiák bekapcsolása A foglalkoztatottak képzése

15 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "A FÜRDŐK HELYZETE AZ EURÓPAI TURISZTIKAI PIACON Siniša Perić."

Hasonló előadás


Google Hirdetések