Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A hidrogénüzemű tüzelőanyag-cellás technológiák szerepe a nemzetközi járműgyártásban Csordás Antal - fejlesztőmérnök FC-járművek

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A hidrogénüzemű tüzelőanyag-cellás technológiák szerepe a nemzetközi járműgyártásban Csordás Antal - fejlesztőmérnök FC-járművek"— Előadás másolata:

1 A hidrogénüzemű tüzelőanyag-cellás technológiák szerepe a nemzetközi járműgyártásban Csordás Antal - fejlesztőmérnök FC-járművek 2016.10.19.

2 2.Oldal Az előadásban érintett témák: Tüzelőanyag-cellás járművek napjainkban Saját fejlesztésű FC-járművek és töltőállomás A jövő elektromos járművei: FCEV és BEV Gazdasági és technológiai akadályok

3 3.Oldal FC-járművek 1. Tüzelőanyag-cellás járművek napjainkban:

4 4.Oldal FC-járművek 2.1 Saját fejlesztések - 300W-os mobil áramfejlesztő: Villamos teljesítmény: 300W TC-teljesítmény: 350W H 2 palack-kapacitás: 3x600Nl Hidrogénfogyasztás: 300Nl/h Üzemidő: 6 óra Tömeg: 10kg

5 5.Oldal FC-járművek 2.2 Saját fejlesztések - Tüzelőanyag-cellás kerékpár: Motor-teljesítmény: 250W TC-teljesítmény: 400W H 2 palack-kapacitás: 2x300Nl Hidrogénfogyasztás: 250Nl/h Üzemidő: 2 óra Maximális sebesség: 20km/h Hatótávolság(sík terepen): 50km Tömeg: 55kg

6 6.Oldal FC-járművek 2.3 Közös fejlesztések - PTE PMMK ORCA versenyautó: TC-teljesítmény:1200W Névleges motor teljesítmény:500W Szuperkondenzátorok:70F/28V Fogyasztás:86km/kWh Autó tömege:~50kg Shell Eco Marathon Rotterdam, Hollandia

7 2.4 Saját fejlesztések - 2400W-os tüzelőanyag-cellás kishajó: Hajó mérete: 535 x 200 cm Hajó súlya:250 kg Szállítható személyek száma: 6 Motorteljesítmény:2400W Max. megengedett terhelés:450kg Sebesség:~8 km/h TC tápellátás: FCS-3000-HYB Névl. teljesítmény:2400W Csúcsteljesítmény: 2700W H 2 fogyasztás:41Nl/min @ 2400W H 2 palackok:10800Nl Rendszer össz.tömege: 98 kg Eredeti akkutelep:8 pcs 6V/220Ah Pb Eredeti AT. tömege: 250 kg + FC-járművek

8 8.Oldal FC-járművek 2.5 Saját fejlesztések - Kísérleti hidrogéntöltő állomás:

9 9.Oldal FC-járművek 2.6 Saját fejlesztések - Kísérleti hidrogéntöltő állomás:

10 10.Oldal FC-járművek 3. Tüzelőanyag-cellás és akkumulátoros járművek 2020-ban: Hatótáv (mile)100200300Megjegyzés Energiaszükséglet (kWh/mile)0,21BMW i3 Akkukapacitás (kWh)28568495% eff, 80% DOD Energiasűrűség (kWh/kg)0,25 adv. LiB LiB tömeg (kg)110220330 LiB egységár (USD/kWh)125 2020-ra becsült LiB ár (HUF)1 000 0002 000 0003 000 000285HUF/USD Hatótáv (mile) 300Megjegyzés Hidrogén szükséglet (kg) 5Toyota Mirai Hidrogéntartály tömege 87 Teljes FC-rendszer tömege 198 Hidrogéntartály egységár (USD/kgH2) 560 US DoE középtávú cél, 500000db/év FC-stack ár (USD/kW) 5580kW FC FC-rendszer ár (HUF) 2 000 000285HUF/USD BEV FCEV Oliver Gröger, Hubert A. Gasteiger, and Jens-Peter Suchsland: Review - Electromobility: Batteries or Fuel Cells? Journal of The Electrochemical Society, 162 (14) A2605-A2622 (2015)

11 11.Oldal FC-járművek 4. Gazdasági és technológiai akadályok: BEV járművek: 0,15kWh/kg => 0,25kWh/kg LiB gyorstöltés lehetősége, korlátai FCEV járművek: 0,5g/kW => 0,1g/kW PEM-FC H 2 -töltő infrastruktúra olcsó üzemanyag

12 12.Oldal Köszönöm szíves figyelmüket ! FC-járművek


Letölteni ppt "A hidrogénüzemű tüzelőanyag-cellás technológiák szerepe a nemzetközi járműgyártásban Csordás Antal - fejlesztőmérnök FC-járművek"

Hasonló előadás


Google Hirdetések