Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely."— Előadás másolata:

1 Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely

2

3 AZ ISKOLA ÉPÜLETE

4 A VÁROS KÖZPONTTÓL 5 PERCRE GYÖNYÖRŰ TERMÉSZETI KÖRNYEZET 500- 540 FŐ TANULÓ 42 FŐ PEDAGÓGUS 11 FŐ TECHNIKAI ALKALMAZOTT

5 ISKOLATÖRTÉNET 1.  Iskolánk Sátoraljaújhely legfiatalabb középiskolája, mely 1974 - től működik a mai helyén. 1954 - től kihelyezett tagozatként indult e szakképzési forma városunkban.  Akkoriban az oktatás a délutáni órákban történt.

6 ISKOLATÖRTÉNET 2.  Vonzáskörzetünk nagy, hisz a helybeli tanulókon kívül sok a naponta bejáró, s az ország távolabbi vidékéről érkező kollégista fiatal.  Az oktatást-képzést 15 tanterem,  3 számítástechnikai szaktanterem,  ruhakészítő és fémipari iskolai tanműhely,  AutoCAD laboratórium, valamint  gazdag könyvtár szolgálja.

7 TEVÉKENYSÉGEINK ISKOLARENDSZERŰ KÉPZÉS  SZAKISKOLA  9. évfolyamon SZFP II.  10. évfolyamon SZFP II.  SZAKKÉPZÉST ELŐKÉSZÍTŐ ÉVFOLYAM  HHR SZFP II.  SZAKKÖZÉPISKOLA  SZAKKÉPZÉS 3 SZAKMACSOPORTBAN

8 SZAKMACSOPORTOK  KERESKEDELEM- MARKETING, ÜZLETI ADMINISZTRÁCIÓ  VENDÉGLÁTÁS-IDEGENFORGALOM  GÉPÉSZET

9 KERESKEDELEM- MARKETING, ÜZLETI ADMINISZTRÁCIÓ SZAKMACSOPORT  LOGISZTIKAI ÜGYINTÉZŐ  ÉLELMISZER- ÉS VEGYIÁRU- KERESKEDŐ  BOLTI ELADÓ

10 VENDÉGLÁTÁS- IDEGENFORGALOM SZAKMACSOPORT  PINCÉR  SZAKÁCS  VENDÉGLÁTÓ ELADÓ

11 GÉPÉSZET SZAKMACSOPORT GÉPLAKATOS GÉPLAKATOS SZERSZÁMKÉSZÍTŐ SZERSZÁMKÉSZÍTŐ

12 ISKOLAI HAGYOMÁNYOK KÖLYÖKAVATÓ KÖLYÖKAVATÓ TREFORT-NAP TREFORT-NAP SZALAGAVATÓ A SZÍNHÁZBAN SZALAGAVATÓ A SZÍNHÁZBAN NYÍLT NAP NYÍLT NAP

13 ISKOLAI HAGYOMÁNYOK  BALLAGÁS  DIÁKÖNKORMÁNYZATI NAP  VÍZITÚRA  SZINHÁZ-LÁTOGATÁS

14 TESTVÉRISKOLAI KAPCSOLATOK  BÁRTFA  SZTROPKOV  KIRÁLYHELMEC

15 KOMPETENCIA MÉRÉS 2007. szeptember Minden szakiskolai osztályunk részt vett a mérésben: 8.E 18 főből 17 fő 94,4% 8.E 18 főből 17 fő 94,4% 9.C28 főből 25 fő 89,3% 9.C28 főből 25 fő 89,3% 9.D31 főből29 fő 93,5% 9.D31 főből29 fő 93,5% 10.C27 főből27 fő100 % 10.C27 főből27 fő100 % 10.D27 főből 26 fő 96,3% 10.D27 főből 26 fő 96,3% Összesen :131 főből 124 fő 94,6%

16 KOMPETENCIA MÉRÉS 2007. szeptember  A mérés felügyeletét általában az adott osztályokban éppen órát adók látták el.  Az öt osztály 5-5 kompetencia-területi mérését a MÉCS tagjai javították, az adatokat is egyik tagunk vitte be a programba.

17 KOMPETENCIA MÉRÉS 2007. szeptember SZÜLŐK TÁJÉKOZTATÁSA  A szülőket előzetesen írásban tájékoztattuk a kompetenciamérésről, annak területeiről, a végén kézhez kapható szöveges értékelésről, (a háttéradatokat is ezzel egy időben kértük). (a háttéradatokat is ezzel egy időben kértük).  A kinyomtatott értékelést hazavitte a gyermeke,  Szülői értekezleten még egyszer tájékoztatás a szöveges értékelésről, és javaslatairól,

18 KOMPETENCIA MÉRÉS 2007. szeptember TANULÓK TÁJÉKOZTATÁSA  Mérés előtti tájékoztatás,  Tájékoztatás személyenként a szöveges értékelés felépítéséről, pontozásáról, az elért szintekről, a javaslatok fontosságáról,  Kinyomtatott tanulói szöveges értékelések hazavitele, későbbi mérések összehasonlíthatóságának lehetősége, fejlődés

19 KOMPETENCIA MÉRÉS 2007. szeptember TANÁROK TÁJÉKOZTATÁSA  Mérés előtti tájékoztatás,  Kinyomtatott tanulói szöveges értékelések a tanáriban osztályonként, a tanáriban osztályonként,  Osztály- és tanulói %-os összesítők fénymásolata az osztályban tanítóknak,  Tájékoztatás személyenként a szöveges értékelések és az összesítők értelmezéséről,

20 KOMPETENCIA MÉRÉS 2007. szeptember MIT KEZDETT A TANULÓ a visszajelzéssel?  Tájékoztatáskor nem figyelt, otthon sem érdekelte,  Tájékoztatáskor odafigyelt, otthon már nem olvasta tovább,  Tájékoztatáskor odafigyelt, otthon beleolvasgatott,  Tájékoztatáskor odafigyelt, otthon elolvasta és elgondolkodott rajta,

21 KOMPETENCIA MÉRÉS 2007. szeptember MIT KEZDETT A TANÁR a visszajelzéssel? MILYEN FEJLESZTÉSEK TÖRTÉNTEK?  Megkapta és meghallgatta a tájékoztatást, de nem olvasgatta át, tanít tovább,  Megkapta és meghallgatta a tájékoztatást, osztályszinten fejlesztő feladatokat használ,  Megkapta és meghallgatta a tájékoztatást, osztályszinten, valamint felzárkóztatón az országos kompetenciamérés feladatait gyakoroltatja,  Mentortanár, a tanulói szöveges értékelést tanulmányozva fejleszti a tanulót,

22 KOMPETENCIA MÉRÉS 2007. szeptember MI VOLT JÓ a visszajelzésekben?  Az értékelés és a javaslat kedves, empatikus hangneme,  Hétköznapi példák a fejlesztési javaslatoknál,  A fejlesztési területek megnevezése - problémamegoldásnál, - szabálykövetésnél, - szociális kompetenciánál,

23 KOMPETENCIA MÉRÉS 2007. szeptember MI VOLT ROSSZ a visszajelzésekben?  A fejlesztési területek megnevezése hiányzott a kommunikációnál,  Nem a szöveges értékelés hibája az, hogy a tanulók megijednek az olvasástól még akkor is, ha „róluk” szól,

24 PROJEKT NAPOK  Tömbösítve: minden héten 1-1 nap, változó napokon

25 Köszönöm a figyelmeteket ! „Miután a pillangó szárnyat bontott, soha többé nem változhat vissza hernyóvá.” Colin Wilson


Letölteni ppt "Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely."

Hasonló előadás


Google Hirdetések