Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Előadó: Badinszky Péter SZIE GTK Termelésökonómia és Menedzsment Tanszék Csongrád Megyei Agrárinformációs Rendszer AGRÁRINFORMATIKAI KÉPZÉSI PROGRAM Szeged,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Előadó: Badinszky Péter SZIE GTK Termelésökonómia és Menedzsment Tanszék Csongrád Megyei Agrárinformációs Rendszer AGRÁRINFORMATIKAI KÉPZÉSI PROGRAM Szeged,"— Előadás másolata:

1 Előadó: Badinszky Péter SZIE GTK Termelésökonómia és Menedzsment Tanszék Csongrád Megyei Agrárinformációs Rendszer AGRÁRINFORMATIKAI KÉPZÉSI PROGRAM Szeged, 2003. április 24. EU agrárinformációs rendszerek E-commerce az Európai Unióban

2 Az EU kereskedelmi teljesítménye 2005-re 19 060 milliárd dollárra becsülhető, ebből várhatóan mintegy 2 527 milliárd dollárra tehető az on-line kereskedelem részesedése. 2001-ben mintegy 25 000 működő e- kereskedelmi site-ról tudunk, melyek közül 1000-1500 tevékenykedik az élelmiszeripar és mezőgazdaság szektorban. Az európai piac

3 ICT használat

4 Internet használat főbb akadályozó tényezői

5 Az EU E-commerce célkitűzései távközlési szolgáltatások és az információtechnológiai eszközök árainak csökkenése a kereskedők és a vásárlók közötti bizalom megteremtése Jogalkotói munka (az elektronikus kereskedelmi tevékenység minden szakaszával foglalkozniuk kell, pl. adatvédelem, szellemi alkotások védelme, jó hírnévhez való jog, áttekinthető és semleges adójogszabályok) Az államigazgatás növekvő részvétele, reformja

6 E-commerce - Definíció Termékek és szolgáltatások adásvétele valamint Tőke áramlása az info-kommunikációs technológia felhasználásával

7 E-commerce irányelvek Elektronikus Fizetőeszközök Irányelve Elektronikus Aláírás és titkosítás (kriptográfia) Irányelve Adatvédelmi Irányelv Adatbázis Irányelv Távoli felek közötti Szerződések Irányelve Az Interneten nyújtott Szolgáltatások Irányelve

8 E-Commerce előnyei Magas szintű információ alacsony költséggel, mely az eladót és vevőt megismerhetőbbé teszi mintegy származtatott erőforrásául a költségek lefaragásához. Alacsony belépési költség növeli az információ megosztást. 24 órás elérés, virtuálisan az egész világon, lehetővé téve a kényelmes üzletelést az érintettek számára. Az elérhetőség mind az eladó, mind a vevő számára kiterjeszti a piacot. Megnövelt helyrugalmasság. Azaz, néhány folyamatot az elektronikus kommunikáció miatt bárhova telepíthetek, így az emberek mind a vásárlást, mind a munkavégzést otthonról is végezhetik. Csökkenti ez előállítási, feldolgozási, értékesítési, raktározási költségeket felélesztve a papíralapú információkat. Csökkenti a kommunikációs költségeket. Gazdagabb kommunikáció, mint a hagyományos papír és telefonos forma, például a video klipek, hangok és demonstrációs anyagok miatt. Gyors termékértékesítési lehetőség digitalizált rajzok, dokumentumok és szoftverek tekintetében.

9 A rendszer biztonságának, megbízhatóságának, és standardjainak hiánya. A személyesség hiánya. Azaz, annak követésének képessége, hogy az üzleti tranzakció túlsó végén ki is van tulajdonképpen. Elégtelen sávszélesség; néhány üzleti folyamat nagyon lelassul. Az e-commerce szoftverek, már meglévő adatbázis és más jellegű szoftverekkel való integrálása még mindig nagy kihívás. A bizalom hiánya: 1. nem tudjuk, ki van a tranzakció túloldalán, 2. maga az üzleti folyamat egységessége, 3. az elektronikus pénz csak biteket és bájtokat jelent. Hátrányok

10 Értékesítés Akadályok Előnyök

11 Vásárlás Akadályok Előnyök

12 Nagy és igen sok résztvevős piac Könnyű belépni a piacra Logisztikai fejlesztések Eladók integrációja és az aukciós piac hanyatlása On-line marketing Az árak átláthatósága, on-line információszerzés On-line együttműködés új lehetőségei Az elérhetőség, elérhetővé válás kulcsfontosságú Központosított rendszerek hatékonysága On-line agrárpiac

13 A gazdák, farmerek nem jelennek meg a weben, hogy akár kapacitásukat (tőke, munkaerő, szakképzettség), sem termékeiket (output) publikálva site-okat állítsanak össze és tartsanak fenn. A tipikus farmer magatartás az, hogy az árakról és egyéb piaci információkat on-line módon szerzi meg, ezután mint máskor, felhívja telefonon partnerét és üzletet kötnek. Az információ technológia sikere még csak helyettesítő jellegéből érvényesülhetett, ahol az ügyfél jobb szolgáltatásokhoz, gyorsabban és jobban hozzájuthat, mint hagyományos úton. Agrár e-Commerce

14 Hazai agrár Internet penetráció, 2001

15 Felhasználók Európában 2001. év Teljes idejű farmerek Számítógépet használnak Internet eléréssel rendelkeznek Csehország 175 00030 0004 000 Dánia 60 00048.00030.000 Finnország 80 00050 00040 000 Franciaország 330 000110 00025 000 Németország 170 00075 00055 000 Írország 40 00010 000 Olaszország 260 00080 00010 000 Japán 426 000144 00052 000 Hollandia 100 00060 00050 000 Újzéland 40 00022000n.a. Norvégia 70 00052 00040 000 Lengyelország 2 000 000100 0005 000 Spanyolország 1 000 00045 00010 000 Svédország 30 00024 00014 000 UK 80 00060 00050 000 Összesen: 4 861 000852 000365 000

16

17

18

19 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Előadó: Badinszky Péter SZIE GTK Termelésökonómia és Menedzsment Tanszék Csongrád Megyei Agrárinformációs Rendszer AGRÁRINFORMATIKAI KÉPZÉSI PROGRAM Szeged,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések