Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő."— Előadás másolata:

1 Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája 2003. november 5. Pilisborosjenő

2 Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája 2003. november 5. Pilisborosjenő Mérés – értékelés projekt projektvezető Tanácsadó Testület Szakértők: 57 fő A Projektben részvevő iskolák: 57 iskola A programban résztvevő iskolák: 90 iskola

3 Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája 2003. november 5. Pilisborosjenő A projekt programjának főbb elemei A szakiskolai mérés-értékelés helyzetének felmérése Iskolai „Mérés-értékelés munkacsoportok”(MÉCS) Az iskolai PP-ok mérés-értékelés fejezetének „újrafogalmazása” A tanulók mérése és értékelése a MIP-ekben Alapműveltségi vizsga (2005-ben próba, 2006-ban éles) Az érzelmi intelligencia és mérése

4 Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája 2003. november 5. Pilisborosjenő A mérés-értékelés projekt I. konferenciájának programja 1. Dr. Setényi János: Mérés és értékelés európai tendenciái 2. Dr. Ranschburg Ágnes: A felmérések tapasztalatairól 3. Csoportfoglalkozások a hallottak és a tapasztalatok összevetése, a „best practice” bemutatása, feladatok meghatározása

5 Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája 2003. november 5. Pilisborosjenő Jó munkát!

6 A konferencia tényei: 56 iskolából 71 fő résztvevő jött el –(csak az Erzsébet Királyné Szki. nem jött el) 44 szakértő vett részt a munkában 11 vendégünk volt (SZFP vezetése, Programiroda) 12 iskola mutatta be a legjobb gyakorlatát a mérés-értékelés körében

7 A konferencia zárásaként a csoportok beszámolója 1: Ranschburg Á. csoportja: Jól érezték magukat 3 iskola, különböző elemek (Grassalkovich Iskola:egyéni értékelés, túlkorosok, kis csoportok/céhek/, továbbtanulás alapozása-tehetséggondozás Szolnok: tanári kisokos, Lórántffy: vizsgarendszer, itemekre épülő) Problématérképre: motiváció, tanári/tanulói, nem egységes értékelési rendszer, belső koordináció, kapcsolat hiánya, nem objektív értékelés Igazgatói válaszok tendeciózus eltérésének oka (terület) Mérési gyakorlat-szokások eltérése, az idő tényező Nem probléma a bukási arányok megítélésének szórása

8 A konferencia zárásaként a csoportok beszámolója 2: Németi Júlia csoportja: 6 -os a csoportnak… Problématérképben konszenzus, ennek alapján javaslatok: Standard feladatok, bankban, a terep bevonása szükséges, csak így ér valamit… Egységes fogalom és nyelv-használat a szakképzésben (ki kéne’ dolgozni Lásd az ábrát.. (adaptáció és elterjesztés… alulról is jöjjön Legyen folyamatos visszajelzés Az értékelés legyen komplex Szinkronban az intézményi értékeléssel (fenntartói értékelés is!) Tanulók is értékeljenek FOLYAMATOS legyen Képzés is kell Martin, Kossuth Zs, Arany János: Gyöngyszemek, egyéni értékelés, T.O.M.I. értékelés (tanulók), a jó gyakorlat adaptálása

9 A konferencia zárásaként a csoportok beszámolója 3: Egri Judit csoportja: Ők is… Kritika és dicséret a délelőttről (gyerekcipő és betegségek…) Kevés volt az idő a három iskolára (Király E: bemeneti mérési rendszer, hozzáadott érték kimutatható, mindenki részvételével Surányi E: különböző tudáselemek egy- egy tantárgyban Borbély L: fantasztikus… tanárértékelési rendszer, anyagosztás is volt, belsőgondozás rendszere-egyéni értékelő lap Konszenzus alakult ki a problématérkép ügyében

10 A konferencia zárásaként a csoportok beszámolója 4: Molnár Mária csoportja: Kicsit szűkös volt az idő Probléma-térkép: szakértők-iskolák közös elvi alapon Standard mérőeszközök, hozzáadott értékek, egymástól tanulás szerepe, bevált gyakorlat elterjesztése, pedagógus önértékelés, bemeneti vizsgálat, alapvizsga: Hogyan tovább? II.Rákóczi:bemneti mérés 9-ben, 10-ben összehasonlítás,Száraznád:egyéni értékelőlapok, motiváció alapját megtalálni, önértékelés erősítése, Petzelt: kisvizsga, szoktatás is cél, eredménye beszámít az évvégi értékelésbe

11 További programok: 2003. december 10. szakértői tanácskozás –a felmérés és a konferencia tapasztalatai, a MÉCS-ek 2004. január 14. Szakértői tanácskozás –A MÉCS-ek létrehozása, működése, tervezés 2004. január 21. II. Mérés-értékelés Konferencia –A MÉCS-ek működése, az érzelmi intelligenciáról 2004. februárjában Pedagógus-továbbképzések –„Mérés-értékelés” témában iskolánként 1fő,30 óra, 3 nap 2004. március-április-május MÉCSEK az iskolákban

12 Köszönjük az együttműködést, viszontlátására! Mérés-értékelés projekt Tanácsadó Testülete


Letölteni ppt "Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések