Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Free Association Research Kft Budapest Sütő u április Éves fiatalok Online kutatás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Free Association Research Kft Budapest Sütő u április Éves fiatalok Online kutatás."— Előadás másolata:

1 Free Association Research Kft. 1052 Budapest Sütő u. 2. www.free-association.hu 2016. április 21. 16-25 Éves fiatalok Online kutatás

2 2 KOR LAKÓHELY LÁTOGATOT T NAPPALI ISKOLA (78%) Demográfia NEM NAPPALI ISKOLA MELLETT DOLGOZIK 44% Teljes munkaidőben68% Részmunkaidőben11% Alkalmi munka9% Munka nélkül vagyok13% DOLGOZIK (88%): Bázis: teljes minta (n=500) Átlag:20 éves Budapest:17% nagyváros:28% város:32% falu:24% Közép-Mo:29% Kelet-Mo:42% Nyugat-Mo:29%

3 MILYENEK ŐK? HOL LAKNAK? MIT CSINÁLNAK? MIVEL RENDELKEZNEK? MI FOGLALKOZTATJA ŐKET?

4 4 10-BŐL 6-AN A SZÜLEIKKEL ÉLNEK, 20 ÉV FÖLÖTT EZ AZ ARÁNY SZINTE MEGFELEZŐDIK. A FIATALOK 4%-A RENDELKEZIK SAJÁT LAKÁSSAL. K7. Hol laksz a legnagyobb részben? Bázis: teljes minta BÁZIS:500197154149 Hol laksz?

5 K9. Milyen forrásból jutsz olyan pénzhez, amiből szabadon gazdálkodhatsz? 5 Bázis: teljes minta (n=500) 16-1920-2223-25 50%67%83% 76%61%32% 71%51%33% A NAPPALIN TANULÓK (78% A MINTÁBAN), KÖZEL FELE VÁLLAL MUNKÁT. 20 ÉV ALATT MÉG A SZÜLŐKTŐL ÉS AZ „ALKALMAKRA” KAPOTT ÖSSZEGEK JELENTIK A SZABADON ELKÖLTHETŐ KERETET, 20 ÉV FÖLÖTT EZT JELENTŐS RÉSZBEN MÁR A MUNKÁVAL KERESETT PÉNZ VÁLTJA FEL. A FIÚK LÉNYEGESEN TÖBB PÉNZBŐL GAZDÁLKODNAK MINT A LÁNYOK, A SZABADON ELKÖLTHETŐ PÉNZ MENNYISÉGE NAGY LÉPTÉKEKKEL NŐ. Teljes minta FiúLány16-1920-2223-25 Átlag (e) 465536185177 (2/3 JÁRT KÜLFÖLDÖN AZ ELMÚLT 1 ÉVBEN) > Pénzforrások Mire gyűjtesz?

6 AZ OKOSTELEFON „ALAPFELSZERELTSÉG” A FIATALOK KEZÉBEN, BANKKÁRTYÁVAL IS ¾-ÜK RENDELKEZIK MÁR. A FIÚK JOBBAN KITARTANAK A HAGYOMÁNYOS SZÁMÍTÓGÉPEK MELLETT, NAGY VALÓSZÍNŰSÉGGEL A PC-S JÁTÉKOK MIATT. K11. Mivel rendelkezel a következők közül? 6 FiúLány16-1920-2223-25 92%98%97%91%96% 77%70%51%89%88% 63%77%61%76%75% 51%47%28%60%65% 40%53%37%48%56% 46%19%38%30%31% 28% 29%30%24% 11%8%4%9%17% 12%7%6%7%17% 5%6%3%4%9% 256244197154149 Bázis: teljes minta (n=500) a Mivel rendelkezel?

7 7 A FIATALOK FELE SPORTOL RENDSZERESEN. A LÁNYOK KEVÉSBÉ AKTÍVAK, 20 ÉV FÖLÖTT JELENTŐSEN ESIK A RENDSZERESEN SPORTOLÓK SZÁMA (A SPORTOLÁS JELLEMZŐEN EGYÉNI SPORTOK ŰZÉSÉT JELENTI). A KÖNYVOLVASÁS A FIATALOK 85%-RA IGAZ, A LÁNYOK TÖBBET OLVASNAK (ÉVI 11 KÖNYV VS FIÚK 8). Bázis: teljes minta (n=500) BÁZIS(500)(256)(244)(197)(154)(149) K19. Sportolsz? K18. Hozzávetőlegesen hány könyvet (nem tankönyvet) olvastál az elmúlt egy évben? Olvasás Sportolás

8 Szokott játszani Telefonon, tableten Konzolon Számító- gépen Teljes minta (n=500)75%62%16%39% Fiú (n=256)78%58%23%54% Lány (n=244)71%66%8%24% 16-19 éves (n=197)78%67%19%36% 20-22 éves (n=154)74%63%14%40% 23-25 éves (n=149)71%55%13%42% 8 (K22) Hogyan szoktál játszani? A FIATALOK ¾-E JÁTSZIK VALAMILYEN PLATFORMON, A KONZOL ÉS A PC-S JÁTÉK A FIÚK TERÜLETE. HETENTE CSAK KEVESEN BULIZNAK, A FIATALOK HARMADA RITKÁBBAN, MINT HAVONTA JÁR EL. Bázis: teljes minta (n=500)

9 9 (K29) Mennyire fontos része az életednek a zenehallgatás? (Iskolai osztályzatok) A ZENÉT A FIATALOK TÖBBSÉGE „CSILLAGOS 5-ÖS” FONTOSSÁGÚNAK TARTJA ÉLETÉBEN, HETI ÁTLAGBAN 25 ÓRA TELIK ZENEHALLGATÁSSAL. A ZENE ÉRTÉKÉT LEGINKÁBB AZ ÉLŐ ELŐADÁSOKRA TÖRTÉNŐ JEGYVÁSÁRLÁSSAL ISMERIK EL. Zenehallgatás fontossága Bázis: teljes minta (n=500) HETI BECSÜLT ZENEHALLGATÁSI ÁTLAG: 25 ÓRA Fizetés a zenéért

10 10 (K24) Milyen gyakran nézel TV-t? 10-BŐL HATAN NÉZNEK TV-T LEGALÁBB HETENTE EGYSZER. NAPI SZINTŰ TV-ZÉS CSAK A FIATALOK NEGYEDÉRE IGAZ. A RÁDIÓHALLGATÁS VALAMELYEST NAGYOBB GYAKORISÁGOT MUTAT A LEGALÁBB HETENTE TV-T NÉZŐK IS KEVESEBB, MINT 9 ÓRÁT FORDÍTANAK ERRE HETENTE. RÁDIÓT A FIATALOK 2/3-A HALLGAT LEGALÁBB HETENTE, MÍG ¾-ÜK OLVAS ÚJSÁGOT. Bázis: teljes minta (n=500) (K25) Egy átlagos héten kb. mennyi időt töltesz TV-nézéssel? Átlag: 8,6h/hét (K27) Szoktál olvasni hagyományos, nyomtatott újságot vagy magazint? Újság/magazin (K32) Milyen gyakran hallgatsz rádiót? Rádió TV

11 11 Bázis: teljes minta (n=500) (K23) Mennyire foglalkoztatnak a következők? A FIATALOKAT LEGINKÁBB AZ FOGLALKOZTATJA, HOGY MIBŐL FOGNAK ÉLNI, EHHEZ KÉPEST AZ, HOGY KIVEL, SOKKAL KISEBB JELENTŐSÉGGEL BÍR. Átlag 3,6 3,4 3,3 3,2 3,1 HUF Mennyire foglalkoztat, hogy …

12 SOCIAL MEDIA

13 13 Bázis: teljes minta (n=500) (K35) Használod a következőket? A LEGJOBB GYAKORISÁGI FOKOZAT A FACEBOOK MESSENGER, A FACEBOOK ÉS A YOUTUBE HASZNÁLATÁRA A „FOLYAMATOSAN”. AZ INSTAGRAM ÉS A SNAPCHAT KÖVETIK A LEGNÉPSZERŰBBEKET. JELENTŐS HASZNÁLATI KÜLÖNBSÉGEK MUTATKOZNAK A FIATAL FIATALOK ÉS AZ IDŐSEBB FIATALOK KÖZÖTT. FACEBOOK INSTAGRAM

14 14 (K36) Milyen hírességeket, ismert személyiségeket követsz? 10-BŐL 1 FIATAL ÁLLÍTJA, HOGY SENKIT SEM KÖVET KÖZÖSSÉGI OLDALAKON (A 16-19 ÉVESEK 2%-A!). A ZENEI ELŐADÓK VEZETIK A NÉPSZERŰSÉGI LISTÁT. Bázis: teljes minta (n=500) Hírességek követése Zenei előadóSportolóSzínészBlogger Egyéb híresség Nem követek semmilyen hírességet Teljes minta (n=500)80%52%48%39%33%9% Fiú (n=256)77%53%35%31% 12% Lány (n=244)84%50%62%48%35%6% 16-19 éves (n=197)90%58%52%42%41%2% 20-22 éves (n=154)75%51%48%37%30%13% 23-25 éves (n=149)73%44% 39%25%15%

15 15 (K36B) Milyen hírességeket, ismert személyiségeket követsz? MAGYAR HÍRESSÉGEK: NINCS, AKIT 2-SZÁMJEGYŰ ARÁNYBAN KÖVETNEK Bázis: követ hírességeket (n=454) HÍRESSÉGEK KÖVETÉSE - MAGYAROK 1% vagy magasabb említések

16 16 (K36B) Milyen hírességeket, ismert személyiségeket követsz? Bázis: követ hírességeket (n=454) HÍRESSÉGEK KÖVETÉSE - KÜLFÖLDIEK 1% vagy magasabb említések KÜLFÖLDI HÍRESSÉGEK: A ZENEI SZTÁROK A LEGNÉPSZERŰBBEK

17 17 Bázis: követi (K37) Milyen csatornákon követsz hírességeket, ismert személyiségeket A SZTÁROK FOGLALKOZÁSA MEGHATÁROZZA A KÖVETÉS MÓDJÁT. SPORTOLÓKAT, SZÍNÉSZEKET KEVÉSBÉ KÖVETNEK VIDEOCSATORNÁN, A BLOGGEREK, ZENEI ELŐADÓK KÖVETÉSÉNEK MÓDJA KIEGYENLÍTETTEBB. Blogger Zenei előadóSzínészSportoló (n=197) (n=401)(n=242)(n=258)

18 MÁRKÁK

19 19 (K41) Melyek a kedvenc márkáid? A KEDVENC MÁRKÁK MEGJELÖLÉSEKOR EGYÉRTELMŰEN AZ ÖLTÖZKÖDÉSI CIKKEK MÁRKÁI JUTNAK LEGINKÁBB A FIATALOK ESZÉBE. AZ ÖLTÖZKÖDÉS MELLETT A „TECH” MÁRKÁK ÉRDEMELNEK MÉG FIGYELMET A KEDVENCEK KÖZÖTT. 2% vagy magasabb említések Bázis: teljes minta (n=500)

20 20 (K42) Válaszd ki a következő márkák közül azokat, amelyeket menőnek, cool-nak tartasz! Bázis: teljes minta Telekommunikáció Mobiltelefon A COOL-NAK, MENŐNEK TARTOTT MÁRKÁK

21 21 Bázis: teljes minta Csoki / snackEnergiaital Kozmetikum A COOL-NAK, MENŐNEK TARTOTT MÁRKÁK

22 22 (K42) Válaszd ki a következő márkák közül azokat, amelyeket menőnek, cool-nak tartasz! Bázis: teljes minta ÉtteremKávézó A COOL-NAK, MENŐNEK TARTOTT MÁRKÁK

23 23 (K42) Válaszd ki a következő márkák közül azokat, amelyeket menőnek, cool-nak tartasz! Bázis: teljes minta Ruházat / divat A COOL-NAK, MENŐNEK TARTOTT MÁRKÁK

24 24 (K42) Válaszd ki a következő márkák közül azokat, amelyeket menőnek, cool-nak tartasz! Bázis: 18 éven felüliek Alkoholos italok A COOL-NAK, MENŐNEK TARTOTT MÁRKÁK

25 25 (K34) Az alábbi könnyűzenei fesztiválok közül melyeket tartod a legjobbnak? Maximum 3-at jelölj! A SZIGET ÉS A VOLT MAGASAN VEZETIK A NÉPSZERŰSÉGI LISTÁT, A SOUND DOBOGÓS Legjobbnak tartott fesztiválok Bázis: tervez menni legalább egy fesztiválra idén (n=480)


Letölteni ppt "Free Association Research Kft Budapest Sütő u április Éves fiatalok Online kutatás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések