Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:"— Előadás másolata:

1 MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:277-0456 e-mail titkarsag@server.csepven.sulinet.hutitkarsag@server.csepven.sulinet.hu Regionális konferencia A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Nyíregyháza 2008. március 19.

2 MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. TARTALOM 1.A mérésben résztvevők 2. Eredmények 3. Fejlesztés

3 MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. 1.A mérésben résztvevők 1.1 Létszám 1.2 Vélemény a mérésről pedagógusok diákok szülők

4 MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. 1.1 Létszám A mérésben résztvevők: Pedagógusok: javította 8 fő (26%) sz.gépes adatbevitel3 fő (10%) véleményezte 27 fő (87%) Diákok megírta 169 fő (88%) véleményezte 185 fő (96%) Szülők véleményezte 93 fő (48%)

5 MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. 1.2 Vélemények a mérésről (diákok,- szülők - tanárok) Szükségesnek és jónak tartjuk a Kompetenciamérést A feladatok megfogalmazása érthető, korosztálynak megfelelő A tananyaghoz való közelítés igénye változatlanul felmerült A feladatok tartalma színes, formája változatos, egy része azonban túl könnyű, unalmas A nyomtatás minősége megfelelő A szervezés (a mérések időbeosztása, feladatlapok száma, a mérés előtti és közbeni tájékoztatás) nagyobb odafigyelést igényelne Az ITEM program telepítése a vártnál hosszabb időt vett igénybe A program használata nem rutinszerű, megismerése, alkalmazása felkészülést igényel A hardver-kulcs bonyolítja a mindennapi gyakorlatot

6 MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. MÉCS Csepeli Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskola Kompetenciamérés 2006 - 2007 KOMMUNIKÁCIÓ A % KOMMUNIKÁCIÓ B % PROBLÉMAMEGOLDÁS % SZABÁLYKÖVETÉS % 2007. 9. 43,5 szórás 6,8 47,3 szórás5,6 27,4 szórás 4,7 37,8 szórás 3,2 országos 9. 48,6 szórás 8,7 58,4 szórás 7.2 20,7 szórás 5,9 36,2 szórás 5,0 2008. 10. országos 10. 2006. 9. 42,9 55,7 13,247,8 országos 9. 35,6 szórás 8,5 38,2 szórás 8,3 12.041,5 2007. 10. 57,7 szórás 6,4 70,6 szórás 4,8 26,1 szórás 4,1 56,3 szórás 5,1 országos 10. 34,5 szórás 7,9 40,7 szórás 7,1 24,7 szórás 6,0 52,7 szórás 5,7

7 MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. 2.2 Visszajelzések (tanulók, szülők pedagógusok) Az osztályzattal történő értékelés hiánya nem motivál, nem sarkall gondolkodásra, megfontolt válaszra Az eredmények iránti érdeklődés csekély, a tanulók elfogadták, de nem érdekelte őket A szülőket az osztályzat érdekli A szöveges értékelés segít a kompetenciák fejlesztésében Szükség lenne a differenciált munkára „..nem minden értékelés tekinthető visszajelzésnek is. Üres és egyoldalú kitöltésekkel találkoztam, amely az egész kiértékelésnél torzítja vagy torzíthatja a képet” „A visszajelzéseknél a kérdéseket úgy kell feltenni, hogy abból kiderüljön, hogy a tanuló olvasta és érzi a visszajelzésének komolyságát és jelentőségét” Több továbbképzés, több segédeszköz, több informatikai eszköz szükséges A mérési adatokhoz való hozzáférés folyamatosan biztosított A mérés eredményeit tervszerűen használjuk a fejlesztő munka során „Jó, hogy a mérésben szereplő feladatokról az órákon beszélünk, megoldjuk és hasonló, érdekes feladatokon gyakoroljuk a hiányosságainkat.”

8 MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. 3. Fejlesztés 3.1 Alapdokumentumok (osztályfőnököknek) Feladatlapok és javítókulcsok mérési jegyzőkönyv Kompetenciamérés összesített eredménye Kompetenciaterületeken elért osztályonkénti eredmények Tanulók eredményei évfolyamonkénti összehasonlításban az egyes kompetenciaterületeken (pontszám, % és standard-pont szerint)

9 3.1 Alapeszközök MÉCS-szoba számítógép + színes nyomtató + fax + másológép Fejlesztő feladatok 1. 2. (+ Tanári kézikönyv) Szakiskolai Mérőeszközök (első füzet) Módszertani füzetek

10 MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. 3.3 Egyéb Tesztek Könyvek Értekezletek Stb.

11 MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1.

12

13

14 MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1.


Letölteni ppt "MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések