Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236."— Előadás másolata:

1 TANULÓK ÉS A STRESSZ

2 „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

3 Selye János a „stressz” fogalma alatt a külső és belső nyomás által okozott feszültségi állapotot értette. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Mi a stressz?

4 Az, hogy kinek mi a stressz, számos dologtól függ: A személyes alkattól (frusztrációtűrő képesség, érzékenység) Hasonló szituációk során szerzett tapasztalatok váltakozásától Pillanatnyi, vagy folyamatos a stressz TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Kinek mi a stressz?

5 Beszélhetünk negatív és pozitív stressz-ről A negatív stessz káros, frusztráló és szenvedést jelent az embernek A pozitív stressz energiával tölt fel, növeli az életerőt és örömérzést okoz Az idegrendszer közepes izgalmi állapota egyenesen kívánatos a szervezet számára, Azaz optimális feszültségszinten teljesít az ember a legjobban. Emelt feszültségszint=hatékonyság drámai csökkenése (vizsgadrukk) TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A stressz nem mindig negatív

6 Fizikai tünetek: Vérnyomás növekedése Fejfájás, alvászavar Immunitás csökkenése Kimerültség, pszichoszomatikus megbetegedések TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Az iskolai stressz tünetei:

7 Lelki tünetek: Félelemérzet, idegesség, nyugtalanság Bizonytalanság érzés, türelmetlenség Izgatottság, koncentrációs problémák Döntésképtelenség, alacsony önértékelés Apátia, depresszió TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Az iskolai stressz tünetei:

8 Viselkedésben megnyilvánuló hatása: Diáknak nincs kedve iskolába menni Későn érkezik, elmarad az iskolából Csökken a teljesítőképesség Növekszik a balesetezés Zárkózottság, étvágytalanság Növekedhet a drogfogyasztás TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Az iskolai stressz tünetei:

9 Sírás, sírógörcs Iskolakerülés, iskolafóbia Indulatkitörések Vádaskodások Kényszeresség Pszichoszomatikus megbetegedések (lelki bajok testi tünetekben; pl. torokszorítás, gyomorproblémák, izomgörcsök, érrendszeri betegedések…) TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A nem kívánt megküzdési stratégiák:

10 Zenehallgatás Éneklés (elnyomja a félelmet) Mozgás (vérkeringés felgyorsul) Társas kontaktus (séta, mozi, beszélgetés..) Nevetés (közvetlenül visszahat az agy „örömközpontjára”) Játékok, szituációs játékok (tanuljuk a helyes viselkedést) Pozitív álmodozás (stimulálja a jó közérzetet) TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Hasznos megküzdési stratégiák:

11 Kellő mennyiségű és minőségű pihenés Ápoljuk barátságainkat – kerüljük a magányt Tanuljunk meg egy relaxációs módszert Tanulás helyes megtervezése: – tananyag megértése => motiváció –Rangsor (könnyebbtől a nehezebb felé) –Figyelemkoncentráció (zavaró elemek kiiktatása) –Szünetek beiktatása (45 perc tanulás – 15 perc szünet) –Szünet alatt szellőztetni, mozogni, inni, édesség TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Néhány életmódbeli tanács:

12 –A rendszeres mozgás – mindennapi testnevelés óra - oldhatja a stresszt. –A RENDSZERES TANULÁS MAGABIZTOSABBÁ – EZÁLTAL STRESSZMENTESEBBÉ – TESZ!!! TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Néhány életmódbeli tanács:

13 Írd le, mi okoz számodra stresszt…..! Feladat megbeszélése! TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában FELADAT:

14 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236."

Hasonló előadás


Google Hirdetések