Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Understanding and educating of ECOTOURISM through cross-border cooperation” ECOTOP HUHR/1101/2.2.1/0010 Ökoturizmus és helyi termékek a Bőszénfai Szarvasfarmon.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Understanding and educating of ECOTOURISM through cross-border cooperation” ECOTOP HUHR/1101/2.2.1/0010 Ökoturizmus és helyi termékek a Bőszénfai Szarvasfarmon."— Előadás másolata:

1 „Understanding and educating of ECOTOURISM through cross-border cooperation” ECOTOP HUHR/1101/2.2.1/0010 Ökoturizmus és helyi termékek a Bőszénfai Szarvasfarmon Ökoturizmus és helyi termékek a Bőszénfai Szarvasfarmon Vigh Zsófia egyetemi tanársegéd Bőszénfa, 2014. április 24.

2 Ahogyan elkezdődött -1985 - kutatási program – szarvastenyésztés hazai alkalmazási lehetőségei -9 db kézből nevelt szarvas Gálosfán -Majd Bőszénfán – az oktatás és kutatás mellé többféle tevékenység társult és folyamatosan nőtt a fajok és az állatok létszáma -Jelenleg mintegy 1400 hektáron gím- és dámszarvas, vaddisznó, muflon és őz -Oktatás és kutatás, vad- és háziállat-tenyésztés, értékesítés, növ.term., vadászat, vadfeldolgozás, turizmus és vendéglátás

3

4

5 Vadászat -1997 – 600 ha vadaskert -majd tenyészállat-értékesítés is -1990-2003 barkás-agancs termelés (Távol-Kelet) -Párhuzamosan növekvő vadászvendég-létszám -Jelenleg évente kb. 100-120 vadászvendég 100-150 vaddisznót és 130-150 gímszarvast lő - kb. harmaduk magyar, harmaduk német és osztrák, a fennmaradó harmadot pedig több nemzet vadászai teszik ki

6 Zselicvad vadfeldolgozó Üzem 2003

7

8 Vadfeldolgozó üzem

9 Vadfeldolgozó üzem II.

10 Zselicvad Étterem és Vadhúsbolt

11 Turizmus kialakulása -közben egyre nagyobb igény az állatok megtekintésére -eleinte főleg a saját és más egyetemek hallgatói, szakmai csoportok -később óvódás- és iskoláscsoportok -családok, baráti társaságok 2000-től -infrastruktúra nem állt rendelkezésre -eleinte folyamatosan növekvő vendégszám -a helyi termékeink értékesítését a turizmus is segíti –a vadból készített termékek és ételek turisztikai attrakciót is jelentenek egyben

12 Látogatóink száma 20092010201120122013 Vendégekfő% % % % % Óvodás- és iskoláscsop.ok 285829,2199533,3175027,6159334,9129923,3 Felnőtt csop.ok347235,5105417,6150023,777117 263647,2 Családok301230,8230838,6250039,6160735,2 Szakmabeliek4524,562510,55709,158912,9164929,5 Összesen97941005982100632010045601005584100

13 Turizmus III. -2009-től fogva különböző programok – borjúnézés és szarvasbőgés-hallgatás (nyomtatott és elektronikus sajtó, promociós kisfilmek -35 % az ismerettségi körében -30 % az interneten -15 % a nyomtatott sajtóban -12 % a szálláshelyen -8 % pedig más forrásból értesült a farmról

14 Programkínálat -”túra a farmon”

15 Programkínálat II. -Fogatos szarvasnézés

16 Programkínálat III. Traktoros szarvasnézés

17 Programkínálat III. Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "„Understanding and educating of ECOTOURISM through cross-border cooperation” ECOTOP HUHR/1101/2.2.1/0010 Ökoturizmus és helyi termékek a Bőszénfai Szarvasfarmon."

Hasonló előadás


Google Hirdetések