Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Családi szerepek, családi modellek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Családi szerepek, családi modellek."— Előadás másolata:

1 CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Családi szerepek, családi modellek

2 Téma 1 A család Az anya szerepe Az apa szerepe A nagyszülők szerepe Téma 2 Családmodellek TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

3 A család Már a párválasztás sem egyszerű a mai világban. A családalapítás pedig életünk egyik legfontosabb lépése. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

4 Az első gyermek megszületésével a házaspárból család lesz. A teljes, jól működő család pozitívan hat a gyermek fejődésére. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

5 A gyermeknevelés viszont bonyolult feladat, melynek eredménye csak jóval később nyilvánul meg. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

6 Az anya szerepe a családban A gyermek születése után a legnagyobb feladat az anyára hárul. Már a terhesség során kialakul az a szoros kapcsolat a gyermek és az anya között, mely a születés után tovább mélyül. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

7 A nőnek feleségként, társként és anyaként is meg kell állnia a helyét. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

8 Az apa szerepe Napjainkban már általában nem egyedüli családfenntartó. Lényeges, hogy összhangban legyen az anyával a nevelés tekintetében. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

9 Fontos, hogy részt vegyen a gyermeknevelésben. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

10 Egyre nagyobb részt vállal a házimunkában. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

11 A nagyszülők szerepe A nagyszülők nagy segítséget jelenthetnek a gyermeknevelésben. Tapasztalataikkal rengeteget segíthetnek. Ugyanakkor a generációs különbségek miatt egyes kérdésekben eltérő véleményen lehetnek a szülőkkel. Ezeket a nézetkülönbségeket ne a gyerek előtt vitassák meg. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

12

13 A nagypapák és a nagymamák jelenthetnek egyfajta ellensúlyt a szülőkkel szemben. Viszont problémákhoz vezethet, ha túlságosan a fiatalokra akarják erőltetni az elképzeléseiket. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

14 Családmodellek (Dr. Pálhegyi Ferenc alapján) 1. A diktátor TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

15 A diktátor jellemzői: Az apa van a középpontban. Az anya megtesz mindent, amit férje kér, követel. Gyerekeket az anya látja el, akik apahiánytól szenvednek. Mennyire gyakori ez a családmodell manapság? TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

16 2. Az anyakirálynő TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

17 Az anyáé a vezető szerep, mindenki fölött áll. Az apa próbál a kedvében járni. A gyerekek tőle várják a segítséget a tanuláshoz. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

18 3. „Minden döntések asszonya” TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

19 Minden feladat az anyára hárul. Az apa kihasználja ezt, semmit nem segít. A gyerekek nevelése egyre nehezebb. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

20 4. Egyenlők káosza TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

21 Ez már egy napjainkra leginkább jellemző modern családmodell. A szülők kivételeznek. Határozatlanság jellemzi őket. A gyermek a határozatlanságot tanulja meg. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

22 5. Egymást túlüvöltve TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

23 A szülők állandóan veszekednek. Mindenki ragaszkodik a saját igazához. Nincs elfogadás, empátia, alkalmazkodóképesség a szülők között. A gyerek bizonytalanságban él, nem tudja, kinek a pártjára álljon. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

24 6. A csonka család TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

25 Az egyik szülővel történt valami (meghalt, elment). A másik fél szerepkörét is vállalnia kell annak, aki a gyerekekkel egyedül maradt. A gyereknek látnia kellene férfi és női modellt, ami itt nem adatik meg neki. Ez a későbbiekben a saját életében vezethet prolémákhoz. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

26 7. Kapcsolat nélkül TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

27 Az apa a munkájába menekül. Nincs a felesége, gyermekei mellett a fontos pillanatokban. A gyerekek vágynak apjuk szeretetére, de csak ritkán kapják meg. A szülők magányosak a házasságban, nincs igazi kapcsolat közöttük. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

28 8. A szülők kedvence TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

29 Egy gyerek van a családban. A szülők mindent megadnak neki, elkényeztetik. A gyerek ezt gyakran ki is használhatja. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

30 9. Az anyós a főnök TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

31 A szülőket bábként irányíthatja. Érzelmileg zsarolhatja a szülőket. Élettapasztalata révén általában azt hiszi, joga van beleszólnia mindenbe. A szülők testi-lelki egységét megzavarhatja ez a folyamat. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

32 10. Az ideális család TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

33 A szeretet alapul. Működik az elfogadás, tolerancia. Tudnak egymáshoz alkalmazkodni. Ideális női-férfi szerepeket töltenek be a szülök. Az apa vezeti a családot. Az anya biztosítja a családi összetartást. Minden tagnak jó érzés otthon lenni. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

34 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Családi szerepek, családi modellek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések