Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZTÁROK és SZPONZOROK Kynsburg Zoltán 2006. október 28.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZTÁROK és SZPONZOROK Kynsburg Zoltán 2006. október 28."— Előadás másolata:

1 SZTÁROK és SZPONZOROK Kynsburg Zoltán október 28.

2 Az előadás gondolatmenete  Kik a sztárok?  A sztárok gazdasági jelentősége;  Sztárok, média, sportfogyasztók;  A szponzoráció fogalma;  A sztárság jellemzői.

3 Miért foglalkozunk a sztárokkal?  A sportszolgáltatás minőségének első számú tényezői  A termék- differenciálódás hordozói  A sport és média kapcsolatának legérdemibb formálói

4 Kik a sztárok?  Olyan sportolók, akiket a sportteljesítményük és egyéniségük kiemel a sokaságból.  A sztárság relatív fogalom.  Pozitív értékek hordozója.

5 Gazdasági jelentőségük  nagyobb torta,  nagyobb szelet A következő szereplők sport iránti keresletére hatnak:  nézők,  szabadidős sportolók,  média,  szponzorok

6 Szponzoráció! – Mit is jelent?  Kölcsönös előnyök  Egy kampó, amelyre más marketing médiumok felhúzhatóak  Leisure Marketing  Jól szegmentálható célcsoport

7 Millió $

8 Sztárok, média, sportfogyasztók  a média és a sztár kapcsolata,  a sztár és a sportfogyasztó kapcsolata,  a sportfogyasztó és a média kapcsolata

9 Sztárok és sportfogyasztók kapcsolata La Legión  2004-ben teniszütőt adtak el Argentínában. Ez 94%- os növekedés egy év alatt (1996-hoz képest 300%-os növekedés)  1981-ben Guillermo Vilas ütőjéből et adtak el.  Prince (Coria): ütőeladás 320%-kal nőtt.  Wilson (Gaudio, Canas, Federer): +325%  Babolat (Chela, Roddick): +165%  Adidas (Coria) és Diadora (Gaudio) minden készletét kiárusította…  Topper: Teljes kapacitáson dolgoznak a gyártóegységei.  néző látogatott ki a BsAs-i ATP tornára és a Davis Kupa mérkőzésre.  A lakosság 5%-a aktív teniszező (kb. 2millió ember), a tenisziskolák tele vannak gyerekekkel.

10 A sportoló piaci értékét befolyásoló tényezők Meglévő adottságok:  Fizikai:testalkat, ügyesség, megjelenés  Szellemi:intelligencia, játékintelligencia, egyéniség  Társadalmi:nemzetiség, etnikum, család

11 A sportoló piaci értékét befolyásoló tényezők Hozzáadott jellemzők:  Szellemi:érettség, önbizalom, alázat, felelősségtudat  Média eszköztára: statisztika, becenév, külsőségek Cél: Márkateremtés!

12  másmilyenek  megszegnek sztereotípiákat  markánsan pozícionáltak Miben különböznek az átlagtól az olyan győztesek, mint a H+M, Harley Davidson, Ikea...? Mi különbözteti meg a Győzteseket? … és az olyan győztesek, mint Martina Hingis, Venus Williams, Anna Kournikova, Jim Courier vagy Roger Federer?

13 BE DIFFERENT OR DIE

14 A siker-spirál Központi probléma A fő kompetenciáinkra koncentrálás; Jobb problémamegoldása Kompetencia láthatóvá tétele siker

15 Fame’n’Game matrix Gyakori médiaszereplés BohócokSzupersztárok Futottak még... Szürkék (vízhordók) Ritka médiaszereplés Gyengébb játéktudás Kiváló játéktudás

16 Az előadás fő üzenetei  A sztár hiteles és pozitív sportoló.  A sztárok gazdasági hatása a médián keresztül teljesedik ki.  A szponzoráció egy kampó, amire a többi marketing médium felhúzható.  Különbözz a többiektől, és tedd láthatóvá a képességeidet!

17 Az igazi GYŐZTESEK tapasztalatot és érzelmeket kínálnak, álmokat váltanak valóra! A cél pedig nem más, mint az „őrült versenyben” a győztesek oldalára kerülni…

18 A vizsga anyaga 1. Az előadáson elhangzottak 2. Koltai K. Iván: A szponzorálásról edzőknek (Magyar edző, 2006/1. szám, old.) Sportmarketing Hírlevél: 6., 7., 8., 12. és 13. számok szponzorálásra vonatkozó cikkei


Letölteni ppt "SZTÁROK és SZPONZOROK Kynsburg Zoltán 2006. október 28."

Hasonló előadás


Google Hirdetések