Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – 000753/2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – 000753/2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október."— Előadás másolata:

1 Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október

2 Egy társadalmat, egy közösséget, a benne élő embereket jól jellemez, hogy vitás kérdéseiket hogyan rendezik, milyen konfliktuskezelési eljárásokat alkalmaznak.

3 Rossz osztály – igazgatónő véleménye  Alacsony tanulmányi átlag – utolsó előttiek az osztályok közötti versenyben  Rendkívül sok hiányzás – sok igazolatlan  Tanár-diák kapcsolat konfliktusos  Magatartásukra nincs panasz, de órai aktivitásuk egyenlő a nullával  Szülői értekezleten beszéltek a szülőkkel, ez sem hozott eredményt

4 Rossz osztály – diákok véleménye  A tanároknak igazuk van DE: Nem kíváncsiak a véleményükre Nem motiválják őket Nem veszik észre, ha erőfeszítést tesznek Elkönyvelték őket „rossz osztálynak” és ebből nincs kiút A szülői értekezletre sem hívták meg őket, senki nem áll szóba velük

5 Mediációs ülés résztvevői Tanárok fizika, testnevelés, történelem Diákok A szubgroupok vezetői 3 lány és 2 fiú o.f. magyar

6 Az osztályfőnök olvasata  Nem tartja súlyosnak a helyzetet  Vannak tanárok, akik rossz, vannak akiknek jó a vélemény  Tényleg sok a hiányzás  Az osztály megosztott, vannak, akik tanulnak, és vannak, akik nem  Ez nem egy „rossz” osztály

7 Magyar tanárnő olvasata  Az a baj, hogy nem büntetik elég szigorúan a hiányzásokat  A hiányzás vált modell értékűvé, az, hogy meg lehet úszni a dolgokat  Az irodalomelmélet komoly szaktudomány, meg kell tanulni  Az érettségi követelmények magasak, neki a magas követelmények szerint kell tanítani, és értékelni  Természetesen én is más vagyok, mint egy másik osztályban

8 A fizika tanár olvasata  1 éve tanítja az osztályt  Masszív ellenállást tapasztalt – nem tudta személyének vagy a tantárgyának szól-e  A helyzet látszólag békés, mindenki szép csendben ül a helyén, csak nem lehet semmibe bevonni őket  Volt olyan, hogy 5 tanulóval foglalkozott  Kapcsolatukat békés egymás mellett élésként definiálja

9 A testnevelő tanár  Csak a lányokat tanítja  Első érzése, hogy az osztály nem különbözik más osztályoktól  Önálló feladatot kaptak, de leültek, és semmit sem csináltak – hiányzik a kezdeményezés

10 A történelem tanárnő olvasata  Szerencsétlenül alakult az osztály élete  Sok tanár váltotta egymást, nem tudtak kötődni, nem alakult ki a biztonság, az állandóság érzete  Év végén megkérdezték tőlem, hogy jövőre is én fogom-e tanítani őket  A hiányzás szerinte is komoly probléma pl. nem lehet dolgozatot íratni, ha sok a hiányzó

11 A diákok olvasata  Levél a tanárokhoz  Szerintük inkább előre, a jövőre kell nézni  Az osztály bemozdult, egy hete csak erről beszélgetnek  Sok diák úgy érzi, annyira lemaradt, hogy nincs esélye bepótolni, már semmit sem veszíthet  A tanárok csak azt mondják, ami a könyvben is benne van, könyvből otthon is tanulhatnak

12 A megtárgyalandó témák  A hiányzások oka és kezelése  Az osztály passzív ellenállásának oldása  Az osztály megosztottságának kérdése  Az önállóság, a felelősség kérdése – Mégis kinek az élete?  A segítség kérdése – mi jelentene segítséget

13 Megoldási javaslatok  A tanárok színesebben adják le az anyagot  Dicsérjék a diákokat  Legyenek kíváncsiak a diákok véleményére  Legyenek türelmesebbek  Fegyelmezzenek, de ne tiltsanak

14 Az iskolai mediáció hatása A gyerekek megtanulják:  konfliktusaik agressziómentes kezelését  indulataik szabályozását  döntéseikért, tetteikért a felelősség vállalását  érdekeik képviseletét  konfliktusaik felvállalását  kompromisszumkészséget  másik fél meghallgatását  demokrácia játékszabályait

15 Köszönjük figyelmüket, várjuk kérdéseiket!  1125 Budapest, Diós árok 32/b  (1) m: (20)


Letölteni ppt "Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – 000753/2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október."

Hasonló előadás


Google Hirdetések