Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Emberitőke-elemzés a gazdaságtudományi alapképzést folytató intézménytípusok körében Győr, 2012. április 19.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Emberitőke-elemzés a gazdaságtudományi alapképzést folytató intézménytípusok körében Győr, 2012. április 19."— Előadás másolata:

1 Emberitőke-elemzés a gazdaságtudományi alapképzést folytató intézménytípusok körében Győr, április 19.

2 Tartalom 1.Emberitőke-elemzés – általában 2.A hallgatók képességpotenciálja 3.Összefoglalás

3 Mottó: Szókratész sorsa; progresszív és legitim kultúra 1.Emberi tőke A II. világháború alatt-után; Th. W. Schultz, G. S. Becker Munkaerő-áruból emberi tőke lett. Sir W. Petty: V. Károly: 62,6% Mitől függ az anyagi jólét, a gazdagság? Emberitőke-állomány: 70 – 80 % Emberi tőke minősége: szakmai képességpotenciál

4 Az emberi tőke mennyisége: 1. Szakképzés (munkahelyi képzés) 2. Egészségügy 3. Kutatás 4. Migráció Ki finanszíroz? 1. Háztartások, 2. vállalatok, 3. állam. Az emberitőke-állomány szerkezeti feszültsége (Jánossy Ferenc elmélete) 1. Munkahelyi (legyen) 2. Szakmai (diploma) 3. Foglalkozási (konkrét tevékenység) Strukturális feszültség; inter- és intrafeszültség

5 MegnevezésLegitim (uralkodó) közgazdaságtan Progresszív közgazdaságtan Értékválasztás, cél Birtoklási, gazdasághatalmi, hiúsági vágyak kiélése Humanizáció Ökologizáció TárgyKibocsát maximalizálása Piaci koordináció A gazdálkodás teljes rendszere MódszerPozitivizmusHermeneutika

6 Nincsen rendszer módszer nélkül (Hegel) Globalokrata libertinus technofasizmus A túllépés lehetősége!

7 1. Csak az egész az igaz; alapdiszciplínák hiánya az oktatásban 2. Milyen szellemi és valóságtérben enged gondolkodni a Rendszer? a. A döntéshozó racionális b. Önérdekét követi c. Haszonmaximalizáló, profitmaximalizáló d. Homogén jószág, tökéletesen osztható e. Szabadság, szuverén f. Tökéletes informáltság g. Az időtől eltekintünk

8 A progresszív közgazdaságtan szerint: 1. Az ember a főszereplő 2. Döntési-cselekvési attitűd 3. Korlátozott racionalitás 4. Koordinációk sokasága (a haszon- és profitmaximummal szemben) 5. A jószágkosár nem homogén, nem tökéletes 6. A szabadság, szuverenitás liberális rögeszme 7. Tökéletes informáltság - Gödel 8. Időtől eltekintünk! Gond 3. 3.

9 Összefoglalás: Y, U’, P, mérleggondok Jövedelemegyenlőtlenség Bürokrácia Ökológiai gondok Az emberitőke-állomány strukturális zavarai Az ismeretanyag és az oktatói képességpotenciál átértékelése


Letölteni ppt "Emberitőke-elemzés a gazdaságtudományi alapképzést folytató intézménytípusok körében Győr, 2012. április 19."

Hasonló előadás


Google Hirdetések