Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A moduláris, kompetencia alapú szakképzés Budapest 2009. február 17.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A moduláris, kompetencia alapú szakképzés Budapest 2009. február 17."— Előadás másolata:

1 A moduláris, kompetencia alapú szakképzés Budapest február 17.

2 Szakképesítések modularizációja AB C

3 Kompetencia- profil Tulajdonságprofil Összegző bejegyzések kategóriánként Feladatprofil 1. feladat 2. feladat 3. feladat 4. feladat 5. feladat 6. feladat 7. feladat 8. feladat 9. feladat 10. feladat 11. feladat 12. feladat

4 Vizsgált szakképesítés2. szakképesítés3. szakképesítés4. szakképesítés Szakképesítés felépítése additív részekből

5 Tárcák SZVK (416 db) SZVK-t kiadó rendeletHatályba lépés SZMM /2006. (VIII. 8.) SZMM 21/2007. (V. 21.) SZMM 15/2008. (VIII. 13.) SZMM aug szept aug. 28. FVM448/2008. (I. 23.) FVM2008. ápr. 22. GKM /2006. (VIII. 30.) GKM 78/2007. (VIII. 31.) GKM 15/2008. (IV. 3.) GKM szept szept aug. 31. ÖTM1125/2008. (IV. 29.) ÖTM2008. szept. 1. SZVK-t kiadó rendeletek (1.)

6 SZVK-t kiadó rendeletek (2.) Tárcák SZVK (416 db) SZVK-t kiadó rendeletHatályba lépés KvVM1212/2008. (IV. 30) KvVM2008. szept. 1. HM3 17/2008. (VII. 18.) HM 19/2008. (VIII. 14.) HM aug. 1. IRM1015/2008. (VII. 28.) IRM2008. aug. 1. OKM61 20/2008. (VII. 29.) OKM 21/2008. (VII. 30.) OKM szept. 10. PM1923/2008. (VIII. 8.) PM2009. jan. 1. EÜM1632/2008. (VIII. 14.) EÜM2008. aug. 15.

7 Szakmai és vizsgakövetelmények moduláris OKJ szerint

8 Szakképesítések száma típusaik szerint (8/2008. (VI. 13.) SZMM rendelet alapján)

9

10 Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés követelménymoduljai Géplakatos szakképesítés követelménymoduljai Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés elágazásai Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés rész-szakképesítései Géplakatos szakképesítés Gépbeállító rész-szakképesítés

11 Követelménymodulok 0220 A moduláris központi program felépítése félév 2. félév3. félév4. félév képzési idő heti óraszám központi programban meghatározott időkeret helyi programban meghatározott időkeret A központi programban nem szereplő tananyagmodulok felvételére és/vagy a KP-ban meghatározott tananyagmodulok időkeretének növelésére használandó

12 Központi programok moduláris SZVK szerint

13 A követelménymodulok és a tananyagegységek kapcsolata F T Feladatprofil 1. Tulajdonságprofil 1. Követelménymodul 1. F T T F T F Követelménymodul 2. Követelménymodul 3. Követelménymodul 4. Feladatok Tulajdonságok KompetenciaprofilKövetelményekKépzési program C TM Cél 1. Tanulói munkaforma 1. Tananyagegység 1. C TM C C C C Tananyagegység 2. Tananyagegység 3. Tananyagegység 4. Tananyagegység 5. Tananyagegység 6. F T F T F T F T C C C C C C TM ? maximális képzési idő ~15% szabad

14 Szakmai vizsga Írásbeli vizsgarész Gyakorlati vizsgarész Szóbeli vizsgarész 1. gyakorlati tantárgy A írásbeli tantárgy C írásbeli tantárgy D írásbeli tantárgy 2. gyakorlati tantárgy A szóbeli tantárgy B szóbeli tantárgy E szóbeli tantárgy Szakmai elmélet Szakmai gyakorlat

15 Szakmai vizsga 1. vizsgarész 2. vizsga- rész 3. vizsgarész 4. vizsga- rész

16 2. feladat1. feladat 1. követelménymodul 4. követel- mény- modul 3. követelmény- modul 2. követel- mény- modul Gyakorlati vizsgatevékenység Írásbeli vizsgatevékenység Szóbeli vizsgatevékenység Írásbeli vizsga- tevékenység Szóbeli vizsga- tevékenység Gyakorlati vizsgatevékenység Interaktív vizsgatevékenység 1. vizsgarész2. vizsga- rész feladata 4. vizsga- rész feladata 3. vizsgarész 1. feladat 2. feladat3. feladat 1. követelménymodul 4. követel- mény- modul 3. követelmény- modul 2. követel- mény- modul

17 ÖSSZEGZÉS KÖVETELMÉNYFOLYAMAT SZVKKP vizsgatevékenység Követelménym odul feladatprofil Szakmai vizsga tanulói munkaforma Tananyag- egység tulajdonság- profil cél kompetencia mérés

18 „A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP 2.2.1

19 Tervezett alprojektek  Pályakövetés rendszerének kialakítása  Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése  Szakmai vizsgarendszer fejlesztése (AP3)  Tananyagfejlesztés (AP4)  Vizsgafeladat-bank kialakítása (AP5)  A szak- és felnőttképzésben oktatók szakmai, munkahelyi tapasztalatszerzése és továbbképzése  Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése  Munkahelyi gyakorlati képzés támogatása  A képzés iránti kereslet növelése

20 Szakmai vizsgarendszer fejlesztése

21 SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNY 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL ÍRÁSBELI GYAKORLATI INTERAKTÍV SZÓBELI Kompetencialeírások

22 ÍRÁSBELIGYAKORLATIINTERAKTÍVSZÓBELI A követelménymodulok lefedése feladatokkal

23 A tankönyvi tartalommező megoszlása Hagyományos tankönyvek tartalma: szakmai információk Tanulás- irányító Stabil tartalmak Új korszerű információk Tanulás- irányító Változó tartalmak Információ Tanulás- irányító Helyi tartalmak Korszerű tartalmak befogadása   Helyi  fejlesztések  befogadása A tananyagfejlesztés Tananyagfejlesztés Matematika

24 3. új tananyag 2. új tananyag 1. új tananyag kell Jelenlegi helyzet Helyi tananyagok összeállításának jelenlegi lehetőségei „A” szakképesítés „B” szakképesítés „C” szakképesítés „A” szakképesítés„B” szakképesítés„C” szakképesítés 1. Régi tankönyv Régi tankönyv Régi tankönyv Tanulásirányító az „A” cél-csoportnak Tanulásirányító a „B” cél-csoportnak Tanulásirányító a „C” célcsoportnak

25 Szakmai Tankönyvi Tartalomszolgáltatási Rendszer Szak-Tan-TáR Tartalom- elemek Tartalomelem: a tananyagelemek szakmai információtartalma + tanulásirányító Tanulásirányító: módszertani segédlet a feladattal vezérelt tanulói tevékenységhez Tantárgy szerkezetű képzési folyamat A. tantárgy B. tantárgy C. tantárgy D. tantárgy E. tantárgy F. tantárgy G. tantárgy H. tantárgy A tartalomelemekből többféle szakmai tankönyv állítható össze Szakmai tantárgyak tankönyveiTananyagegységek tankönyvei 1. tananyagegység 2. tananyagegység 3. tananyagegység 4. tananyagegység 5. tananyagegység 6. tananyagegység Tananyagegység alapú képzési folyamat

26 A Szak-Tan-TáR használata Szakképesítés kiválasztása Követelménymodulok Abroncsgyártó Agrokémiai és növényvédelmi kereskedő Akusztikus emissziós anyagvizsgáló Anyagbeszerző Asztalosipari szerelő Atomerőművi gépész Atomerőművi karbantartó Automatikai műszerész Automatikai technikus Autógyártó Belsőépítési szerkezet- és burkolatszerelő Beszédleíró-gyorsíró Beton- és vasbetonkészítő Betonelemgyártó Autógyártó feladatok Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok Autógyártó Felhasználók tanulási képességek szerint: Információs tartalomTanulásirányító Autógyártó feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok „A” 30-as szintű „B” 50-es szintű „C” Gyakorlattal rendelkező Egyéni A képzés tartalomelemei

27 Tartalomelemek Vizsgaelemek SZVK szerinti kompetenciák tartalma Lefedettség

28 A szakértők felkészítése Szakértői pályázat

29 A szakértők kiválasztásának szempontjai  Önéletrajz 30 pont  Motivációs levél10 pont  E-learninges feladat20 pont – tananyagok a HEFOP eredményei alapján – tananyagokhoz tartozó gyakorló tesztek – tudásfelmérő teszt  Személyes beszélgetés30 pont – szakmai képzési tevékenység – szakmai képzési tapasztalat – feladatvállalás  Számítógépes gyakorlati feladat10 pont – Word, Excel

30 Köszönöm megtisztelő figyelmüket.


Letölteni ppt "A moduláris, kompetencia alapú szakképzés Budapest 2009. február 17."

Hasonló előadás


Google Hirdetések