Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

UGYE TE IS AKAROD? Sas István Kommunikációs Akadémia A befolyásolás titkai a társadalmi célú reklámban.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "UGYE TE IS AKAROD? Sas István Kommunikációs Akadémia A befolyásolás titkai a társadalmi célú reklámban."— Előadás másolata:

1 UGYE TE IS AKAROD? Sas István Kommunikációs Akadémia A befolyásolás titkai a társadalmi célú reklámban

2 BEFOLYÁSOLÁS Mit akarok? hogy felfigyeljen rám ? hogy megértsen valamit ? hogy megszeressen ? hogy megváltozzon ? hogy akarjon valamit ? hogy felfigyeljen rám ? hogy megértsen valamit ? hogy megszeressen ? hogy megváltozzon ? hogy akarjon valamit ?... hogy megváltozzon az attitűdje!

3 BEFOLYÁSOLÁS Hogyan érem el ? figyelemfelkeltéssel? hízelgéssel? ismételgetéssel? győzködéssel? érzelmi ráhatással? figyelemfelkeltéssel? hízelgéssel? ismételgetéssel? győzködéssel? érzelmi ráhatással?...mikor....hogy: ez a kommunikációs stratégia

4 REKLÁM = TÁRS.CÉLÚ REKLÁM HIÁNY BENEFIT ÍGÉRET A BEFOLYÁSOLÁS SZEMPONTJÁBÓL

5 Az átmenet

6

7 HASZNÁLJON VÉDŐSZEMÜVEGET! HASZNÁLJON VÉDŐSZEMÜVEGET! (Ha használja, akkor minden rendben lesz (Ha használja, akkor minden rendben lesz If....then

8 HA NEM HASZNÁL VÉDŐSZEMÜVEGET.. HA NEM HASZNÁL VÉDŐSZEMÜVEGET.. (Ha nem használja, akkor baj lesz!) If....then

9 Racionális

10 Racionális - érzelmi

11 Érzelmi

12

13 TCR (nonprofit): Kétféle cél Tegyen jót magának! (ne dohányozzon, ne kábítószerezzen, sportoljon,táplálkozzon egészségesen, védje környezetét.) Tegyen jót másnak! (adjon pénzt, adjon vért, adakozzon, segítsen, mecénáskodjon, ajánlja fel 1%-át,)

14 REKLÁM = TÁRS.CÉLÚ REKLÁM HIÁNY BENEFIT ÍGÉRET A BEFOLYÁSOLÁS SZEMPONTJÁBÓL REKLÁM = JÓSZOLGÁLATI KOMM.

15 Adj pénzt! Figyelj oda! Támogass! Szponzorálj! Segíts! Adj pénzt! Figyelj oda! Támogass! Szponzorálj! Segíts! Hontalanoknak Üldözötteknek Elesetteknek Betegeknek Szegényeknek Fontos ügyeknek Hontalanoknak Üldözötteknek Elesetteknek Betegeknek Szegényeknek Fontos ügyeknek Ezért azt ígérjük, hogy....????

16 A közgazdaságtanban alapul vett egyén racionális, mohó és önző. Önző, mert egyéni szempontok (pl. másokkal való együttérzés) nem vonják el figyelmét érdekei megvalósításától. A gazdaság-pszichológia Harmadik Törvénye

17 nincs belőle „valódi” haszon nem valódi szükségletre (hiányra) épül nem valódi termékért történik nem valódi értéken (nincs ára) Az adakozás alapkonfliktusa: KOGNITÍV DISSZONANCIA! sokkal nehezebb rávenni őket a cselekvésre.

18 Az adakozás pszichológiai mérlege mások nem adnak mások adnak én adok -2 én nem adok +1 +2 A nyeremény (eredmény) nem független mások viselkedésétől!

19 Az adakozás pszichopatológiája fóbiák: félelem a veszteségtől (neki nem marad) félelem a becsapástól (úgyse segít) félelem a láncreakciótól (rászállnak) félelem a kirekesztéstől (megszólják) fóbiák: félelem a veszteségtől (neki nem marad) félelem a becsapástól (úgyse segít) félelem a láncreakciótól (rászállnak) félelem a kirekesztéstől (megszólják) Eredmény: bumeráng-hatás kikerülés, kilépés, szorongás, frusztráció Eredmény: bumeráng-hatás kikerülés, kilépés, szorongás, frusztráció

20 1. „Keltsd fel az empátiát!” „Képzelje magát családját utódait abba a helyzetbe!” „Képzelje magát családját utódait abba a helyzetbe!” EMPÁTIA: AZ ÉRZELMEK KAPUJA. HAT JÓTANÁCS 1.Empátia 2. Képzelőerő 3. Haszon 4. Igazolás 5. Felmentés 6. Nyugta

21 VAK VAGYOK TAVASZ VAN és én vak vagyok

22 Kereskedelmi célú termékelőny fogyasztói haszon póthasznok (kényeztetés, siker, ) ÍGÉRET Nonprofit erkölcsi kötelesség empátia / részvét lelkiismeret önbecsülés KÉRÉS

23 2. „Mozgósítsd a képzelőerőt! a belátás érdekében a befogadó vegyen részt a helyzet értékelésében KREATÍV ERŐFESZÍTÉS NÉLKÜL NINCS HATÁS! HAT JÓTANÁCS 1.Empátia 2. Képzelőerő 3. Haszon 4. Igazolás 5. Felmentés 6. Nyugta

24 3. „Tárd fel a hasznot! Haszon Veszteség HAT JÓTANÁCS publicitás image igazolás kompenzáció A KÖZVETETT HASZON IS HASZON! 1.Empátia 2. Képzelőerő 3. Haszon 4. Igazolás 5. Felmentés 6. Nyugta pénz, érték, idő

25 4. Tedd lehetővé az önigazolást! (justification) Érveket adni ahhoz, hogy jól döntött!!! Érveket adni ahhoz, hogy hasznos volt a szívére hallgatnia!!! MEGERŐSÍTÉS NÉLKÜL A DÖNTÉS SZORONGÁST HOZ! HAT JÓTANÁCS 1.Empátia 2. Képzelőerő 3. Haszon 4. Igazolás 5. Felmentés 6. Nyugta

26 5. „Adj felmentést!” 1. Nem „rövidült” meg. 2.Mások is így tettek! HAT JÓTANÁCS A TCR-MUNKA NEM ÉR VÉGET AZ ADOMÁNY ELFOGADÁSÁVAL! 1.Empátia 2. Képzelőerő 3. Haszon 4. Igazolás 5. Felmentés 6. Nyugta

27 6. „Adj nyugtát!” 1. A jó szándékú cselekedetének volt értelme! 2. Köszönd meg! HAT JÓTANÁCS 1.Empátia 2. Képzelőerő 3. Haszon 4. Igazolás 5. Felmentés 6. Nyugta EGY ÚJ TCR AKCIÓ SIKERE AZ ELŐZŐ AKCIÓ LEZÁRÁSÁNAK FÜGGVÉNYE! Köszönöm!


Letölteni ppt "UGYE TE IS AKAROD? Sas István Kommunikációs Akadémia A befolyásolás titkai a társadalmi célú reklámban."

Hasonló előadás


Google Hirdetések