Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A képzett szakemberekért MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2009 Éves feladatok 2008 év feladatainak tapasztalatai Menner Ákos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A képzett szakemberekért MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2009 Éves feladatok 2008 év feladatainak tapasztalatai Menner Ákos."— Előadás másolata:

1 A képzett szakemberekért MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2009 Éves feladatok 2008 év feladatainak tapasztalatai Menner Ákos

2 A képzett szakemberekért Minőségfejlesztés - témakörök  Intézményi önértékelések Benchmarking adatbázis  Intézményi fejlesztési célok megvalósításának támogatása  Intézményi folyamatok szabályozására felkészítő képzés  Intézményi folyamatok szabályozásának tanácsadói támogatása

3 A képzett szakemberekért Megközelítés  A Közoktatási Tv. kimondja, hogy az intézményeknek TELJESKÖRŰ ÖNÉRTÉKELÉST kell folytatni  A Szakiskolai programban levő intézmények jelentős szakmai és pénzügyi támogatást kaptak a teljesítéshez  Közpénzeket használunk fel a feladat teljesítéséhez  A jók védelme érdekében nyilvánosságra kell hozni az eredményeket  Az iskolahasználók számára biztosítani kell e lehető legjobb minőséget

4 A képzett szakemberekért Az intézményi önértékelés tapasztalatai  Az intézmények egyharmadában az önértékelés aktív eszköz a szervezeti fejlesztésében, a szervezeti tudás állandó fejlesztésében  A minőségért és eredményért érzett felelősség (minőségbarát iskolai környezet)  Teljesítményorientáció (ambiciózus célokat követő iskola)  Kooperativitás, partnerekkel való kommunikáció, együttműködés és valós kíváncsiság a partnerek véleményét illetően  Benchmarking eredményekben is javuló eredmények

5 A képzett szakemberekért Önértékelés - pozitív példák  Pozitív példaként említendőek az alábbi intézményi SZÖM anyagok, amelyek mind Adottság, mind Eredmény és a teljes anyag tekintetében az átlaghoz képest jobbak voltak a többinél. – Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola, Tokaj (szakértő: Szamosfalvy Jánosné) – Soproni Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó (szakértő: Takács Éva) – Barabás György Műszaki Szakközépiskola, Sárvár (szakértő: Takács Éva) – Jálics Ernő Szakképző Iskola, Kadarkút (szakértő: Ritter Attila)

6 A képzett szakemberekért Az intézményi önértékelés tapasztalatai II.  Az intézmények közel egyharmadában az önértékelés intézményi fejlesztési eszközként használják, de már előfordulnak hiányosságok: – Elkötelezettségben – Módszertanban (szakértői probléma is) – Megvalósítás erőforrásaiban, felkészültségben  Némely esetben kétséges, hogy valós szakmai munka folyt az intézmény és a szakértő között.  Megkérdőjeleződnek a fejlesztési célkitűzések objektív alapjai

7 A képzett szakemberekért Problémás önértékelések  Adottság oldali problémák (gyakorlatilag kifejtetlen, értékelhetetlen egy – egy kritérium) – Hefele – Kocsis – Dobos – Pesti Barnabás – Ruhaipari (Szolnok)  Eredményoldali problémák (nincs adat) – Lukács (Győr) – Eötvös (Kaposvár) – Baross (Mátészalka) – Angster (Pécs) – Arany (Nkőrös) – BKMÖ (Baja) – Wesselényi (Nyíregyháza) – Oktatási Központ (Makó)

8 A képzett szakemberekért Az intézményi önértékelés tapasztalatai III.  Adottság és eredményoldalon egyaránt kidolgozatlan kritériumok  Kimaradt kritériumok  Fejlesztési célkitűzések teljes hiánya  Még nem küldte be az intézmény a dokumentációt Ipari (Nagykáta) Bánki (Kisbér) Móricz (Ibrány) Farkas (Békés) Szent László (Szekszárd)

9 A képzett szakemberekért Egy negatív példa  Adottság oldali kifejtés: Milyen rendszerben biztosítják az intézmény Pedagógiai Programjának, helyi tantervének és egyéb hosszú távú terveinek éves szintű értékelését?  - Munkaközösségek beszámolói által..

10 A képzett szakemberekért Intézkedések  Intézményi felülvizsgálat – hátha nem a „jó” anyagot küldte be az intézmény – 15 nap  A problémás helyeken a szakértő, az intézmény vezetése és a Koordinációs iroda közti egyeztetés  A nagyon problémás helyeken a fenntartó, az intézmény vezetés és a Koordinációs iroda közti egyeztetés – szakértő kizárása a szakértői listáról  Fejlesztési célok vizsgálata – támogatás csak az önértékelésből levezethető fejlesztési célokra

11 A képzett szakemberekért A 2009-es év célkitűzései  Az önértékelésből megfogalmazott intézményi célok eredményes megvalósítása  A szakképzési rendszer átalakításában valós eredmények elérése érdekében az intézményi folyamatok újragondolása és szabályozása  Külső értékelés kiterjesztése, az eredmények publikálása

12 A képzett szakemberekért A minőségfejlesztési terület fő tevékenységei 2009  Intézményi felelősök (2 fő) felkészítése a folyamatok feltárására és szabályozására  Időpontok: április , május , május  Helyszíni szakértői támogatás biztosítása a folyamattérkép és a szabályozások elkészítéséhez  Április – november 15.  Önértékelés alapján megvalósuló fejlesztési célkitűzések támogatása  600 e. Ft/ int. Munkatársak, külső szakértő, költségek, BM  10 hazai és 5 külföldi külső értékelés lehetőségének biztosítása  Szakértői és intézményi munka helyszíni ellenőrzése

13 A képzett szakemberekért 2009 VÁRT EREDMÉNYEI  Intézményi fejlesztési célkitűzések hatékony megvalósítása: – Fejlesztési eredmények bevezetése, megtartása – Benchmarking adatokban javulás bemutatása – Beszámoló a partnereknek, honlap megfelelő feltöltése  Indikátorok feltöltése a benchmarking adatbázisba  Folyamattérkép és 5 kulcsfolyamat szabályozása  Külső értékelés 15 intézményben  A kiváló eredmények publikálása  Minőségügyi tananyag kidolgozása

14 A képzett szakemberekért Köszönöm a figyelmet! Menner Ákos  :www.szakma.hu   :


Letölteni ppt "A képzett szakemberekért MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2009 Éves feladatok 2008 év feladatainak tapasztalatai Menner Ákos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések