Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató 2015.11.27.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató 2015.11.27."— Előadás másolata:

1 Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató

2 A kezdetek ( ) Magyarországon 1961-ben kezdődött meg az autópályahálózat építése. Az első szakaszt (M1-M7 közös szakasz, 4,8-12,1 kmsz) 1965-ben helyezték forgalomba. Az építkezések nagy ütemben haladtak, 1971-re az M7-es autópálya elért a 112 kmsz-ig Budapesti Közúti Igazgatóság ( Bp. KIG) Pátyi Útmestersége Üzemeltetett szakaszok: -M1-M7 közös szakasz ( ) -M7 autóút bal pálya Törökbálint és Martonvásár között ( ) -1. sz. főút Pest megyei szakasza új szervezet alakul a Bp. KIG-en belül. -Törökbálinti Útmesterség (Páty utóda, ) -Bicskei Útmesterség ( , 1. sz főút üzemeltetése) -Pákozdi Útmesterség (M7 félautópálya 112,8 km sz-ig)

3

4

5

6

7 A Hőskor (70-es 80-as évek) -Martonvásár Mérnökség (1971 december) átadása: mely a hazai gyorsforgalmi úthálózat első, nemzetközi mintára, kizárólag autópálya üzemeletetésre tervezett mérnöksége. -Bicske Mérnökség (1973, 1986) -Balatonvilágos (1974): 1968-as tervek alapján épült, viszonylag kis területtel -Komárom (1975): korszerű kétszintes mérnökség, felújításkor is megtarthatta eredeti méretét, kialakítását -Gödöllő (1978) -Újhartyán (1982) -Szigetszentmiklós (1989) -Autópálya Műszaki Igazgatóság (1983) -Autópálya Igazgatóság (1989)

8 Fejlesztések ( ) -Lébény Mérnökség (1995): ELMKA beruházásban, koncesszióban épült mérnökség, biztonsági és kényelmi szempontoknak is megfelelt -Kál Mérnökség (1998): ÉKMA beruházásban épült -Emőd Mérnökség (2002) -Hajdúnánás Mérnökség (2007) -Hajdúböszörmény Mérnökség (2007)

9 Fejlesztések ( ) -Eszteregnye Mérnökség (2007) -Fonyód Mérnökség (2007) -Makó Mérnökség (2013) -Ófehértó Mérnökség (2013)

10 Rekonstrukciók ( ) -Gödöllő (1998): magastető került az épületekre, külső szigetelés, nyílászáró csere, teljes épületgépészeti felújítás, gázfűtés, épült nyitott fedett szín 2 db -Bicske (2001): teljeskörű felújítás, belső terek átalkítása, sótároló bővítés -Komárom (2002): eredeti kialakítását, méreteit megtartotta, tulajdonképpen „csak” korszerűsítés történt -Lébény (2002): 2001-ben került az ÁAK üzemeltetésébe, majd ezután került korszerűsítésre -Martonvásár (2003): régi épületek elbontásra kerültek, korszerű telep épült -Balatonvilágos (2004): balesetveszélyessé vált az épület, és már nem volt elegendő a hely sem, 10 hó alatt teljes felújítás,2 szintes irodaépület, műhely, garázs, sótároló, sportpálya, 8 lakásos lakótelep -Szigetszentmiklós (2005): a szociális épület teljes felújítása és garazsbővítés történt. Az épület magastetőt kapott -Dunakeszi (2008): irodaépület, műhely, sótároló épült 1998-ban, ÁAK kezelésbe kerülés után általános felújítás, a tetőtér beépítése, garázs és raktárépítések valósultak meg, majd 2012-ben a garázsépület bővítése, a fedett szín zárttá tétele történt.

11 Jelenkor Jelenleg 16 autópálya mérnökség üzemel hasonló, modern kiépítéssel és felszereltséggel a kezdeti céloknak és a jelenlegi forgalomnagyság kihívásainak megfelelően. A kezelt gyorsforgalmi úthálózat hossza: 1123,3 km autópálya, 175,6 km autóút.

12

13 Az autópálya üzemeltetés megteremtőinek és üzemeltetésének kiemelkedő vezetői Reinisch Egon Borsos István Kozma László Répássy Attila Dr. Szakos Pál Duma Viktor Márfay Mária Hargitai József Pálfay Antal És természetesen köszönettel tartozunk a mérnökségek dolgozóinak, akik embert próbáló körülmények között végzik az autópálya üzemeltetési szolgálatot.

14 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató 2015.11.27."

Hasonló előadás


Google Hirdetések