Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Virtuális pedagógiai közösségek tartalomkezelő rendszerrel Bedő Ferenc

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Virtuális pedagógiai közösségek tartalomkezelő rendszerrel Bedő Ferenc"— Előadás másolata:

1 Virtuális pedagógiai közösségek tartalomkezelő rendszerrel Bedő Ferenc

2 Bemutatkozás 22 évig tanítottam informatikát 10 éve foglalkozom webfejlesztéssel – 6 éve használom a Drupal-t inspirátorom és a Drupal közösség – hiszek a virtuális közösségek létjogosultságában Nem technikai Drupal-os előadás lesz Drupal közösségi ereje pedagógus közösségi oldalak – tapasztalatok tanulási közösségi oldal – fejlesztés

3 Drupal története DriesBuytaert közösség kapcsolattartás kommunikáció Történet dorp.org –> drop.org drop.org – a nyílt PHP forráskód január 15.

4 Drupal közösség Ma – többszázezres nemzetközi közösség Nyílt forráskódú, szabadon letölthető személy 228 országból (drupal.hu adat) Ingyenes? Drupal webhelyek gyűjteményei

5 Drupal ereje (ennyi lesz a technika) moduláris felépítés core  alap (mag) rendszerhez tartozó modulok  hivatalos közösség - mögötte az Acquia  contributions  kiegészítő elemekhez tartozó modulok  nem a hivatalos közösség  7.x modul6.x modul

6 Közösségi kommunikáció (alap)  tartalom közvetítés  oldal típusú tartalom  nem a főoldalon jelenik meg  nem várunk hozzászólást  hír típusú tartalom  a főoldalon (hírfolyamban) jelenik meg  lehetőség van a hozzászólásra  megjelenik a bejegyző neve és a bejegyzés időpontja  kommunikáció  hozzászólás lehetősége

7 Közösségi kommunikáció + Alap Drupal moduljai – core  fórum  szavazás  blog Kiegészítő modulok – contributions  esemény, eseménynaptár  képgaléria  hang (kezelés, beágyazás)  videó (kezelés, beágyazás)

8 Hálózatépítés További modulok használatával – kiterjesztett profil kialakítása – csoportépítés önszerveződő csoportok csoporton belüli megosztás és kommunikáció – kapcsolatok kétoldalú, kölcsönös, a másiktól függő egyoldalú, nem kölcsönös, a másiktól független – kollektív tevékenység kollaboráció

9 napi látogatók száma: 50 – 100 (250) 2900 regisztrált felhasználó  csak regisztrált felhasználók tölthetnek le nem lett közösségi oldal  minimális közösségi aktivítás  többség inkább csak kapni szeretne (példa) információközvetítő oldal lett

10 Ilyen nem létezik !!! pedagógiai fejlesztések eredményei  átadatható pedagógiai értékek  szakmai együttműködések kialakítása  horizontális tanulás, kommunikáció a közösség építői külön képzés az építőknek a közösség építői mégis passzívak maradtak :-(( tartalomszolgáltató oldalakká alakultak meglepően sok látogató

11 Közösségépítés közösség  kapok a közösségtől  adok a közösbe magam is építők akik többet tesznek  frissítés gyakorisága  látogatottság  aktivitás  Long Tail a közösségi oldalakon

12 Nézzük inkább a gyerekeket!

13 Virtuális tanulási közösség Iskolai webhely ami – tanulási célú közösségi oldal és a – gyerek számára egyéni tanulási környezet Nem valami helyett, hanem mellett! Web2.0 eszközök egy része egy webhelyen.

14 Tanulói virtuális közösség funkciói tartalommegosztás kommunikáció csoportalkotás hálózatépítés, kapcsolatépítés kollaboráció

15 Tanulói virtuális közösség funkciói tartalommegosztás – szöveges tartalom – képes tartalom képek gondolattérképek ikongrafika – beágyazott multimédia hang videó

16 Tanulói virtuális közösség funkciói kommunikáció – hozzászólások – fórumszálak, fórum hozzászólások – blogok

17 Tanulói virtuális közösség funkciói csoportalkotás – csoportok alakítása felnőtt segítő alakít csoportot gyerekek öntevékenyen alakítanak csoportot – csoportok zártsága meghívásra elérhető, vagy nyitott csoport tartalom publikus, vagy a csoportban marad

18 Tanulói virtuális közösség funkciói hálózatépítés, kapcsolatépítés – kétoldalú, kölcsönös kapcsolat (elfogadom az ismerős felkérést) – egyoldalú nem kölcsönös (követem őt, vagy ő követ engem)

19 Tanulói virtuális közösség funkciói kollaboráció – közös alkotó, vagy kutató tevékenység – dokumentumok közös szerkesztése

20 Tanulók fejlődése Tanuló – Mutasd meg, hogyan és az nekem elég! Mentorált – Segíts, hogy jobban csináljam! Közreműködő – Segítsetek és én is segítek! Kollaboráló – Építsük a tudásunkat közösen!

21 Tanuló - Mutasd meg, hogyan és az nekem elég! A kezdetek során a tanuló inkább passzív befogadó viselkedést tanúsít. Amit tehet: – megnézi, elolvassa amit a rendszer számára felkínál – maga számára megoldja a rendszeren kapott feladatokat A felnőtt segítő szerepe: tanár, tananyag biztosító, feladat adó. Használt dokumentumtípus: Dokumentum Külső alkalmazás: YouTube, Ustream, Google kérdőív, Bubbl.us … E szakaszban egyáltalán nem gond, ha a gyerek nem kommunikál a rendszerben, fontos, hogy megnézze a videókat és megoldja a feladatokat.

22 Mentorált - Segíts, hogy jobban csináljam! A fejlődés következő szakasza lesz, ha tanuló elkezd kommunikálni, kérdezni, és válaszolni. Amit tehet: – kérdést tesz fel ha nem ért valamit – beküldi a rendszerbe a megoldott feladatokat – beküldi a közösségbe a létrehozott produktumokat A felnőtt segítő szerepe: mentor, tutor Használt dokumentumtípus: Dokumentum, Kérdés, Fórum Külső alkalmazás: YouTube, Ustream, Google kérdőív … E szakaszban még nem biztos, hogy látja a rendszer mögött létező mentort, de feltétlenül fontos, hogy a segítőt mint személyt mielőbb megtalálja és merjen tőle segítséget, útmutatást kérni.

23 Közreműködő - Segítsetek és én is segítek! A harmadik fejlődési szakaszt egyértelműen az fogja mutatni, amikor a gyerekek megtalálják egymást a tanuló közösségben és elkezdődik a tanulás érdekében folytatott kommunikációt Amit tehet: – válaszol a társai kérdéseire – fórum szálat indít és bekapcsolódik az eszmecserébe – blogot indít a saját tudás megosztására A felnőtt segítő szerepe: moderátor, inspirátor, facilitátor Használt dokumentumtípus: Dokumentum, Fórum, Blog Külső alkalmazás: YouTube, Ustream, Google dokumentum, Mindmeister, Dipity, Voicethread, Titanpad E szakasz végére jelenik meg az igény a saját tudás megosztására.

24 Kollaboráló - Építsük a tudásunkat közösen! A negyedik fejlődési szakaszban valósul meg a tanulók közti együttműködés, a közös tudásépítés érdekében folytatott kollaboráció. Amit tehet: – részt vesz különböző fórumokban, eszmecserékben – rendszeresen válaszol mások kérdéseire – rendszeresen küld blogbejegyzést a közösségnek – részt vesz közös wiki dokumentum készítésében A felnőtt segítő szerepe: inspirátor, facilitátor, instruktor Használt dokumentumtípus: Dokumentum, Eszmecsere, Blog, Wiki Külső alkalmazás: YouTube, Ustream, Google docs, Mindmeister, Wiki … E szakaszban természetes a saját tudás megosztása, a kollaborativ tanulás.

25 Eszköz mindehhez Drupal segítségével – felépítjük ezt modulokból – használunk egy kész disztribúciót

26 Drupal Commons Social Business Softvare szlogennel jelent meg – közösség – közös tudás (közkincs) – kommunikáció – közös fejlesztés

27 Drupal Commons koncepció Felhasználó Tartalom Csoport Dokumentum Fórum Szavazás Blog MikroBlog Kérdés – Válasz Esemény Wiki Kép Adatok Barátok Kedvencek Személyes információk Csoportok Pontok (aktivitás) Önszerveződő Felügyelt Nyitott Zárt Nyilvános Magán Forrás: Hajas Tamás -

28 Drupal Commons + Közösség – csoportok – értesítések, – kapcsolatok Tartalom – címkézés – RSS – ajánlók Forrás: Hajas Tamás -

29 Fejlesztés Nem csupán Social Business Software Megvalósíthatók a felvázolt tanulói virtuális közösség funkciói Elfogadható egy PLE rendszerként is Magyarítás teljessé tétele Tesztelés – matematika – informatika - Logo

30 Köszönöm a figyelmet! Bedő Ferenc


Letölteni ppt "Virtuális pedagógiai közösségek tartalomkezelő rendszerrel Bedő Ferenc"

Hasonló előadás


Google Hirdetések