Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Médiagazdaságtan GSVMG11KNC 2012-13/II. Televízió.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Médiagazdaságtan GSVMG11KNC 2012-13/II. Televízió."— Előadás másolata:

1 Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Televízió

2 II. világháború után

3

4 Televízió (Mozgó)kép ÉS hang („film”) továbbítása rádióhullámokkal 1936: Egyesült Királyság, 1939: USA Tömegmédium: II. világháború után 1957: Magyarország

5 Televízió Tihanyi Kálmán (1924): töltéstároló Mihály Dénes (1936): forgótükrös vevő Goldmark Károly (1940): színes tévé

6 Technológia rádióhullámok képnormák: PAL / SECAM / NTSC Jelátvitel: – Földi analóg / digitális – Műholdas (a / d) – Kábeles, zártláncú (a / d) – Netes (csak digi)

7 Technológia Földi analóg, pl. VHF1, E2 csatorna képvivő: 48,25 MHz, hangvivő: 53,75 MHz Magyarországon 2013-ban vége

8 Technológia Digitális átvitel kisebb sávszélességű Több csatorna „fér el” Jobb képminőség De: hibamentes vétel – nincs vétel De: régi készülékhez set-top-box De: kódolt adások

9 Alapfogalmak Műsorszám Műsor Műsorszolgáltató ÉS készülék

10 Alapmodellek USA: kereskedelmi tévék Európa: állami tévék, közszolgálati monopólium – 1975 után átrendeződés

11 Alapmodellek Klasszikus kereskedelmi Állami/közszolgálati Duális Sokcsatornás

12 Tévéműsorok Tartalom Vételkörzet Finanszírozás Technológia

13 Tévéműsorok nézettsége Szórakozató : információs 70:30 (USA), 60:40 (Európa) Átlag: napi több óra (!?) Napi időbeosztás hatása Korosztályok férfi-nő

14 Tévénézés ideje A tévénézéssel töltött idő egy átlagos napon iskolai végzettség szerint (1986, 2000) (perc). KSH, Életmód-Időmérleg felvétel, 1986,

15 Tévénézés ideje A 15–74 éves népesség tévézésre, videónézésre, internetezésre fordított ideje (napi átlagos időráfordítás). KSH.

16 Nézettség mérése Naplós módszer Személyes megkérdezés Műszeres Elért közönség Nézettség: Közönségarány

17 Költségek Szerkesztőség Stúdió Közvetítés Műsor- és hírvásárlás Sugárzás

18 Méretgazdaságosság vételkörzetben: – További nézők ellátása költségmentes – Minél nagyobb piaci részesedés Neten: ???

19 Műsorkínálat


Letölteni ppt "Médiagazdaságtan GSVMG11KNC 2012-13/II. Televízió."

Hasonló előadás


Google Hirdetések