Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof."— Előadás másolata:

1 A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.

2 Témák 1.A minőség jelentősége a kora gyermekkori nevelésben és gondozásban 2. A hatékony korai tanulás program (EEL) 3. A nevelés minősége 4. A felnőtt nevelői kapcsolatok természete 5. Felnőtt elköteleződési skála

3 Hatékony korai tanulás (EEL) projekt: Mi is ez? a leggyakrabban használt értékelési és fejlesztési stratégia Nagy-Britanniában minőségfejlesztésre irányulva az önértékelés és fejlesztés külső jóváhagyással zajló részvételi folyamata egy együttműködő és demokratikus partnerségen keresztül működik, a pedagógusok, szülők és gyermekek között azáltal, hogy kifejleszt egy nyílt, ‘polgári’, kulturális környezetet képzéseken és tevékenység kutatáson alapuló nevelői és szervezeti fejlődést hangsúlyozza azt célozza, hogy azokat erősítse meg, akik kisgyermekekkel dolgoznak, illetve magukat a gyermekeket.

4 Hatékony Korai Tanulás (EEL) projekt: Hogyan működik? A pedagógusok (és szülők) 3 napos intenzív képzése arra irányul, hogy erősítse tudásukat a hatékony korai tanulásról és arról, hogyan értékeljék, ezt egy 12-18 hónapos tevékenység követi egy 4 lépcsős értékelési folyamat, tevékenység tervezés, fejlesztés és reflexió - minden környezetben egy beágyazott támogató hálózat részletes dokumentációval, rendszeres hálózati találkozókkal, elkötelezett EEL külső tanácsadóval, egy EEL segélyvonallal, helyi támogatással, publikációkkal együtt. egy akkreditált minőségbiztosítási és képzési folyamat

5 Hatékony Korai Tanulás (EEL) projekt A minőségbiztosítást szolgáló önértékelési keret három területen: 1.Kontextuális tényezők: célok, tanmenet, pedagógia, értékelés és dokumentáció, környezet, személyzet, kapcsolatok és megbeszélések, szülői bevonás, vezetés, monitoring és értékelés 2. Folyamati tényezők: felnőtt bevonódás / gyerek részvétel 3. Eredmények: gyermekek tanulása, a nevelők tanulása, környezet minőség

6 Hatékony Korai Tanulás (EEL) projekt  együttműködésen és csapatmunkán alapuló tevékenység vizsgálat  módszerek mindhárom területen bizonyíték/adatgyűjtésre: Megfigyelési naplók Interjúk Dokumentum elemzés Kérdőívek

7 Az EEL kulcsa: az oktatás/nevelés minősége Komoly bizonyíték van arra, hogy a korai nevelésben legfontosabb tényező a felnőtt gyermekkel folytatott interakciójának minősége. (Pascal and Bertram, 2007; Sylva et al, 2008) Kognitív fókusz Fenntartott közös gondolkodás Keretes vagy támogatott pedagógiai interakciók

8 A felnőtt oktatás kapcsolatainak természete Carl Rogers (1983): Felnőtt minőségek, amelyek segítik a tanulást: valódiság vagy hitelesség jutalmazás, elfogadás, és bizalom együttérző megértés

9 Felnőtt bevonódási skála (EEL Program) A Felnőtt bevonódási skála kifejlesztése annak érdekében történt, hogy értékelhetővé váljon a felnőttek gyerekekkel való nevelési interakcióinak minősége Az interakció három olyan szempontjára összpontosít, amely támogatja a gyermekek tanulását: o Érzékenység o Ösztönzés o Autonómia

10 A felnőttek pedagógiai vagy elköteleződési jellemzői (Bertram 1995) 1.Érzékenység: A felnőtt érzékenysége a gyermek érzelmei és érzelmi jólléte irányában – a következőkből áll: Őszinteség Empátia Fogékonyság Gyengédség

11 Pedagógiai vagy „elkötelezettség” jellemzők (Bertram 1995) 2. Ösztönzés: Az a mód, ahogyan a felnőtt beavatkozik, támogatja és keretezi a tanulási lehetőségeket annak érdekében, hogy támogassa a gyermek aktuális tanulási/fejlődési útját. A következőkre való képességet tartalmazza: motiválás ösztönöz kiterjeszt fenntart kitart bevon

12 Pedagógiai vagy „elkötelezettség” jellemzők (Bertram 1995) 3. Autonómia Az autonómia a felnőtt által a gyermek számára biztosított szabadság fokát határozza meg a következőkre vonatkozva: önirányítás kísérletezés választás kezdeményezés önszervezés tárgyalás felelősségvállalás

13 A felnőtt bevonódás értékelése Kollegiális megfigyelés folyamata (hospitálás) A nevelők tevékenység közbeni többszintű megfigyelése Egy 5 fokú skála minden szintre kidolgozva A megfigyelések elemzése annak érdekében, hogy grafikonokat rajzolhassunk, amelyek a felnőtt bevonódás mértékét mutatják időben és helyzetekre bontva

14 Tevékenység közbeni megfigyelés ! És most fel a gyakorlati munkára! Nézzük meg a DVD részleteket és gondolkozzunk el azon, hogyan értékelnénk a nagy-britanniai nevelők bevonódásának mértékét!


Letölteni ppt "A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof."

Hasonló előadás


Google Hirdetések