Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, 2016. április 12.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, 2016. április 12."— Előadás másolata:

1 IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, 2016. április 12.

2 Tartalom I. A fejlesztés szakmai háttere II. Az Infokommunikációs Egységes Referenciakeret (IKER) kialakítása és felülvizsgálata III. A fejlesztés eredményei, hozzájárulása a GINOP 6.1.2. projekt sikeres lebonyolításához

3 I. Fejlesztés szakmai háttere  MKKR bevezetése során szerzett tapasztalatok  Nyitott Tanulási Központok (NYITOK Hálózat) kifejlesztése (50 településen) Tudásközpont és Szakmai Támogatás az alapkészségek fejlesztése, közösségi tanulás megvalósításához  Európai Alapkészség Hálózat (EBSN) munkájának koordinálása

4 II. Az Infokommunikációs Egységes Referenciakeret (2012) 1 Célja: IKT kompetenciák fejlesztése párhuzamosan a nyelvi kompetenciákkal.  A referenciakeret szintjei a KER szintjeihez igazodtak.  Ekvivalencia alap volt a már meglévő képesítések összevetéséhez.  Támogatta az új képzési programok kidolgozóit. A TÁMOP projektben a belépő szintet jelentő modul megkezdésének feltétele az ISCED 2 szintű végzettség igazolása volt. 1 Az IKER a TÁMOP 2.1.2/12-1 „Idegen nyelvi és informatikai kompetenciák fejlesztése” című kiemelt projektben került kidolgozásra 2012-ben, ennek felülvizsgálata és átdolgozása történt meg 2015-ben.

5 KER szintjeiIKER 2012 szintjei C2 C1 B2 3-4 B12-3 A21-2 A10-1 II. Az IKER igazítása a KER szintjeihez

6 II. Az IKER felülvizsgálatának szükségessége  Hazai és nemzetközi eszközök megjelenése, bevezetése:  EKKR, MKKR  DIGCOMP  Igény az IKER szélesebb körű felhasználhatóságára, a különböző eszközökhöz igazítására.  A magyar sajátosságok miatt a DIGCOMP lefordítása nem elégséges  A TÁMOP-2.1.2 projekt megvalósítása során szerzett tapasztalatok.

7 Európai eszközökEurópaihoz igazodó hazai eszközök EKKR szintjei KER szintjei DIGCOMP szintjei MKKR szintjei IKER 2012 szintjei Informatika képzési terület leírásai 8 C 88 7C277 6C166 5B2 B 5 3-4 5 4B142-3 3A231-2 2A1 A 20-1 11 II. Az IKER nemzetközi és hazai térben való elhelyezése

8 II. Az Infokommunikációs Egységes Referenciakeret (2015) A felülvizsgált IKER a digitális kompetencia, mint kulcskompetencia közös, egységes értelmezését, valamint fejlesztését támogató eszköz. Az IKER továbbra is négy szintet határoz meg melyek segítségével leírható a kezdetben digitálisan írástudatlan egyén digitális kompetenciájának fokozatos fejlődése. A szintezést hozzá kellett igazítani:  az MKKR szintjeihez;  a DIGCOMP szintjeihez (A - alapszint, B – középszint)  A felsőoktatás informatika területre vonatkozó leírásaihoz

9 Európai eszközökEurópaihoz igazodó hazai eszközök Az EKKR szintjei (Európai Képesítési Keretrendszer) A DIGCOMP szintjei (A digitális kompetencia értelmezésének és fejlesztésének európai keretrendszere) Az MKKR szintjei (Magyar Képesítési Keretrendszer) Az IKER szintjei (Infokommuniká- ciós Egységes Referenciakeret) Az informatika képzési terület leírásainak szintjei (TÁMOP 4.1.3. projekt fejlesztése) 8 C 88 777 666 5 B 55 444 333 2 A 22 111 Az IKER nemzetközi és hazai térben való elhelyezése

10 III. A fejlesztés eredményei  DIGCOMP fordítás:  brosúra  teljes dokumentum  A fejlesztés elméleti megalapozását bemutató dokumentum  Fogalomgyűjtemény  IKER:  önértékelő eszköz;  önértékelő eszköz példákkal kiegészített változata;  fejlesztő eszköz;  IKER használati útmutatók

11 III. A fejlesztés eredményei  35 órás képzési programok az IKER 1. és 2. szintjére:  képzési program  oktatói segédlet  mérési-értékelési eszközök  tanulástámogató eszköz a résztvevők számára  tananyag tartalmak:  részletesen kidolgozott óratervek  segédletek, feladatlapok

12 III. IKER szerepe a GINOP 6.1.2 támogatásában  Biztosítja a kapcsolatot az EU és a hazai vonatkozó fejlesztéspolitikai célkitűzésekkel  Segítette a képzési programok fejlesztési folyamatát, a képzési szintek és célkitűzések konszenzusos megfogalmazását  Segítette a képzési hangsúlyok és tartalmak meghatározását


Letölteni ppt "IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, 2016. április 12."

Hasonló előadás


Google Hirdetések