Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Fogyasztói kötődés, kiskereskedői hűségprogramok GfK Hungária Kovács Krisztina.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Fogyasztói kötődés, kiskereskedői hűségprogramok GfK Hungária Kovács Krisztina."— Előadás másolata:

1 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Fogyasztói kötődés, kiskereskedői hűségprogramok GfK Hungária Kovács Krisztina

2 2 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT A fogyasztás csökkenő arányát adják a napi fogyasztási cikkek, koncentrálódott a kiskereskedelem Hol vásároljak? Háztartások fogyasztási kiadása, Forrás: KSH Top 10 kereskedő részesedése a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásai alapján, Forrás: GfK CZ HU SRBG CRO UK RU SK PL B&H RORORORO

3 3 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Kihívó gazdasági környezet, csökkenő FMCG forgalom Élelmiszer infláció, Forrás: KSH Megint drágul?!

4 4 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Kihívó gazdasági környezet, csökkenő FMCG forgalom Megint drágul?! Lesz munkám…? Válság = Félelmek

5 5 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Kihívó gazdasági környezet, csökkenő FMCG forgalom Megint drágul?! Lesz munkám…? Kevesebbet költök !!! A kiskereskedelmi forgalom volumenindexe (nominálértéken) Forrás: KSH

6 6 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Kihívó gazdasági környezet, csökkenő FMCG forgalom Megint drágul?! Lesz munkám…? Kevesebbet költök !!! A boltválasztás szempontjai - Forrás: GfK Shopping Monitor Legyen akciós !

7 7 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Csökkenő fogyasztói bizalom Tervezett reformintézkedések, Forint árfolyamának zuhanása, általánosan gyengülő bizalom Bajnai- kormány megalakulása, válságkezelő intézkedések Válságból való lassú kilábalás reménye, országgyűlési választások közelsége miatt fokozódó várakozások Elhalasztom a nagyobb összegű vásárlásokat Cukor és olaj ára emelkedik. Széll Kálmán terv. Megint drágul?! Lesz munkám…? Kevesebbet költök !!! Legyen akciós ! Fogyasztói Bizalom Index, Forrás: GfK, Corvinus Egyetem

8 8 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 3 boltot látogat átlagosan a magyar vásárló havonta Forrás: GfK, Kereskedelmi analízisek

9 9 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Csökkenő lojalitás, kevesebb alkalom a vásárlók megnyerésére. A Top kereskedők által elért lojalitás % Forrás: Europanel

10 10 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Az impulzus vásárlások aránya csökken, racionálisabbá válik a vásárló

11 11 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Növekvő marketing zaj, növekvő verseny. A lojalitást egyre nehezebb megőrizni.

12 12 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 A klubkártya a lojalitás építés egyik eszköze: fogyasztói kötődést épít Forrás: GfK, Háztartáspanel

13 13 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Hogyan működik a klubkártya program? Nagyobb kosarak, vagy gyakoribb vásárlások? Vásárlások átlagértéke (Ft) Forrás: GfK Háztartáspanel A hűségkártyát használó háztartások átlagosan: az összes vásárlási alkalmuk 18%-ában használják valamely hűségkártyájukat összes költésük 24%-ánál használják a hűségkártyájukat

14 14 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Kinek fontos a klubkártya? A magasabb jövedelmi kategóriához kötődik inkább A háztartások megoszlása jövedelmi csoportok szerint Forrás: GfK Háztartáspanel

15 15 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Minden csatornában ugyanazt a hatást éri el? Kis összegű vásárlásnál „nem éri meg a fáradtságot…?” Hűségprogramhoz kapcsolódó vásárlási alkalmak aránya (a vásárlások hány %-ánál használták) Forrás: GfK Háztartáspanel

16 16 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Mekkora megtartó-ereje van a hűségprogramoknak? Átlagosan hány kiskereskedelmi (FMCG) hűségprogramban vesznek részt a háztartások? 3 Forrás: GfK

17 17 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Köszönöm a figyelmet! Kovács Krisztina CT Sector Manager


Letölteni ppt "GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Fogyasztói kötődés, kiskereskedői hűségprogramok GfK Hungária Kovács Krisztina."

Hasonló előadás


Google Hirdetések