Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés."— Előadás másolata:

1 A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés (levelezés, termék-dokumentáció, szerződések, stb.) Relációs adatbázis kezelés (partnerek, raktár nyilvántartás, szerződés nyilvántartás, stb.) Csoportmunka támogatása (a minőségügyi dokumentumok szimultán használata, rendszerdokumentáció elosztása, stb.)

2 Hogyan tovább: MK2008 vagy MK2015? 2015. szeptember: megjelent az ISO 9001:2015 szabvány (EN) november: MSZ EN ISO 9001:2015 (HU) november: MSZ EN ISO 9001:2015 (HU) - fókuszában a kockázat elemzés áll; - fókuszában a kockázat elemzés áll; - jelenleg még a 2015 szerinti auditok aránya < 1% - jelenleg még a 2015 szerinti auditok aránya < 1% Minőségügyi kézikönyv szerkesztése

3 4. A minőségirányítási rendszer 4.1. Általános követelmények 4.2. Dokumentálás követelményei 6. Gazdálkodás az erőforrásokkal 6.1. Gondoskodás az erőforrásokról 6.2. Emberi erőforrások 6.3. Infrastruktúra 6.4. Munkakörnyezet 5. A vezetőség felelősségi köre 5.1. A vezetőség elkötelezettsége 5.2. Vevőközpontúság 5.3. Minőségpolitika 5.4. Tervezés 5.5. Felelősségi kör, hatáskör, kommunikáció 5.6. Vezetőségi átvizsgálás 4. A szervezet és környezete 4.1.A szervezet és környezetének megértése 4.2. Az érdekelt felek igényeinek és elvárásainak megértése 4.3. A MIR alkalmazási területeinek meghatározása 4.4. A MIR és folyamatai 5. Vezetői szerepvállalás 5.1. Vezetői szerepvállalás és elkötelezettség 5.2. Politika 5.3. Szervezeti szerepek, felelősségek és hatáskörök 6. Tervezés 6.1. A kockázatokkal és lehetőségekkel kapcsolatos tevékenységek 6.2. Minőségcélok és az elérésük megtervezése 6.3. A változtatások tervezése 7. Támogatás 7.1. Erőforrások 7.2. Felkészülség (kompetencia) 7.3. Tudatosság 7.4. Kommunikáció 7.5. Dokumentált információ MSZ EN ISO 9001:2008 MSZ EN ISO 9001:2015 2008 vagy 2015? (Fejezet címek)

4 7. A termék előállítása 7.1. A termék-előállítás megtervezése 7.2. A vevővel kapcsolatos folyamatok 7.3. Tervezés és fejlesztés 7.4. Beszerzés 7.5. A termék előállítása és a szolgáltatás nyújtása 7.6. A megfigyelő- és mérőeszközök kezelése 8. Mérés, elemzés, fejlesztés 8.1. Általános előírások 8.2. Figyelemmel kisérés és mérés 8.3. A nem megfelelő termék kezelése 8.4. Az adatok elemzése 8.5. Fejlesztés MSZ EN ISO 9001:2008 2008 vagy 2015? (Fejezet címek) 8. Működés 8.1. Működéstervezés és -felügyelet 8.2. A termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó követelmények 8.3. Termékek és szolgáltatások tervezése és fejlesztése 8.4. A külső forrásból biztosított termékek és szolgáltatások felügyelete 8.5. A termék előállítása és szolgáltatás nyújtása 8.6. A termékek és szolgáltatások kibocsátása 8.7. A nem megfelelő kimenetek felügyelete 9. Teljesítményértékelés 9.1. Figyelemmel kisérés, mérés, elemzés, értékelés 9.2. Belső audit 9.3. Vezetőségi átvizsgálás 10. Fejlesztés 10.1. Általános előírások 10.2. Nemmegfelelőség és helyesbítő tevékenység 10.3. Folyamatos fejlesztés MSZ EN ISO 9001:2015

5 4. A minőségirányítási rendszer 4.1. Általános követelmények 4.2. Dokumentálás követelményei 6. Gazdálkodás az erőforrásokkal 6.1. Gondoskodás az erőforrásokról 6.2. Emberi erőforrások 6.3. Infrastruktúra 6.4. Munkakörnyezet 5. A vezetőség felelősségi köre 5.1. A vezetőség elkötelezettsége 5.2. Vevőközpontúság 5.3. Minőségpolitika 5.4. Tervezés 5.5. Felelősségi kör, hatáskör, kommunikáció 5.6. Vezetőségi átvizsgálás 4. A szervezet és környezete 4.1.A szervezet és környezetének megértése 4.2. Az érdekelt felek igényeinek és elvárásainak megértése 4.3. A MIR alkalmazási területeinek meghatározása 4.4. A MIR és folyamatai Plusz:8.4.1 7.5 Plusz: 8.4.1 és 7.5 5. Vezetői szerepvállalás 5.1. Vezetői szerepvállalás és elkötelezettség 5.2. Politika 5.3. Szervezeti szerepek, felelősségek és hatáskörök Plusz:4.1 4.2 7.4 9.3 Plusz: 4.1, 4.2,7.4, 9.3 (Vez.átvizsg.) 6. Tervezés 6.1. A kockázatokkal és lehetőségekkel kapcsolatos tevékenységek 6.2. Minőségcélok és az elérésük megtervezése 6.3. A változtatások tervezése 7. Támogatás 7.1. Erőforrások 7.2. Felkészülség (kompetencia) 7.3. Tudatosság 7.4. Kommunikáció 7.5. Dokumentált információ MSZ EN ISO 9001:2008 MSZ EN ISO 9001:2015 Fejezet címek és 2008  2015 kapcsolatok

6 7. A termék előállítása 7.1. A termék-előállítás megtervezése 7.2. A vevővel kapcsolatos folyamatok 7.3. Tervezés és fejlesztés 7.4. Beszerzés 7.5. A termék előállítása és a szolgáltatás nyújtása 7.6. A megfigyelő- és mérőeszközök kezelése 8. Mérés, elemzés, fejlesztés 8.1. Általános előírások 8.2. Figyelemmel kisérés és mérés 8.3. A nem megfelelő termék kezelése 8.4. Az adatok elemzése 8.5. Fejlesztés MSZ EN ISO 9001:2008 8. Működés 8.1. Működéstervezés és -felügyelet 8.2. A termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó követelmények 8.3. Termékek és szolgáltatások tervezése és fejlesztése 8.4. A külső forrásból biztosított termékek és szolgáltatások felügyelete 8.5. A termék előállítása és szolgáltatás nyújtása 8.6. A termékek és szolgáltatások kibocsátása 8.7. A nem megfelelő kimenetek felügyelete Plusz: 7.1.5 Plusz: 7.1.5 (megfigyelő és mérőeszközök) MSZ EN ISO 9001:2015 9. Teljesítményértékelés 9.1. Figyelemmel kisérés, mérés, elemzés, értékelés 9.2. Belső audit 9.3. Vezetőségi átvizsgálás Plusz: 6.1 8.6 8.7 Plusz: 6.1 (kockázatok), 8.6, 8.7 10. Fejlesztés 10. Fejlesztés 10.1. Általános előírások 10.2. Nemmegfelelőség és helyesbítő tevékenység 10.3. Folyamatos fejlesztés 2008 2015 / 7.1.5 A 2008-ban nincs megfelelő rendelkezés a 2015 / 7.1.5 (Szervezeti ismeretek) szabványpontra Fejezet címek és 2008  2015 kapcsolatok

7 Milyen lesz a csoportos feladat és a diger? 1.Egy “cég” kitalálása 3-4 tevékenységgel, 4-10 munkatárssal. MK(2008/9) Eljárás-utasítások HTMLForm 2.A MK (2008/9) és az Eljárás-utasítások elkészítése Word és bizonyos részekre HTML alapon. A HTML rész tartalmazzon egy HTML Form-ot is. elosztási jegyzékcsak az 5 fős csoportoknál kötelező,egyébként csak az elosztási elvet kell ismerni. 3.MK elosztási jegyzék elkészítése pl. Excel táblázatban. Ez csak az 5 fős csoportoknál kötelező, egyébként csak az elosztási elvet kell ismerni. adatbázis 4.Valamelyik ISO szabványpont MK-ben leírt alkalmazásához adatbázis tervezése és feltöltése. MK, E-ut, Form, DB,Eloszt 5.Az anyag (MK, E-ut, Form, DB, Eloszt) leadása a diger előtt minimum 2 munkanappal. 6.A diger a leadott anyagra vonatkozó kérdések megválaszolásából fog állni. Az összpontszám az alábbi részekből tevődik össze: a beadott anyag pontjai, a diger közös kérdéseire adott válaszok pontjai (bárki válaszolhat), a diger egyéni kérdéseire adott válaszok pontjai, egy rövid (egyéni) számítógépes feladat pontjai

8 A példa amin megismerjük a MK szerkesztés alapjait:

9 Az előzőekben megismert FBVI Bt példája: A Minőségügyi rendszer az FBVI négy tevékenységére készül A rendszer folyamatai (eljárásai) az egyes tevékenységek Munkautasítások nem lesznek Feljegyzések (pl.) oktatási tematika, követelmény audit aktuális ISO sz.pontjai… rendezvény programja zenélés próbaterveAlkalmazás

10 Milyen szabványpontokra kell kitérni a MK-ban? 4. MIR 4.1. Általános követelmények 4.2. Dokumentálás követelményei 6. Gazdálkodás az erőforrásokkal 6.1. Gondoskodás az erőforrásokról 6.2. Emberi erőforrások 6.3. Infrastruktúra 6.4. Munkakörnyezet 7. A termék előállítása 7.1. A termék-előállítás megtervezése 7.2. A vevővel kapcsolatos folyamatok 7.3. Tervezés és fejlesztés 7.4. Beszerzés 7.5. A termék előállítása és szolgál- tatás nyújtása (7.5.5.) 7.6. Megfigyelő és mérőeszközök kezelése 5. A vezetőség felelősségi köre 5.1. A vezetőség elkötelezettsége 5.2. Vevőközpontúság 5.3. Minőségpolitika 5.4. Tervezés 5.5. Felelősségi kör, hatáskör, kommunikáció 5.6. Vezetőségi átvizsgálás 8. Mérés, elemzés, fejlesztés 8.1. Általános rész 8.2. Figyelemmel kisérés és mérés 8.3. A nem megfelelő termék kezelése 8.4. Az adatok elemzése 8.5. Fejlesztés A dokumentáció lehet bármilyen alakú vagy típusú adathordozón! és még vannak 3. szintű alpontok is…

11 Az ápr. 6-i órára kialakítandók a csoportok Egy-egy csoport min. 4, max. 5 fős legyen. ápr.20Minden csoport döntse el legkésőbb ápr.20-ra, hogy mikor szeretne digerálni. Egy tanrend szerinti órán legfeljebb 3 csoportot tudok digerre fogadni. Amelyik csoport előbb jelentkezik a digerre, annak nagyobb időpont-választék áll rendelkezésére. kapcsolat-tartótaki a MK, E-ut, Form, DB 5 fős csoportnál elosztási jegyzékbeküldését koordinálja, valamint a diger időpontját egyeztetiA csoportok válasszanak maguknak „kapcsolat-tartót”, aki a csoport anyagának (MK, E-ut, Form, DB + 5 fős csoportnál elosztási jegyzék) beküldését koordinálja, valamint a diger időpontját egyezteti.


Letölteni ppt "A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések