Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Második generációs honlapok kutatás – 2007. augusztus 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Második generációs honlapok kutatás – 2007. augusztus 1."— Előadás másolata:

1 Második generációs honlapok kutatás – augusztus 1.

2 A felhasználói tartalommal (is) rendelkező oldalakról általában

3 Véleményed szerint, mit mondhatunk összességében az interneten elérhető tartalmak minőségéről az elmúlt 2-3 évet tekintve? (K01) N = 335 A válaszadók nagy része jobbnak ítéli az elérhető tartalmak minőségét az elmúlt éveket tekintve

4 A hivatásos szerkesztők, újságírók által előállított tartalmakat (pl. cikk egy portálon), vagy inkább a személyes hangvételű tartalmakat (pl. blog, fórumbejegyzés) kedveled jobban? (K02) N = 335 A tartalom kedveltsége szempontjából az előállító a legtöbb esetben indifferens

5 Ha azt hallod közösségi internet, Neked milyen honlapok vagy tevékenységek jutnak eszedbe? Ha nem jut eszedbe semmi, írj egy 0-át! (K03) Kapcsolatépítő, „social-networking” oldalak 58 % N = 335 – Nyitott kérdés 26 % Csevegés, azonnali üzenetküldő alkalmazások 21 % Fórumok 7 % Blog

6 Az egyes cikkekhez, blog bejegyzésekhez megjegyzéseket (kommenteket) lehet kapcsolni több oldalon is. Mit gondolsz erről a lehetőségről? (K04) N = 335 Fontos a szerkesztőségi cikkekhez, vagy akár blog bejegyzésekhez kapcsolt visszajelzési lehetőség

7 Töltöttél már fel saját készítésű videót az internetre? (K05) N = 335 Egyelőre arányaiban kevesen éltek a saját videók feltöltésével (az egyéb videók feltöltésének / megosztásának aránya valószínűleg ennél magasabb)

8 A használat jellege

9 A felsorolt honlapok, szolgáltatások közül melyeket használtad az elmúlt héten, legalább 1 alkalommal? Többet is megjelölhetsz a felsoroltak közül. Ha nem használtad egyiket sem, ezt az utolsó előtti opciónál jelölheted. (K06) N = 335 Legnépszerűbbek a „barát-gyűjtő” oldalak és az üzenetküldő programok

10 Milyen célból használod a közösségi oldalakat, szolgáltatásokat? Írj egy-két példát! Közösségi oldal: Felhasználók által létrehozott tartalom (is) van rajta Ha nem jut eszedbe semmi, nem látogatsz, használsz ilyeneket, írj 0-át! (K07) Ismerősök keresése, kapcsolattartás 32% „Ismerősök keresésére, ha találok akkor felveszem, néha meg megnézwm 1-1 ismimnek a képeit stb” „A héten többször is, Számomra a chat is az, azt pedig minden np használom az msn-nel párhuzmosan.A másik a hotdog, de azt is elég sokat.” „pl msn hogy azok keresztül csevegjek barátaimmal ismeröseimmel. iwiw: sok olyan ismeröst találok akikkel amugy ritkán tartom a kapcsolatot és ezen keresztül többet beszélünk” „Iwiw-et az ismerőseimiatt nézegetem rendszeresen, a barátnőim blogjait pedig mert szuperjól írnak - és mert érdekes dolgokat linkelnek a bejegyzések közé.” „World of Warcraft, Hírek, Sport, szal informálódás. Msn, iwiw, megmondani mikor tartok bulit!” Fiú, 21 Lány, 19 Lány, 18 Lány, 22 Fiú, 21 N = 335 – Nyitott kérdés

11 Milyen célból használod a közösségi oldalakat, szolgáltatásokat? Írj egy-két példát! Közösségi oldal: Felhasználók által létrehozott tartalom (is) van rajta Ha nem jut eszedbe semmi, nem látogatsz, használsz ilyeneket, írj 0-át! (K07) Informálódás 17% „információ, tananyag gyüjtésre megnézem mások véleményeit” „közös érdeklődési kör, tanács kérés, talán okulhatunk más hibáiból, tanulhatunk belőle stb.” „pl. azért, hogy mondjuk egy általam kiválasztott termékről többet megtudjak személyes tapasztalatok alapján, mielőtt megveszem” „Információ gyűjtésre, legyen szó akár egy ismerős elérhetőségéről vagy vélemények műszaki cikkekről, esetleg tudományos dolgokról.” Lány, 25 Lány, 20 Fiú, 22 Lány, 25 N = 335 – Nyitott kérdés

12 Milyen célból használod a közösségi oldalakat, szolgáltatásokat? Írj egy-két példát! Közösségi oldal: Felhasználók által létrehozott tartalom (is) van rajta Ha nem jut eszedbe semmi, nem látogatsz, használsz ilyeneket, írj 0-át! (K07) Véleménycsere 11% „Kíváncsi vagyok más emberekre. És szeretem, ha mások is kíváncsiak rám.” „Tapasztalatcsere, videómegosztás, szeretek kritikákat kapni a videóimra.” „Világnézetem megoszthassam másokkal blogjaim, v. fórumbejegyzéseimen keresztül, vagy hogy egyszerűen csak kikapcsolódjak.” „Megnézem, mások mit raktak fel az adott oldalra, időnként véleményezem is, pl. viccoldalak esetében, az iwiw- en rendszeresen figyelem a közeli ismerőseim képeit, videóit.” Lány, 25 Lány, 23 Lány, 16 Lány, 22 „fórumokról pl info szerzés-megosztás, ezt nagyon jó dolognak tartom, itt több fajta, különböző véleményt meg lehet tudni 1-1 dologról, témáról” „minél több véleményt megismerhessek egy engem érdeklő témáról vagy termékről” Fiú, 29 Fiú, 21 N = 335 – Nyitott kérdés

13 Milyen célból használod a közösségi oldalakat, szolgáltatásokat? Írj egy-két példát! Közösségi oldal: Felhasználók által létrehozott tartalom (is) van rajta Ha nem jut eszedbe semmi, nem látogatsz, használsz ilyeneket, írj 0-át! (K07) Ismerősök keresése, kapcsolattartás 32 % 17 % Informálódás 11 % Véleménycsere N = 335 – Nyitott kérdés 10 % Szórakozás

14 A felsoroltak közül milyen céllal látogatod, használod a közösségi oldalakat szolgáltatásokat és milyen gyakran? (K08) N = 335

15 A kutatással kapcsolatos további információk OMNICOM Media Group Innovációs osztály (K+F) Nagy Tamás

16 Melléklet Módszertan – kutatási háttér

17 Módszertan – Panel –Access típusú panel, ahol a tagokat rendszeres időközönként meghívjuk, hogy vegyenek részt egy adott kutatásban –Jelenleg tagja van a panelnek –Számos előzetesen felvett fogyasztási és szocio-demográfiai adat áll rendelkezésünkre a paneltagokról –A tagokat júniusában toboroztuk szisztematikus véletlen mintavétellel az alábbi mintavételi pontokon: –Fre , iWIW, TV2, Funpic, IM-Net, Fisz, Sziget, Honfoglalo, GyalogloChat, Est, Szanalmas, Figyuzz, Astronet, Totalcar, Chat, Port, TTC –A kampányban használt oldalválasztással, az oldal struktúrájával, az oldal tartalmával és kommunikációjával egy olyan panelt kívántunk létrehozni, amely reprezentálja a éves magyar, rendszeres internet használókat

18 Módszertan – Aktuális kutatás Időzítés –A kérdőívet júniusában küldtük ki a paneltagoknak –Kérdőív publikus: –Kérdőív lezárt: Mintanagyság –A meghívottak közül 450 válaszadó töltötte ki a kérdőívet ez alatt az idő alatt –Az érvényes esetek száma 335, ahol érvényesnek tekintettük azokat a válaszokat, ahol –A válaszadó év közötti –A súlyváltozókon érvényes válasszal rendelkezik –A felmérés mintavételi hibája +/- 5,3% egy ilyen véletlen minta esetén, 95%-os megbízhatósági szinten –Nyereményként 10 kitöltőnek 1 db audió CD-t, 1 kitöltőnek pedig egy 5 db-os audió CD csomagot ajánlottunk fel

19 Minta és súlyozás – Aktuális kutatás A minta megoszlása súlyváltozók szerint –Súlyozás –A súlyozás iteratív arányos illesztéssel történt az alábbi változók mentén: –Nem, életkor, településtípus, iskolai végzettség –A vetítősúlyok alapjául a Szonda Ipsos Nemzeti Médiaanalízis né. – né. adatait használtuk Súlyok megoszlása


Letölteni ppt "Második generációs honlapok kutatás – 2007. augusztus 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések