Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Budapest, 2015. Neticle Technologies Neticle Social Listening Standard Szekeres Péter, vezető kutató

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Budapest, 2015. Neticle Technologies Neticle Social Listening Standard Szekeres Péter, vezető kutató"— Előadás másolata:

1 Budapest, Neticle Technologies Neticle Social Listening Standard Szekeres Péter, vezető kutató megmutatjuk, mit gondol a web

2 Budapest, A CSOMAG TARTALMA + FOLYAMATOS ONLINE MÉDIAFIGYELÉS + AUTOMATIKUS RIASZTÁSOK + HETI ÖSSZEFOGLALÓ PDF RIPORT + A TELJES IDŐSZAKRÓL SZAKÉRTŐI ELEMZÉS

3 Budapest, Online médiafigyelés és médiaelemzés - Rendszerhozzáférés Automatikus véleményelemzéssel online tartalmak folyamatos feldolgozása és az online megítélés valós idejű monitorozása a magyar weben 4 db kulcsszóra 6 hónapig. online médiafigyelésonline médiaelemzés

4 Budapest, Automatikus riasztások Kritikus portálokon/blogokon (például: homar.blog.hu) való megjelenés esetén homar.blog.hu Negatív véleményű találatok esetén Krízistémákkal való együtt említés esetén (például: állatkísérlet, mérgezés, stb.) online médiafigyelésonline médiaelemzés

5 Budapest, Heti összefoglaló PDF riportok a rendszer adatai alapján Leggyakoribb a kulcsszóval együtt említett témák és kulcs tulajdonságok, illetve az azokkal kapcsolatos megítélés Online megítélés és említések számának alakulása Véleményvezér szerzők és weboldalak azonosítása Áttekintő statisztika az említésekről tartalomtípusonkénti és vélemény szerinti bontásban online médiafigyelésonline médiaelemzés

6 Budapest, Vizsgált időszak: 2015.xx.xx. – 2015.xx.xx. Szakértői médiaelemzés 6 hónap adatai alapján – példa A konkrét elemzés struktúrája a figyelt kulcsszavak és az igényelt fókuszpontok függvénye. Vizsgált márkák, termékcsoportok: Milli, Milli Mia, Milli Perfecto, Milli Life, Danone Vizsgált témák: Joghurt Vizsgált nyersanyagok: tej, kakaó, cukor

7 Budapest, TERMÉKCSOPORTOK

8 Budapest, CímlapFórumBlogCikkHozzászólásFacebookGoogle+TwitterÖsszesenPozitívNegatívSemleges Milli Milli Mia Danone MILLI WEBES JELENLÉTÉNEK ÁTTEKINTÉSE Termékcsoportok közül a Milli Mia-nak van kis webes jelenléte, a Perfecto, Life kapcsán nem volt releváns említés A Milli említések jelentős része a Facebook-ról származik és semleges polaritású, csak úgy, mint a Danone- nál, azonban a Danone többször szerepel hírportálok cikkeiben

9 Budapest, MENNYISÉGI ÁTTEKINTÉS Facebookon sokat megosztott recept: „… Egy nagy doboz ( g) barackos joghurtot (én a Milli sárgabarackosat használtam, de bármilyen gyümölcsöset lehet) kikavarunk 10 dkg porcukorral. …” Danone Kejföl-lel kapcsolatos hírek, megosztások Facebookon sokat megosztott bejegyzés: „Magyarnak hitt termékek tulajdonosai: … - Milli Tej (a holland Friesland tulajdona) …”

10 Budapest, KIFEJEZÉSEK SZÓFELHŐJE A Kifejezések alkalmazás tulajdonképpen egy szófelhő, amely összegyűjti a kulcsszóra (vagy kulcsszavakra) vonatkozó leggyakoribb kifejezéseket: kékkel a pozitív, pirossal a negatív és feketével a semleges kifejezések. A Milli pozitív kifejezései többnyire nyereményjátékokhoz kapcsolódnak Danone esetében sok bizalmatlanságot, csalódottságot kifejező említés keletkezett

11 Budapest, EMLTÉSFOLYAM Az Említésfolyam egy grafikonban összesíti a webes megítélést (véleményárfolyamot) és az említések napi gyakoriságát. A vékony vonal a megítélés alakulását (véleményárfolyamot) mutatja, a körülötte lévő felhő pedig a tartalom mennyiségét. Új jegeskávés doboz dicséret Danone Kejfel említések Sárgabarackos Milli felhasználása receptben Irreleváns kisállattal kapcsolatos bejegyzés Magyarnak hitt külföldi márkák említései

12 Budapest, EMLTÉSTÉRKÉP A Neticle Említéstérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban milyen tartalomtípusú találatok milyen véleményindexszel rendelkeztek, azaz mennyire pozitív/negatív találatok születtek. Az említések jelentős része Facebook-ról származik, ami többnyire semleges polaritású

13 Budapest, LEGAKTÍVABB WEBOLDALAK A weboldalakra vonatkozó grafikon azt vizsgálja, hogy adott kulcsszóval (vagy kulcsszavakkal) kapcsolatban mely weboldalak voltak a legaktívabbak, legpozitívabbak vagy éppen legnegatívabbak. A Danone leggyakoribb említési forrásai A fenti weboldalakon fordult elő leggyakrabban Milli-vel kapcsolatos említés a közösségi médiát leszámítva.

14 Budapest, JOGHURT

15 Budapest, CímlapFórumBlogCikkHozzászólásFacebookGoogle+TwitterÖsszesen Joghurt PozitívNegatívSemlegesÖsszesen Joghurt JOGHURT ÁTTEKINTÉSE

16 Budapest, JOGHURT – EMLTÉSFOLYAM Az Említésfolyam egy grafikonban összesíti a webes megítélést (véleményárfolyamot) és az említések napi gyakoriságát. A vékony vonal a megítélés alakulását (véleményárfolyamot) mutatja, a körülötte lévő felhő pedig a tartalom mennyiségét. A joghurtot, mint témát vizsgálva, nem volt jelentős negatív említés, így megítélése stabilan emelkedett A sűrűsödések a grafikonon egy- egy Facebook-on terjedő recept sok megosztására utalnak

17 Budapest, JOGHURT – EMLTÉSTÉRKÉP A Neticle Említéstérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban milyen tartalomtípusú találatok milyen véleményindexszel rendelkeztek, azaz mennyire pozitív/negatív találatok születtek. Az említések jelentős része Facebook-ról származik, ami jellemzően pozitív polaritású, szemben a többi forrással, ahol leginkább semleges tartalmak keletkeztek

18 Budapest, JOGHURT – KIFEJEZÉSEK A Kifejezések alkalmazás tulajdonképpen egy szófelhő, amely összegyűjti a kulcsszóra (vagy kulcsszavakra) vonatkozó leggyakoribb kifejezéseket: kékkel a pozitív, pirossal a negatív és feketével a semleges kifejezések. Néhány kifejezést a téma specifikussága miatt a rendszer tévesen polarizált; ezek javítása a későbbiekben nem okoz gondot Sok említés keletkezett, melyben a joghurtot salátával együtt említik A pozitív említések az „ár”, „egészségesség” és a „kedveltség”-hez kapcsolódtak többnyire

19 Budapest, JOGHURT – TULAJDONSÁGTÉRKÉP A joghurttal kapcsolatban a „cukor”, „sütés -főzés”, „só” és a „krém” témakörök fordultak elő legtöbbször Diéta kapcsán is sok pozitív említés keletkezett A Neticle Tulajdonságtérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban mely kulcsszavakra milyen aspektusok voltak a leginkább jellemzőek, illetve azok milyen véleményindex-szel szerepeltek. Több negatív találat is volt a joghurt árával kapcsolatban A joghurt savanyú ízét jellemzően pozitívan értékelték az említésekben

20 Budapest, JOGHURT – LEGAKTÍVABB WEBOLDALAK A weboldalakra vonatkozó grafikon azt vizsgálja, hogy adott kulcsszóval (vagy kulcsszavakkal) kapcsolatban mely weboldalak voltak a legaktívabbak, legpozitívabbak vagy éppen legnegatívabbak. A közösségi médiát leszámítva, a 444.hu volt a domináló hírportál, azon kívül leginkább a moinetcafe.hu, az index.hu és az nlcafe.hu foglalkozott joghurtos témával

21 Budapest, NYERSANYAGOK Vizsgált időszak: –

22 Budapest, CímlapFórumBlogCikkHozzászólásFacebookGoogle+TwitterÖsszesen Tej Kakaó Cukor Tej > Ár Kakaó > Ár Cukor > Ár PozitívNegatívSemlegesÖsszesen Tej Kakaó Cukor Tej > Ár Kakaó > Ár Cukor > Ár NYERSANYAGOK ÁTTEKINTÉSE

23 Budapest, NYERSANYAGOK – MENNYISÉGI ÁTTEKINTÉS Jelentős együttmozgás figyelhető meg a nyersanyagok említési számában, vagyis a vizsgált alapanyagokat többnyire együtt említik A kimagasló értékek jellemzően egy-egy recept Facebook történő elterjedésének köszönhető, ami tartalmazz az alapanyagokat A nyersanyagok áraival kapcsolatban jelentősen kevesebb említés található, de itt is megfigyelhető korreláció a tej és a cukor között

24 Budapest, NYERSANYAGOK MEGÍTÉLÉSE A Véleményárfolyam egy olyan grafikon ami egyetlen mérőszám (véleményindex) alapján mutatja meg egy kulcsszú webes megítélésének alakulását. A tej árának megítélése leszámítva egy kis törést február elején, enyhén pozitív volt, csak úgy, mint a kakaóé. A tej, cukor, kakaó kapcsán nem keletkezett jelentős negatív említés, így azok megítélése stabilan javult. A cukor árával kapcsolatban jelentek meg negatív említések, így annak a webes megítélése enyhén negatívan változott a vizsgált időszakban Cukorbotrányra és húsbotrányra vonatkozó említések rontották a cukor, tej megítélését.

25 Budapest, NYERSANYAGOK - EMLÍTÉSTÉRKÉP A Neticle Említéstérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban milyen tartalomtípusú találatok milyen véleményindexszel rendelkeztek, azaz mennyire pozitív/negatív találatok születtek. A három vizsgált nyersanyagot a Facebook-on említették legtöbbet, és mivel a többi forrásból származó találat közel semleges polaritású volt, ezért az összesített megítélést a Facebook irányította Cukorbotrányra és húsbotrányra vonatkozó Facebook említések rontották a cukor, tej megítélését.

26 Budapest, NYERSANYAGOK – FŐBB WEBOLDALAK A weboldalakra vonatkozó grafikon azt vizsgálja, hogy adott kulcsszót melyik weboldalakon említették legtöbbször, illetve milyen összesített polaritással. A nyersanyagokat a fenti weboldalakon említették a legtöbbször, leszámítva a közösségi médiát A nyersanyagok áraival jóval kevesebb említés útján, de részben más oldalak foglalkoztak Egyes weboldalak negatívan, más oldalak kifejezetten pozitívan foglalkoztak a témával

27 Budapest, NYERSANYAGOK - TULAJDONSÁGTÉRKÉP A Neticle Tulajdonságtérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban mely kulcsszavakra milyen aspektusok voltak a leginkább jellemzőek, illetve azok milyen véleményindex-szel szerepeltek. Tejjel kapcsolatban sok említés tartalmazott utalást valamilyen nyereményjátékra, akcióra A „hőmérséklet” tipikusan csak a tej kapcsán fordult elő Az „áremelés” aspektus a tej alapanyagra volt a legnegatívabb hatással

28 Budapest, Neticle Technologies


Letölteni ppt "Budapest, 2015. Neticle Technologies Neticle Social Listening Standard Szekeres Péter, vezető kutató"

Hasonló előadás


Google Hirdetések