Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dobosi Nóra Andragógia szak II. évfolyam. Egy újság vezetése nehéz feladat, még főiskolai és egyetemi szinten is, mert nemcsak az újságírói munka összetettségével.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dobosi Nóra Andragógia szak II. évfolyam. Egy újság vezetése nehéz feladat, még főiskolai és egyetemi szinten is, mert nemcsak az újságírói munka összetettségével."— Előadás másolata:

1 Dobosi Nóra Andragógia szak II. évfolyam

2 Egy újság vezetése nehéz feladat, még főiskolai és egyetemi szinten is, mert nemcsak az újságírói munka összetettségével találja szembe magát a főszerkesztő, hanem olyan kihívásokkal is szembe kell néznie, amelyek a profi újságíróknál elő sem fordulhat, ilyen például, hogy az újságírók nem kizárólag ezzel foglalkoznak napi szinten, hanem emellett iskolába is járnak, nem kapnak a munkájukért fizetést, és a felettes szervezeti egységek nem akadályozzák őket.

3 Nem mindenki tudja ellátni egy újság vezetői feladatait, mert nemcsak az emberek koordinálása és az elkészült anyagok elosztása a feladata, hanem a felmerülő speciális feladatokat, követelményeket is figyelembe kell vennie, az újságírói szabadság mellett. Felmerül tehát a kérdés, hogy milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy újság vezetőjének?

4  Az újság, mint műfaj  Az újságírás története  Neves magyar újságírók és munkásságuk  A magyar újságírás

5  Főszerkesztő  Segédszerkesztő  Tördelő  Újságírók  Fotós  Szakmai vezető  Hirdetésszervező  Rovatszerkesztő  Korrektor

6  Újság külalakja  Újság méretek  Rovatok  Egyéb fontos részei az újságnak  Laptükör  Megjelenés  Lapzárta  Újságírói szabadság  Internetes megjelenés  Hirdetések  Gólyaszám

7  Feladatkörök  Hirdetési árak  Költségvetési terv  Nyomdai paraméterek  Megjelenési ütemterv  Struktúra terv  Elérhetőségek

8  Szervezeti különbség  Finanszírozási különbség – Költségvetés, Hallgatói Önkormányzat  Emberi erőforrás – diákok, fizetés nélkül  Vezetési különbség  A Hallgatói Önkormányzat befolyása a korábbi és a jelenlegi lapra

9 Mára a főszerkesztőség tömeges foglalkozás, gondoljunk csak bele mennyi internetes orgánum létezik manapság, amelyet vezetni kell. Nem mindegy, hogy az adott vezető mennyire foglalkozik ezzel.  Ki lehet főszerkesztő?  Temperamentumtípusok  Vezetési és HR kompetenciák

10  Ki az emberi erőforrás egy újságnál?  Hogyan gazdálkodjunk az emberi erőforrással egy újságnál?  Mi a különbség egy fizetett és egy „hobbi-író” között?  Hogyan oldjuk meg a gyengébb és tehetségesebb írok feladatkörének elosztását?  Motivációs problémák:  Az újság meg nem jelenése  Honlap el nem készülte  Fizetést nem kapnak a munkacsoportosok

11  Kutatásomban szeretném a hipotézisemet igazolni  Elmúlt három év Dunaújvárosi Főiskolai újság főszerkesztőit vizsgálom, magamat és a leendő főszerkesztőt  Kapcsolatba szeretnék lépni más iskolák főszerkesztőivel is  Végül egy, esetleg több országos lap vezetését is szeretném belevenni a kutatásba

12  Különböző személyiség teszteket fogok elkészíteni az alanyokkal  Interjúztatom őket  Felkeresem azon embereket, akik dolgoztak velük és értékeltetem a vizsgált személyek munkáját  Saját megfigyeléseimet használom fel

13  Bíró Yvette: A hetedik művészet (Osiris Kiadó)  Molnár István: A kiadványtervezés alapjai  Bernáth László (szerk.): Bevezetés a műfajismeretbe  Bernáth László: Bevezetés az újságírásba  John White: a Jó vezető (Harmat Kiadói Alapítvány)  _milyen_a_jo_vezeto _milyen_a_jo_vezeto  vezeto-i-resz.html vezeto-i-resz.html

14


Letölteni ppt "Dobosi Nóra Andragógia szak II. évfolyam. Egy újság vezetése nehéz feladat, még főiskolai és egyetemi szinten is, mert nemcsak az újságírói munka összetettségével."

Hasonló előadás


Google Hirdetések