Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Videómegosztó oldalak kutatás – 2007. ősz.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Videómegosztó oldalak kutatás – 2007. ősz."— Előadás másolata:

1 Videómegosztó oldalak kutatás – ősz

2 A kutatás eredményei

3 Milyen gyakran látogatják a netező fiatalok a videómegosztó oldalakat? N = 252 A válaszadók több mint 80%-a legalább hetente egyszer szokott videót nézni a neten!

4 Milyen típusú videót szoktál nézni az interneten? (Többet is megjelölhetsz!) N = 252 Egyéb éspedig: videóklippek, youtube, természetfeletti dolgok, film, fanvideók sorozatokról ill. animékről, rövidfilmeket, főleg amatőr művészfilmeket, játékokkal kapcsolatos, erotika, sex, nők, felnőtt A legnépszerűbbek: humor, zene, filmelőzetesek, fura emberek

5 Melyik a kedvenc videómegosztó oldalad? (Ha nincs ilyen, vagy nem jut eszedbe, írj be egy nullát!) N = 292 – az összes válasz száma, nyitott kérdés A YouTube a legerősebb spontán kedveltségben

6 Melyik videómegosztó oldalakat ismered az alábbiak közül? (Többet is megjelölhetsz!) Melyik videómegosztó oldalakra töltöttél már fel te is videót az alábbiak közül? (Többet is megjelölhetsz!) N = 252% A válaszadók százalékában A támogatott ismertség esetében már több oldalt jelöltek be, főként a nagyobb, ismertebb oldalakat említették Ugyanakkor a feltöltés még nem terjedt el olyan széles körben…

7 N = 252 Mit gondolsz arról, hogy lehetőséged van feltölteni a saját videóidat egy videómegosztó site-ra? A legtöbben támogatják ezt a lehetőséget, bár úgy gondolják, hogy ők maguk nem fognak feltölteni saját videót a közeljövőben

8 Mi a véleményed a ma elérhető videómegosztó oldalakról? N = 248 A legtöbben úgy vélik, hogy elég nagy a választék, így mindenki megtalálhatja a neki leginkább megfelelő oldalt, amihez a jelek szerint hűek is maradnak

9 Mely állításokkal értesz egyet az alábbiak közül? N = 247 A rendszeresen internetező fiatalok nagyobb része - saját bevallása szerint - kevesebbet tévézik, mióta látogathatja a világhálót is, ugyanakkor nem jellemző, hogy inkább a neten videózzon TV-nézés helyett

10 N = 247 Hogyan kerülsz kapcsolatba a videókkal? (Többet is megjelölhetsz!) % A válaszadók százaléka Egyéb, éspedig: indexről link, egyéb formában, fre kis videás ablakát szoktam megnézni, gyűjtőoldalakról, barátok ajánlják, konkrétan tudom milyen típusú filmet keresek, magán a videómegosztó oldalon keresek rá, fórumon, blogban vagy közösségi portálon (wiw) ajánlják, MSN-en, Skype-on elküldik a linket A legtöbben egyből a videómegosztó oldalon nézelődnek érdekes felvételek után, vagy keresőprogram segítségével keresnek rá a konkrét filmekre. A többiek ben vagy chaten kapják meg a linket, esetleg fórumokon, blogokban vagy egyéb honlapon olvasnak róla.

11 Találkoztál már olyan videóval, ami előtt reklám volt (úgy, mint a TV-ben)? N = 247 Mi a véleményed a videómegosztó oldalakon megjelenő reklámokról? N = 247 A válaszadók több mint a fele találkozott már „klasszikus” a TV-hez hasonló módon megjelent reklámmal a videók előtt. Ugyanakkor majdnem háromnegyedük nem, vagy csak kicsit tartja zavarónak a videómegosztó oldalakon megjelenő reklámokat.

12 N = 247 Milyen módon fizetnél azért, hogy megnézhess on-line egy mozifilmet? (Jelöld be a számodra elfogadható fizetési módot! Több választ is megjelölhetsz!) Egyéb éspedig:  „A mozifilm moziba való, nem pedig illegálisan letölteni, szerintem.”  „cserébe reklámoznék valamit az oldalamon”  „Egy fityinget nem adnék érte ha egyszer megvan a lehetőség rá hogy letöltsem...”  „fizetnék ha a pénzemért minőségi képet kapok.”  „ha lenne pénzem ilyesmire, inkább megvennem dvd-n”  „nem fizetnék, mert inkább elmegyek moziba, az sokkal jobb, mint itthon, rossz minőségben.”  „online nem nézek filmet-sorozatot, letöltöm.”  „sehogy,kevés az az idióta, aki fizetne érte, és nem letöltené”  „SMS kredit” A válaszolók mintegy harmada nem fizetne a filmekért, ha már egyszer úgy is le lehet tölteni… Ugyanakkor majdnem minden második válaszadó hajlandó lenne ellenszolgáltatásra a filmért cserébe. A legtöbben reklámot néznének, de vannak olyanok is akik előfizetési díjat, vagy darabszám után fizetnének.

13 Milyen módon fizetnél azért, hogy megnézhess on-line egy mozifilmet? (Jelöld be a számodra elfogadható fizetési módot! Több választ is megjelölhetsz!) N = 247 Egy nemzetközi online kutatás eredményei (Source: Bear Stearns Online Video Survey, April 2007.) Egy nemrégiben készült nemzetközi tanulmány is hasonló a megállapításra jutott. Úgy tűnik, hogy internetezők fele, hajlandó lenne reklámot nézni, vagy fizetni videókért. Az a kb. 40% pedig, akik szívesen megnéznének egy reklámot, ha cserébe ingyen megnézhetik a filmet elgondolkodtató lehet mind a filmes ipar, mind a marketinges, médiás szakemberek számára is…

14 Összefoglalás –A 252 kitöltőnk kb. négyötöde rendszeresen (hetente legalább egyszer) felnéz egy videómegosztó oldalra. Szerintük is elég nagy a választási lehetőség, így könnyen megtalálhatja mindenki a neki leginkább megfelelőt. Ha pedig megtalálta, hű is marad hozzá. –A legtöbben inkább csak nézegetik a videókat, de még soha nem töltöttek fel, és vannak, akik soha nem is akarnak –A legkedveltebb témák a humor, zene, filmelőzetesek, és „fura emberek”, de a reklámok is előkelő helyen szerepelnek –A legismertebb (és egyben legkedveltebb) videómegosztó oldal a kitöltők körében a YouTube; de a Videa-t, a Gumicheezma-t, az Myspace.com-ot és az Inda Video Bomb-ot is sokan ismerik –A többség magán a videómegosztó oldalon keresgél érdekes felvételek után, vagy keresőprogram segítségével keres rá a konkrét filmre. A többiek ben vagy chaten kapják meg a linket, esetleg fórumokon, blogokban vagy egyéb honlapon olvasnak róla. –A válaszadók háromnegyede nem, vagy csak kicsit tartja zavarónak a videómegosztó oldalakon megjelenő reklámokat –Konkrét esetben pedig a kitöltők több, mint 40%-a egy online megnézhető filmért cserébe hajlandó lenne megnézni egy rövid reklámot

15 A kutatással kapcsolatos további információk OMNICOM Media Group Innovációs osztály (K+F) Nagy Tamás

16 Melléklet Módszertan – kutatási háttér

17 Módszertan – Panel –Access típusú panel, ahol a tagokat rendszeres időközönként meghívjuk, hogy vegyenek részt egy adott kutatásban –Jelenleg tagja van a panelnek –Számos előzetesen felvett fogyasztási és szocio-demográfiai adat áll rendelkezésünkre a paneltagokról –A tagokat júniusában toboroztuk szisztematikus véletlen mintavétellel az alábbi mintavételi pontokon: –Fre , iWIW, TV2, Funpic, IM-Net, Fisz, Sziget, Honfoglalo, GyalogloChat, Est, Szanalmas, Figyuzz, Astronet, Totalcar, Chat, Port, TTC –A kampányban használt oldalválasztással, az oldal struktúrájával, az oldal tartalmával és kommunikációjával egy olyan panelt kívántunk létrehozni, amely reprezentálja a éves magyar, rendszeres internet használókat

18 Módszertan – Aktuális kutatás Időzítés –A kérdőívet augusztusában küldtük ki a paneltagoknak –Kérdőív publikus: –Kérdőív lezárt: Mintanagyság –A meghívottak közül 312 válaszadó töltötte ki a kérdőívet ez alatt az idő alatt –Az érvényes esetek száma 252, ahol érvényesnek tekintettük azokat a válaszokat, ahol –A válaszadó év közötti –A súlyváltozókon érvényes válasszal rendelkezik –Nyereményként 6 kitöltőnek 1 db koncert DVD-t ajánlottunk fel

19 Minta és súlyozás – Aktuális kutatás A minta megoszlása súlyváltozók szerint –Súlyozás –A súlyozás iteratív arányos illesztéssel történt az alábbi változók mentén: –Nem, életkor, településtípus, iskolai végzettség –A vetítősúlyok alapjául a Szonda Ipsos Nemzeti Médiaanalízis féléves adatait használtuk Súlyok megoszlása


Letölteni ppt "Videómegosztó oldalak kutatás – 2007. ősz."

Hasonló előadás


Google Hirdetések