Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vállalkozói Hangulatjelentés Az ERNST & YOUNG felmérése a magyarországi vállalkozók körében.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vállalkozói Hangulatjelentés Az ERNST & YOUNG felmérése a magyarországi vállalkozók körében."— Előadás másolata:

1 Vállalkozói Hangulatjelentés Az ERNST & YOUNG felmérése a magyarországi vállalkozók körében

2 Alkalmazott módszertan Résztvevők köre Áttekintés Felmérés eredményei – kiemelt eredmények Társadalmi és politikai környezet Adórendszer Közigaztatási környezet Pénzügyi finaszírozások forrásai és módjai Magyar vállalkozások versenyképessége Fejlődés és innováció Emberi erőforrások elérhetősége Vállalkozókról alkotott kép Vállalkozói Hangulatjelentés

3 B2B 3 Alkalmazott módszertan A felmérést az Ernst & Young Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Magyarországon végezte a vállalkozói réteg körében A kérdőív segít felmérni a magyar vállalkozások fejlődését és lehetővé teszi a Vállalkozói Index kiszámítását, valamint a nemzetközi összehasonlítást A kérdőív a vállalkozások különböző szempontjait, akadályait és fejlődésük tényezőit mérlegelte A magyarországi index kiszámításánál 61 kitöltött kérdőívet vettünk számításba (leadási határidő: november 30.)

4 B2B 4 Vállalkozói Hangulatjelentés RÉSZTVEVŐI KÖR

5 B2B 5 Vállalkozói Hangulatjelentés – Résztvevői kör Ownership structure Társasági forma %-a a válaszoknak, N=61 Korlátolt Felelősségű Társaság (Kft.) Egyéb ? Tulajdonosi Felépítés Kettő, vagy több magánszemély tulajdonában Anyacég a tulajdonos Részvénytársaság (Rt) Egyéb Egyetlen magánszemély tulajdonában Többségi tulajdonos egy kockázati tőke társaság Többségi tulajdonos egy holding Egyéb

6 B2B 6 Vállalkozói Hangulatjelentés – Résztvevői kör A vállalkozó kora A vállalkozó pozíciója %-a a válaszoknak, N=61 26 – 35 éves 56 éves, vagy idősebb éves Ügyvezető Tulajdonos Ügyvezető igazgató Partner Vezérigazgató Általános igazgató Pénzügyi igazgató / Könyvelő Elnök Egyéb

7 B2B 7 Vállalkozói Hangulatjelentés – Résztvevői kör Number of employees in business Standards of financial reporting % -a a válaszoknak, N=61 Alkalmazottak száma Több, mint – – 249 Több, mint – Egyéb Pénzügyi jelentési szabvány országos könyvelési szabványok

8 B2B 8 Vállalkozói Hangulatjelentés – Résztvevői kör A vállalat alapítási éve Az utolsó pénzügyi év bevétele %-a a válaszoknak, N= tól 2000-ig 2000 utánNem válaszolt 1990 előtt 1990 és 1995 között

9 B2B 9 Vállalkozói Hangulatjelentés – Résztvevői kör Iparági szektor % of answers, N=61 Kis-, és nagykereskedelem Technológia (szoftver, félvezetők, számítógépek és perifériák) Fogyasztási termékek Ingatlan / Építőipar (fejlesztés, lakásépítés, befektetés Gyártás (autó, ipari termékek, elektronika) Internet Vendéglátóipar Energia (vegyipar és közművek) Üzleti szolgáltatások Egészségügy Szórakoztató Ipar Kommunikáció (telekommunikáció, hálózatok) Egyéb Nem adott választ

10 B2B 10 Vállalkozói Hangulatjelentés – Résztvevői kör Régió, amelyből a válasz érkezett %-a a válaszadóknak, N=61 Nincs válasz

11 B2B 11 Vállalkozói Hangulatjelentés ÁTTEKINTÉS

12 B2B 12 Vállalkozói Hangulatjelentés – index-érték  A vizsgált országoknak a felmérés alapján kiszámított index-értéke: Szlovákia: 49,5 pont Csehország: 43,2 pont Lengyelország: 41,6 pont Magyarország: 41,4 points

13 B2B 13 Vállalkozói Hangulatjelentés – Áttekintés A szakasz értékeléseA szakasz fontossága CZSLHUPLCZSLHUPL Adórendszer 2,783,982,621,976,16,06,16,5 Vállalkozásfejlesztés és innováció 5,976,166,046,336,36,46,26,5 Vállalkozások versenyképessége 2,812,652,583,255,95,76,05,9 Üzleti tevékenység finanszírozásának forrásai és módjai 4,684,784,174,385,86,05,76,1 Társadalmi és politikai környezet 1,942,732,271,955,75,95,56,0 Adminisztratív lépések 3,594,053,493,625,96,05,76,1 Emberi erőforrások 2,502,792,202,005,75,55,76,4 A vállalkozókról alkotott kép 3,964,094,044,125,85,75,8 Zöld szín –a magyar vállalkozók által megadott érték/fontosság a legmagasabb (vagy holtversenyben a legmagasabb valamely másik országgal) Piros szín –a magyar vállalkozók által megadott érték/fontosság a legalacsonyabb (vagy holtversenyben a legalacsonyabb valamely másik országgal)

14 B2B 14 Vállalkozói Hangulatjelentés TÁRSADALMI ÉS POLITIKAI KÖRNYEZET

15 B2B 15 % of answers; N=61 Vállalkozói Hangulatjelentés – társadalmi és politikai környezet A vállalkozók véleménye az állami beavatkozásról a magyar gazdaságba  A felmérés résztvevői markáns véleményt osztanak az állami beavatkozásról az ország gazdaságában.  A vállalkozók 70,5%-a úgy gondolja, hogy az állami beavatkozás a magyar gazdaságban túl erős, csupán 16,5%-uk kevesellte az állami beavatkozás mértékét.

16 B2B 16 Vállalkozói Hangulatjelentés – társadalmi és politikai környezet A hazai társadalmi és politikai környezet kezdvez a vállalkozások indításának mean value 2,44 mean value 5,80  A magyarországi társadalmi és politikai környezet megítélésekor a megkérdezett vállalkozók többsége (74%) nem ért egyet azzal, hogy az kedvezne a vállalkozások indításának.  Megjegyzendő, hogy szinte mindegyikük (83%) egyetértett abban, hogy a társadalmi és politikai környezet fontos tényező a magyar gazdaság fejlődése és a vállalkozások indításának szempontjából. % of answers; N=61

17 B2B 17 Vállalkozói Hangulatjelentés ADÓRENDSZER

18 B2B 18 % of answers; N=61 Vállalkozói Hangulatjelentés – adórendszer A magyarországi adórendszer átlátható mean value 2,97 mean value 6,21  A felmérésben résztvevők egyetértenek abban, hogy egy adott ország adórendszerének átláthatósága a vállalkozások fejlődése szempontjából fontos, illetve nagyon fontos tényező. A megkérdezett magyar vállalkozók 95%-a ért egyet ezzel a véleménnyel.  Bár az adórendszer átláthatóságát a vállalkozások fejlődése szempontjából fontos tényezőnek ítélik, a válaszadók többsége úgy véli, ez az elvárás Magyarország esetében nem teljesül. Összességében a vállalkozók 66%-a nem ért egyet azzal az állítással, hogy a magyar adórendszer átlátható.

19 B2B 19 Vállalkozói Hangulatjelentés KÖZIGAZGATÁSI KÖRNYEZET

20 B2B 20 Vállalkozói Hangulatjelentés – közigazgatási környezet A jogi és adminisztratív szabályozások segítik a vállalkozások kialakulását Magyarországon mean value 2,89 mean value 5,80  Hasonlóan a politikai és társadalmi környezettel való kapcsolathoz, a megkérdezett vállalkozók a jogi és adminisztratív lépések tekintetében is nagyon kritikus hangot ütöttek meg. 70%-uk úgy gondolja, hogy ezek a megoldások nem segítik elő a vállalkozások kialakulását Magyarországon.  A kritikus vélemények ellenére ezt a szempontot a vállalkozók fontosnak ítélték meg a gazdaság és a vállalkozások fejlesztése szempontjából: a résztvevők 86%-a vélekedett így. % of answers; N=61

21 B2B 21 Vállalkozói Hangulatjelentés PÉNZÜGYI FINANSZÍROZÁSOK FORRÁSAI ÉS MÓDJAI

22 B2B 22 % of answers; N=61 Vállalkozói Hangulatjelentés – pénzügyi források Az üzleti tevékenység finanszírozásának forrásai és módjai  A felmérés résztvevőinek több mint fele (56%) már részesült valamilyen támogatásban és még ennél is többen (82%) terveznek a jövőben olyan tőkeigényes beruházást, amely további finanszírozási források bevonását tenné szükségessé. A vállalkozók 41%-a tervez egy esetleges társulást stratégiai/pénzügyi partnerrel.  Kevesebb mint negyedük (23%) használt ki minden lehetőséget pénzügyi támogatás megszerzésére. Ugyanennyien (23%) gondoltak már nyilvános értékpapír-kibocsátásra (részvény, kötvény) – ám a résztvevők többsége (77%) nem foglalkozik ilyen problémával. Részesült-e már pénzügyi támogatásban? Úgy véli, hogy a pénzügyi támogatások megszerzésére fennálló valamennyi lehetőségét kimerítette? Gondoltak-e már nyilvános értékpapír-kibocsátásra (részvény, kötvény)? Terveznek-e a jövőben olyan tőkeigényes beruházást, amely további finanszírozási források bevonását tenné szükségessé? Terveznek-e egy esetleges társulást stratégiai/pénzügyi (kockázatitőke-társaság) partnerrel?

23 B2B 23 Vállalkozói Hangulatjelentés MAGYAR VÁLLALKOZÁSOK VERSENYKÉPESSÉGE

24 B2B 24 Vállalkozói Hangulatjelentés – versenyképesség A magyar vállalkozások jól felkészültek a nemzetközi cégekkel való versenyre a magyar piacon mean value 2,98 mean value 6,33  A megkérdezett vállalkozóknak csupán 9%-a gondolja úgy, hogy a magyar vállalkozások jól felkészültek a magyar piacon tevékenykedő nemzetközi cégekkel való versenyre. Több mint felük (64%) éppen ellenkezőleg gondolja.  Érdekes megfigyelni, hogy szinte minden vállalkozó (94%) egyetért abban, hogy a nemzetközi cégekkel folytatott versenyre való felkészültség fontos tényezője a magyarországi gazdasági tevékenységeknek és vállalkozások indításának. % of answers; N=61

25 B2B 25 Vállalkozói Hangulatjelentés – versenyképesség A magyar vállalkozások jól felkészültek a nemzetközi cégekkel való versenyre a nemzetközi piacokon mean value 2,38 mean value 5,69  A válaszadók elenyésző hányada (4%) gondolja úgy, hogy a magyar vállalkozások jól felkészültek a nemzetközi cégekkel való versenyre a nemzetközi piacokon. A vállalkozások közül 5-ből több mint 4 (85%) nem ért egyet ezzel az állítással.  Bár a megkérdezett vállalkozók legtöbbje kritikusan ítéli meg a magyar vállalkozások felkészültségét a nemzetközi piacokon történő versenyre, 5-ből 4-en (78%) gondolják úgy, hogy ez a tényező fontos a magyarországi gazdaság- és vállalkozásfejlesztés szempontjából. % of answers; N=61

26 B2B 26 Vállalkozói Hangulatjelentés FEJLŐDÉS ÉS INNOVÁCIÓ

27 B2B 27 Vállalkozói Hangulatjelentés – Fejlődés és innováció A vállalkozókészség egyike a magyar gazdasági fejlődés legfontosabb tényezőinek mean value 6,34 mean value 6,41  A válaszadók egyetértenek abban, hogy a vállalkozókészség egyike a magyar gazdaságot előre mozdító legfontosabb tényezőknek. A megkérdezett vállalkozók 97%-a osztja ezt a véleményt.  A résztvevők ugyanekkora hányada (97%) ért egyet abban, hogy a vállalkozókészség minden esetben egy gazdaság fejlődésének és prosperálásának kulcstényezője. % of answers; N=61

28 B2B 28 Vállalkozói Hangulatjelentés EMBERI ERŐFORRÁSOK ELÉRHETŐSÉGE

29 B2B 29 Vállalkozói Hangulatjelentés – emberi erőforrások A magyarországi oktatási rendszer képtelen alkalmazkodni a munkaerőpiac gyorsan változó követelményeihez mean value 5,54 mean value 6,33  A megkérdezett vállalkozók többsége (78%) úgy ítéli meg, hogy a magyarországi oktatási rendszer képtelen alkalmazkodni a munkaadók új munkavállalókkal kapcsolatos elvárásaihoz.  Ez a helyzet nem kedvez a magyarországi gazdaság és a vállalkozások fejlesztésének, mivel ezt a tényezőt szinte az összes vállalkozó (97%) fontosnak tartja a vállalkozások fejlesztése szempontjából. % of answers; N=61

30 B2B 30 Vállalkozói Hangulatjelentés – emberi erőforrások Az alkalmazotti viszony fenntartásának formai követelményei túl nagy terhet jelentenek a vállalkozók számára mean value 5,79 mean value 5,00  A megkérdezett magyarországi vállalkozók többsége (78%) nagyon kritikusan vélekedik az alkalmazás és az alkalmazotti viszony fenntartásának formai követelményeiről és egyetértenek abban, hogy ezek a vállalkozók számára túl nagy terhet jelentenek.  Ez a helyzet előnytelennek tűnik a magyar gazdaság- és vállalkozásfejlesztés szempontjából – a megkérdezett vállalkozók 59%-a tartja az alkalmazás és az alkalmazotti viszony fenntartásának formai követelményeket fontosnak a gazdasági fejlődés szempontjából. % of answers; N=61

31 B2B 31 Vállalkozói Hangulatjelentés VÁLLALKOZÓKRÓL ALKOTOTT KÉP

32 B2B 32 Vállalkozói Hangulatjelentés – vállalkozói kép A magyar társadalom szerint a vállalkozók betartják az etikus üzleti viselkedés szabályait mean value 2,62 mean value 5,47  Figyelemreméltó, hogy az erre a kérdésre választ adók közül mindössze 1 (5%) vélekedik úgy, hogy a magyar társadalom szerint a vállalkozók betartják az etikus üzleti viselkedés szabályait.  A fentiek ellenére legtöbbjük (77%) az ilyen közvélekedést lényeges tényezőnek ítéli a gazdaság és a vállalkozások fejlődésének elősegítéséhez. % of answers; missing values excluded, N=60

33 B2B 33 Vállalkozói Hangulatjelentés – vállalkozói kép A hazai média mindent megtesz azért, hogy információt szerezzen a visszaélésekkel, botrányokkal és vesztegetései ügyekkel kapcsolatban mean value 3,05 mean value 5,92  A felmérésben részt vevő vállalkozók csupán 21%-a gondolja úgy, hogy a magyarországi média próbál utánanézni a vállalkozók körében előforduló visszaélésekkel és botrányokkal kapcsolatos információknak.  A résztvevők szerint ez a tendencia a médiában a vállalkozások fejlődése szempontjából fontos tényezőnek minősül - többségük (77%) fontosnak ítéli azt. % of answers; missing values excluded, N=60

34 B2B 34 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Vállalkozói Hangulatjelentés Az ERNST & YOUNG felmérése a magyarországi vállalkozók körében."

Hasonló előadás


Google Hirdetések