Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Keresztezési kialakítások a városi vasutak kitérőiben VAMAV Vasúti Berendezések Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Keresztezési kialakítások a városi vasutak kitérőiben VAMAV Vasúti Berendezések Kft."— Előadás másolata:

1 Keresztezési kialakítások a városi vasutak kitérőiben VAMAV Vasúti Berendezések Kft.

2 2 Kitérő elemei szeptember 26. |

3 3 Kitérő elemei szeptember 26. | Váltó Közbenső rész Keresztezés Keresztezési középrész Vezetősín szerkezet

4 szeptember 26. | Városi kitérők jellemzői: Sínrendszer:  MÁV 48.  Phönix 60Ri2, 59Ri2. Főbb típusok:   50/30, 50/30e  50/50  100/100, 100/100e Nyomtáv, nyomcsatorna:   1432  36 (42)

5 szeptember 26. | Keresztezési középrészek kialakításai  Mn csúcs, szerelt könyöksín, emelt könyöksínes kivitel (MÁV 48).  Előnye: csendes átfutás, csúcs védelem  Hátránya: szerelt kivitel, nem burkolható  Felfutós kialakítás hengerelt tömbből kimunkálva hegesztett csatlakozósínekkel (60Ri2, 59Ri2).  Előnye: csendes átfutás*, csúcs védelem  Hátránya: kerék, hajtómű terhelés

6 6 Emelt könyöksínes PH 100/100e r. vágánykapcsolat szeptember 26. | Előnyei: Csúcs védelme Normál kerék igénybevétel Hátrány: Bonyolult, sok alkatrész Csavarkötéses rögzítés PH rendszerbe csak átmenettel illeszthető Útburkolatba beépítés

7 7 Emelt könyöksínes keresztezési középrész szeptember 26. |

8 8 A süllyesztett csúcsos tömb kialakítása szeptember 26. | Sínfej profil futófelület Csúcs süllyesztés és kis mértékű hegyezés sínfej profillal kialakítva 1:20 lejtős felület („nyuszifül”) a sima terhelésátadásért

9 9 Süllyesztés = kiemelés ? szeptember 26. |

10 10 Süllyesztett csúcsos, mélyvályús keresztezés szeptember 26. | - tömbhöz hegesztett csatlakozó sínek  merev szerkezet - csatlakozósínek és a vezetősínek is ph sínből készülnek  egyszerűbb, olcsóbb szerkezet - a csúcs előtt a kerék a tömb külső szélein fut (elméleti könyöksín rész), és a csúcs alulról emelkedik ki kvázi úgy működik mint egy emelt könyöksínes keresztezés  zajmentes áthaladás - a futóoldal végig sínfej profilra munkált és csak a kerék futófelületével érintkezik  nincs karima terhelés - egy tömbből kerül kialakításra  pontos geometria Ötvözi az emelt könyöksínes és tömbös kialakítás előnyeit:

11 11 Felfutós keresztezések szeptember 26. | Előnyei: Zajmentes áthaladás Hegesztett, merev kivitel PH rendszerbe integrált Útburkolatba könnyen beépíthető Hátrány: Kerék karima extrém terhelést kap Villamos hajtáslánc terhelés Csatlakozósínek és vezetősínek is megmunkálást igényelnek

12 12 Csökkentett vályúmélységű (álfelfutós) keresztezések szeptember 26. | Előnyei: Zajmentes áthaladás megmarad Karima rövid idejű terhelése Hajtáslánc rövid idejű terhelése Hátrány:

13 13 Cserélhető betétes keresztezések szeptember 26. | Kialakítás: Tömbön belül az extrém terhelésnek kitett rész cserélhetővé tétele Betét nagy kopásállóságú, hegeszthető anyagból Betét rögzítése roncsolásmentesen nem bontható kötéssel (élet és vagyonvédelem) Előnyök: Javítási idő csökken Tartalék alkatrész készletezhető Komplett tömb helyett csak betét csere Felhegesztés, feljavítás műhelyben

14 14 PH 100/100e süllyesztett csúcsos keresztezés Goldmann György tér Ph100/100e kitérő szeptember 26. | Tűzoltó utca Ph100/100e – 3,2m vágánykapcsolat Naponta ~450 szerelvény (150 hétvégenként) 3,5 év alatt szerelvény 35,5M elegytonna terhelés

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Keresztezési kialakítások a városi vasutak kitérőiben VAMAV Vasúti Berendezések Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések