Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Keresztezési kialakítások a városi vasutak kitérőiben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Keresztezési kialakítások a városi vasutak kitérőiben"— Előadás másolata:

1 Keresztezési kialakítások a városi vasutak kitérőiben
VAMAV Vasúti Berendezések Kft.

2 Kitérő elemei 2017. április |

3 Kitérő elemei Váltó Közbenső rész Keresztezés Keresztezési középrész
Vezetősín szerkezet 2017. április |

4 Városi kitérők jellemzői:
Sínrendszer: MÁV 48. Phönix 60Ri2, 59Ri2. Főbb típusok: 50/30, 50/30e 50/50 100/100, 100/100e Nyomtáv, nyomcsatorna: 1432 36 (42) 2017. április |

5 Keresztezési középrészek kialakításai
Mn csúcs, szerelt könyöksín, emelt könyöksínes kivitel (MÁV 48). Előnye: csendes átfutás, csúcs védelem Hátránya: szerelt kivitel, nem burkolható Felfutós kialakítás hengerelt tömbből kimunkálva hegesztett csatlakozósínekkel (60Ri2, 59Ri2). Előnye: csendes átfutás*, csúcs védelem Hátránya: kerék, hajtómű terhelés 2017. április |

6 Emelt könyöksínes PH 100/100e r. vágánykapcsolat
Előnyei: Csúcs védelme Normál kerék igénybevétel Hátrány: Bonyolult, sok alkatrész Csavarkötéses rögzítés PH rendszerbe csak átmenettel illeszthető Útburkolatba beépítés 2017. április |

7 Emelt könyöksínes keresztezési középrész
2017. április |

8 A süllyesztett csúcsos tömb kialakítása
1:20 lejtős felület („nyuszifül”) a sima terhelésátadásért Csúcs süllyesztés és kis mértékű hegyezés sínfej profillal kialakítva Sínfej profil futófelület 2017. április |

9 Süllyesztés = kiemelés ?
2017. április |

10 Süllyesztett csúcsos, mélyvályús keresztezés
Ötvözi az emelt könyöksínes és tömbös kialakítás előnyeit: tömbhöz hegesztett csatlakozó sínek  merev szerkezet csatlakozósínek és a vezetősínek is ph sínből készülnek  egyszerűbb, olcsóbb szerkezet a csúcs előtt a kerék a tömb külső szélein fut (elméleti könyöksín rész), és a csúcs alulról emelkedik ki kvázi úgy működik mint egy emelt könyöksínes keresztezés  zajmentes áthaladás a futóoldal végig sínfej profilra munkált és csak a kerék futófelületével érintkezik  nincs karima terhelés egy tömbből kerül kialakításra  pontos geometria 2017. április |

11 Felfutós keresztezések
Előnyei: Zajmentes áthaladás Hegesztett, merev kivitel PH rendszerbe integrált Útburkolatba könnyen beépíthető Hátrány: Kerék karima extrém terhelést kap Villamos hajtáslánc terhelés Csatlakozósínek és vezetősínek is megmunkálást igényelnek 2017. április |

12 Csökkentett vályúmélységű (álfelfutós) keresztezések
Előnyei: Zajmentes áthaladás megmarad Karima rövid idejű terhelése Hajtáslánc rövid idejű terhelése Hátrány: 2017. április |

13 Cserélhető betétes keresztezések
Kialakítás: Tömbön belül az extrém terhelésnek kitett rész cserélhetővé tétele Betét nagy kopásállóságú, hegeszthető anyagból Betét rögzítése roncsolásmentesen nem bontható kötéssel (élet és vagyonvédelem) Előnyök: Javítási idő csökken Tartalék alkatrész készletezhető Komplett tömb helyett csak betét csere Felhegesztés, feljavítás műhelyben 2017. április |

14 PH 100/100e süllyesztett csúcsos keresztezés
Goldmann György tér Ph100/100e kitérő Tűzoltó utca Ph100/100e – 3,2m vágánykapcsolat Naponta ~450 szerelvény (150 hétvégenként) 3,5 év alatt szerelvény 35,5M elegytonna terhelés 2017. április |

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Keresztezési kialakítások a városi vasutak kitérőiben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések