Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Digitális témahét A Gyöngyösi Arany János Általános Iskola 8. a osztályában 2016. 04. 04-08.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Digitális témahét A Gyöngyösi Arany János Általános Iskola 8. a osztályában 2016. 04. 04-08."— Előadás másolata:

1 Digitális témahét A Gyöngyösi Arany János Általános Iskola 8. a osztályában

2 Előkészületek:

3 Az iskolánkban a 8. a osztály a „Suliújság” témakört dolgozta fel: Két irodalom órán és két nyelvtan órán Egy technika órán Egy informatika órán Egy történelem órán Összesen hét tanórában dolgozták fel tanulóink a megadott témát. Közös cím létrehozása

4 A technika óra témája a reklám Az újság ami itt és most játszódik… Hamarosan megjelenik a suli újság.... Ne maradj le róla! Szabó Eszter 8.a

5 Az első irodalom óra:

6 A kérdőív kitöltése után a gyerekek megismerkedtek a témahét programjával. Az első irodalom óra témája a különböző tömegkommunikációs műfajok megismerése volt.

7 Érintett témák: Kommunikáció és média A médiafogyasztás mint kommunikációs helyzet Manipulációs szándékok a médiában

8 Fogalmak Hír Információ Közlemény Tudósítás Cikk Kommentár Jegyzet Kritika Glossza Nyílt levél Olvasói Levél Interjú Riport Média Új média Tömegkommunikáció Kommunikáció

9 A megadott fogalmak használata: A két nagy téma: 1.A Saul fia 2.Kertész Imre : Sorstalanság Mindenki véletlenszerűen húzott egy fogalmat és a két témából választva dolgozta fel.

10 A kihúzott téma: kommentár Kertész Imre: Sorstalanság A Sorstalanság című önéletrajzi regény az irodalmi Nobel-díjas Kertész Imre műve. A művet 1975-ben adták ki, ez a leghíresebb regénye. A náci munkatábor után hazatért és az ott szerzett tapasztalataiból merített ihletet a regényhez. A nagysikerű könyvből 2005-ben film is készült Koltai Lajos rendezésével, a forgatókönyvet Kertész Imre írta. Kertész Imre zsidó származású, magyar író 87. életévében, hosszas betegsége után hunyt el, 2016.március 31-én. 14 éves korában deportálták Auschwitzba, majd Buchenwaldba vitték és a lágerek felszabadítása után tudott hazatérni. hazatérése után letett az érettségi vizsgát és elkezdett dolgozni a fővárosba. … Szabó Eszter 8.a munkája

11 Kertész Imre: Sorstalanság Tudósítás Kertész Imre: Sorstalanság Ez a nácizmusról szóló film, igazán felkeltette az emberek érdeklődését. Kertész Imre azt nyilatkozta, hogy ez nem csak a nácizmusról szól, létrejöttéhez a szocializmusban szerzett tapasztalatokra is szükség volt. Egy 15 éves fiúról szól, Köves Gyuriról, aki 2 munkatábort is megjárt. Nagyon sok megrázkódtatás érte ott, mellette lévő társa meghalt, de a túlélés miatt nem szólt senkinek, így két adag ételt kapott, így tudott elrakni magának későbbre. Mikor hazaérkezik, rájön, hogy otthon minden megváltozott, így nem tud beilleszkedni. Mostohaanyja újra házasodott Gyuri édesapja halála után. Kertész Imre, a saját gyermekkorát mutatja be ebben a filmben. A saját emlékeit, érzelmeit, tetteit tükrözi. Vass Rebeka 8.a

12 Riportrészlet a továbbtanulásról: A Gyöngyösi Arany János Általános Iskola Egyik 8.a-s tanulójával Pernyész Bálinttal készítettem riportot a továbbtanulásról..Hová szeretnél menni továbbtanulni? - A Berze Nagy János Gimnáziumba. Miért ezt az iskolát választottad? - Mert mindenképpen gimnáziumba szerettem volna továbbtanulni, nem kell utazni,mert helyben van és folytathatom a kézilabdát. Mi a kedvenc tantárgyad? Biológia. Milyen szakot illetve fakultációt választottál? - Biológia és Angol. Gondolom Angol nyelvet tanulsz. Milyen nyelvet választottál második idegen nyelvnek? - Természetesen angolul tanulok. Második idegen nyelvnek németet választottam. Van elképzelésed a jövődről? - Nem tudom de a gimnáziumban kialakul. Reál vagy humán beállítottságú vagy? - Reál beállítottságú vagyok…. Nehéz Nóra 8.a

13

14 Játszottunk: az utca ahol lakom Zágoni Mikes Kelemen (Zágon, augusztus – Rodostó, Törökország, október 2.) magyar író, műfordító, II. Rákóczi Ferenc íródeákja, kamarása, aki elkísérte a fejedelmet Lengyelországba, Franciaországba és Törökországba, és haláláig kitartott mellette, illetve később emléke mellett is. A magyar irodalomban a rokokó mestereként, a magyar széppróza megteremtőjeként tartják számon. Írásművészetére egyrészt a barokk nemesi irodalom, másrészt francia műveltsége hatott. Szerb Antal méltatása szerint „Benne teljesedik ki az erdélyi szellem önmaga felé forduló, magát tanulmányozó iránya, az individualista Erdély legfőbb irodalmi mondanivalója, és mély vallásosságnak meg széles humánumnak az a szintézise, ami szintén erdélyi hagyomány volt Dávid Ferenc óta.Zágon1690Rodostó Törökország1761október 2.II. Rákóczi FerencLengyelországba FranciaországbaTörökországbarokokóSzerb AntalDávid Ferenc (internetes keresés)Komjáti Koppány 8.a

15 Keresztrejtvényt készítettünk:

16 A rejtvény témája: Saul fia Komjáti Koppány és Banyák Armand 8.a

17 Értékelés: Minden órán a gyerekek pontot kaptak az alapján, hogyan dolgoztak az órán. A pontozás a ClassDojo oldalon a 8.a mappában történt, valamint magyar órán jutalomkártyákat is kaptak.

18 A gyerekek eredményei:

19 Jutalomkártyák:

20 Történelem órán: Saul fia c. film idegen szavak szótára: koncentrációs tábor: főleg a totalitárius berendezkedésű államok egyik különösen kegyetlen, elrettentő büntetés-végrehajtási eszköze, lényegében börtöne. Sokszor háborúk idején állítják fel az ország hatalmi rendszerének fenntartására. Békeidőben is felállításra kerülhet, ahol a legfőbb cél a politikai ellenfelek megtörése, megsemmisítése. pl.: a leghírhedtebb az auschwitzi. Munka és halál táborok voltak! A kapun látható felirat azt jelenti, hogy a munka felszabadít. Kis Vénusz, Nehéz Nóra 8.a

21 Suliújság produktum:

22 Vélemény a digitális témahétről: Digitális témahét! A digitális héten sok érdekes dolgot csináltunk. Sok kérdésemre kaptam választ és nagyon sok gondolattal gazdagabb lettem. Az első napon egy bemutató volt a digitális hétről elmondták, hogy valójában mi is ennek a lényege. A Saul fia és a Kertész Imre: Sorstalanság volt a téma. Keresztrejtvényt és idegen szavak szótárát készítettünk. Ezen kívül interjút készítettünk az egyik társunkkal a továbbtanulással kapcsolatban. Nekem nagyon tetszett ez a hét. Szerintem több tantárgyból is lehetne ilyen digitális hét. Szívesen részt vennék benne. Nehéz Nóra 8.a

23 FOTÓK A HÉTRŐL: A színcetlik használata

24 LearningApps alkalmazása:

25


Letölteni ppt "Digitális témahét A Gyöngyösi Arany János Általános Iskola 8. a osztályában 2016. 04. 04-08."

Hasonló előadás


Google Hirdetések