Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Médiaismeret a könyvtárban TÁMOP Zárókonferencia Dienes Éva FSZEK Központi Könyvtár 2011. június 21. „ tudatosan hajózni...”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Médiaismeret a könyvtárban TÁMOP Zárókonferencia Dienes Éva FSZEK Központi Könyvtár 2011. június 21. „ tudatosan hajózni...”"— Előadás másolata:

1 Médiaismeret a könyvtárban TÁMOP Zárókonferencia Dienes Éva FSZEK Központi Könyvtár június 21. „ tudatosan hajózni...”

2 „Ha azt szeretnéd, hogy valakiből jó hajós legyen, ne azzal kezdd, hogy megtanítod hajót építeni! Szerettesd meg a tengert! Akkor majd mindent el fog követni, hogy megtanulja a hajóépítést is.” Ha azt szeretnéd, hogy valakiből jó hajós legyen, mutasd meg neki hogyan használja az iránytűt…

3 Médiaismeret: -tudatos önkifejezés -média üzeneteinek kritikus értelmezése -tényleges tájékozódás és választás Könyvtár: -megőrzésre és olvasásra szánt, rendezett dokumentumgyűjtemény -szolgáltatásokkal -virtuális és valódi közösségi tér -Iránytű

4 PROJECT: Előzmények: felmérések, módszertan, honlap/ tematikus alportál Célok: olvasásfejlesztés - tudatos médiahasználat, készségfejlesztés 3 korcsoport (alsó- felsőtagozatosok, szülők) 3 helyszínen: Sárkányos Gyerekkönyvtár, Kőbányai Könyvtár, Üllői úti Könyvtár 10 alkalommal, élménygazdag foglalkozás (dráma, vita, előadás, aktív részvétel)

5 Alsótagozat: Különböző médiumok, és működésük megismerése Média alapszókincsének elsajátítása Tévé, filmélmények, filmkészítés Felsőtagozat: Információszerzés módjai forrásai, hitelessége Közösségi tartalmak, áldokumentum Fikció és valóság Sms és metakommunikáció Biztonságos internet

6 Alsótagozat: kisfilm készítése rendelkezésre álló figurákkal (történet+ fotók készítése + zene+ WMM)

7 Felsőtagozat: nyilvános tartalom: Iskola bemutatása WMM segítségével

8 Szülők, felnőttek: (4+3+3 alkalom) 1.Audiovizuális gyermekműfajok: ezen belül a rajzfilm Melyek ma a gyerekeknek szóló audiovizuális műfajok a különböző médiumokban (televízió, internet, rádió, videojáték) - korosztályonként, médiumonként? Mi alapján választ sorozatot egy gyermek? 2. Talkshow műsorok műfaji sajátosságai és hatása a gyerekekre, fiatalokra. Mi a műfaj funkciója? Milyen igényt elégít ki, mivel, mitől tud érdeklődést kiváltani? Hogyan hat ez a folyamat gyermekkorban, illetve kamaszkorban a személyiség fejlődésére? 3. Second Life- virtuális valóság- valóságos virtualitás. Hogyan alakítja át a gyermekek játéktevékenységét a digitális technika? Milyen következményekkel jár ez az átalakulás? Milyen lélektani veszélyei lehetnek ezeknek a játékoknak? 4. Biztonságos Internet A digitális technika által átalakulóban lévő társadalmi változások, interperszonális viszonyok átalakítják-e, illetve ha igen, milyen módon a XX században kialakult gyermekképet? Melyek az egyes korosztályokhoz kapcsolódó aranyszabályok a megfelelő biztonság megteremtéséhez? Milyen lehetőséget biztosít a gyermekek védelmére a digitális technika? A programba bevont alsós és felsős gyerekek szüleinek szánt 3-3 foglalkozás. Célunk az volt, hogy erősítsük a gyerek és a szülők partnerségét a médiahasználatban. Igyekeztünk konkrét fogódzókat nyújtani a szülők számára az otthoni, aktív médianeveléshez. (ismeretközlés, készségek, képességek fejlesztése, attitűdformálás)

9 Eredmények: Fogalmak, összefüggések felismerése Produktumok: tabló, bábelőadás, hanganyag, videoklip, filmkészítés Könyvtár- információ kapcsolata Könyves háttér- könyvekről beszélgetni Kommunikáció családon belül és az osztályban Tudatosabb jelenlét az életükben és a média világában

10

11 Szakmai partnerek: Rab Árpád BME-UNESCO Információs Társadalom- és Trendkutató Központ, Z. Karvalics László Szegedi Tudományegyetem BTK. Könyvtártudományi Tanszék Papp László és tömegkommunikáció szakos diákjai Szent László Gimnázium Szakmai kapcsolattartó: Dienes Éva csoportvezető, Project vezető, szakmai tanácsadó: Bényei Judit, Foglalkozás vezetők: alsótagozat - Nagy Kriszta, Borbély Dóra, Vadász Piroska felsőtagozat – Kovács Erzsébet, Drinóczky Viktória Résztvevő iskolák: Burattino Általános és Szakképző Iskola (1212) Molnár Ferenc Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola (1085) Ady Endre Általános Iskola – (1196) Janikovszky Éva Általános Iskola (1105)

12 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Jó szelet…! Dienes Éva


Letölteni ppt "Médiaismeret a könyvtárban TÁMOP Zárókonferencia Dienes Éva FSZEK Központi Könyvtár 2011. június 21. „ tudatosan hajózni...”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések