Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2009.09.02.-Sajtótájékoztató Sajtótájékoztató Az elektronikus ügyintézés lehetőségei az APEH ügyfélkapcsolati rendszerében Miskolc, 2009. szeptember 2.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2009.09.02.-Sajtótájékoztató Sajtótájékoztató Az elektronikus ügyintézés lehetőségei az APEH ügyfélkapcsolati rendszerében Miskolc, 2009. szeptember 2."— Előadás másolata:

1 Sajtótájékoztató Sajtótájékoztató Az elektronikus ügyintézés lehetőségei az APEH ügyfélkapcsolati rendszerében Miskolc, szeptember 2.

2 Sajtótájékoztató Tartalom Elektronikus szolgáltatások bevezetése, fejlődése –Visszatekintés évi változások –Adóhatósági igazolások körének bővülése –Bankkártyás befizetések bővítése –Köztartozásmentes adózói adatbázis kialakítása –Ügyintézői contact center kialakítása

3 Sajtótájékoztató Visszatekintés év – év – 2D leolvasó –Nyomtatványkitöltő programok, es állásfoglalás-kérések év – chip kártya –Bevallások és adatszolgáltatások elektronikus teljesítése –Folyószámla-adatok lekérdezése év – ügyfélkapu, regisztráció –Bevallások elektronikus teljesítése általánossá válik –CC általános tájékoztatás év – szolgáltatások köre bővül –Bejelentési és változás-bejelentési kötelezettség elektronikus teljesítése, törzsadatok lekérdezhetősége –Elektronikus adó- és együttes adóigazolás kiadása –Fizetés-könnyítési kérelmek elektronikus benyújtása –Bankkártyás befizetés rendszerének kialakítása

4 Sajtótájékoztató évi változások E-ügyintézési forma: korszerűsödik Szolgáltatások köre: tovább szélesedik –Adóhatósági igazolások körének bővülése –Bankkártyás befizetések körének kiterjesztése –Köztartozásmentes adózói adatbázis kialakítása –Ügyintézői contact center kialakítása

5 Sajtótájékoztató Adóhatósági igazolások – január 1. – Jövedelemigazolások –Kérelem benyújtása: elektronikus úton (‘UK13) –Igazolás kiadása: adózó választása szerint elektronikus vagy papíros formátumban Illetőségigazolások –Kérelem benyújtása: elektronikus úton (‘UK14) –Igazolás kiadása: kizárólag papíros formátumban

6 Sajtótájékoztató Bankkártyás befizetések január 1. - Elektronikus befizetési lehetőség –Valamennyi adóhatóság hatáskörébe tartozó adónem befizetése tekintetében –Végrehajtói letéti számlára is –Árverési vételár, illetőleg vételár-előleg megfizetése az elektronikus adófizetés szabályai szerint is teljesíthető Bankkártyás befizetés helyszínei –Központi ügyfélszolgálatok: Miskolc, Eger, Salgótarján

7 Sajtótájékoztató Köztartozásmentes adózói adatbázis – I február Célkitűzések: –Szürke gazdaság visszaszorítása –Gazdasági élet szereplőinek védelme –Adózók adminisztratív terheinek csökkentése –Adóigazgatási eljárás egyszerűsítése Fogalma: –Állami adóhatóság honlapján közzétett, –Adózó nevét, elnevezését, adószámát tartalmazó nyilvántartás, akik/amelyek megfelelnek a törvényben meghatározott feltételeknek

8 Sajtótájékoztató Köztartozásmentes adózói adatbázis – II. Bekerülés jogszabályi feltételei: –Közzétételt megelőzően nincs az állami adóhatóságnál, vámhatóságnál nyilvántartott nettó adótartozása, köztartozása –Nincs behajthatatlanság címén nyilvántartott, de el nem évült adótartozása –Nyilatkozata alapján valamennyi bevallási és befizetési kötelezettségének eleget tett –Adószámát nem függesztették fel –Nem áll csődeljárás, végelszámolás, felszámolás alatt –Csoportos adóalanyiság esetén a csoportos adóalanynak nincs ÁFA tartozása –Nem minősül adó megfizetésére kötelezettnek

9 Sajtótájékoztató Köztartozásmentes adózói adatbázis – III. Bekerülés technikai háttere: –Kizárólag elektronikusan benyújtható, illetékmentes kérelem (‘UK21) Bekerülés feltételeinek vizsgálata –„emberi kéz” érintése nélkül –Indokolt esetben: hiánypótlás, elutasító határozat Bennmaradás feltételei, lehetőségei –Kérelem elektronikus visszavonása (‘UV21) –Havi frissítés eredményeként valamely feltételnek nem felel meg – elektronikus és postai értesítés

10 Sajtótájékoztató Ügyintézői contact center –I július 1. - Célkitűzések: –Ügyintézés „palettájának” továbbszínesítése, –Hatékonyabb kiszolgálás – APEH STRATÉGIA –Konkrét adóügyek intézési lehetőségének megteremtése Feltételek: –Adatbiztonsági követelmények biztosítása: adótitok védelme –Ügyfél megbízható beazonosítása Ügyfél-azonosító szám megképzése (‘UK30) –Ügyfél hozzájárulásával a telefonos beszélgetés rögzítése, elévülési időn belüli megőrzése

11 Sajtótájékoztató Ügyintézői contact center – II. Telefonos ügyintézés témakörei: –Folyószámlával, folyószámla-kivonattal kapcsolatos egyedi tájékoztatás, folyószámlák közötti átvezetés –Képviseleti regisztrációval, állandó meghatalmazással kapcsolatos egyedi felvilágosítás –Egyedi bejelentésekkel, változás-bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézés –Egyedi bevallási adatokkal, hibás bevallásokkal kapcsolatos tájékoztatás, papíralapú bevallások javítása (korlátok) –Meggyőződés a közösségi adószám érvényességéről –Meggyőződés az ellenőrzést végző személy személyazonosságáról, megbízásának érvényességéről

12 Sajtótájékoztató 09UK30 sz. nyomtatványok számának alakulása (db) július 1. és augusztus 31. között

13 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "2009.09.02.-Sajtótájékoztató Sajtótájékoztató Az elektronikus ügyintézés lehetőségei az APEH ügyfélkapcsolati rendszerében Miskolc, 2009. szeptember 2."

Hasonló előadás


Google Hirdetések