Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szolgáltatásmarketing Szimulációs játék Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szolgáltatásmarketing Szimulációs játék Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék."— Előadás másolata:

1 Szolgáltatásmarketing Szimulációs játék Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék

2 Számonkérés Max. 30 pont – 20 pont az elért eredmények alapján – 10 pont csapatonként egy beadandó Min oldal (max. 10) Döntések indoka Beküldési határidő: május 04. (vasárnap éjfél) 2

3 Értékelés Profit – 40 % (8 pont) Piaci rész – 30 % (6 pont) Dolg. elégedettség – 15 % (3 pont) Ügyfél elégedettség – 15 % (3 pont) Kiértékelés: május 7. (pót zh után) 3

4 Fontosabb tudnivalók több periódus (negyedéves időszak) Minden periódus során a következő negyedévre vonatkozó döntéseket kell meghozni Döntési Lap Jelentés = vállalati státusz riport a szálloda működéséről. 4

5 Fontosabb tudnivalók II. Olvasható kitöltés minden kockába a döntést beírni; a nullákat nullával jelezni, a nem változó értékeknél pedig a pontos értéket feltüntetni! Ahol ’+’ vagy ’-’ jelet tüntettünk fel, ott a változtatás irányát kell jelezni a megfelelő előjellel. A többi esetben abszolút értékeket kérünk. 5

6 Cél Négy csillagos szálloda vezetése Minél eredményesebb működés pénzegység = BillioDollar (B$) sok konkurens: mind alsóbb, mind azonos, illetve felsőbb kategóriákban. Billiopolis belvárosa: négy hasonló nagyságú és kategóriájú szálloda = direkt konkurenseknek Hotel elnevezése (csapatnév) 6

7 Piac - alapadatok 7

8 Marketing és értékesítés szállodai szobák értékesítése, egyedi vendégek és foglalásos csoportok részére, konferencia termek bérlése, vendéglátás a szállodai éttermeken és báron keresztül, valamint egyéb szolgáltatások (úm. souvenir-shop, pénzváltó tevékenység, kisebb helyiségek bérbeadása, autóbérlés közvetítés, kirándulások/városnéző túrák szervezése stb.). Lista ár – egyéneknek szól Csoportos ár A konferencia termek bérlete fix árú és egy napra szól B$-ban. Az étel és ital esetében egy haszonkulcsot kell meghatározni, amely hozzáadódik majd a megvásárolt termékek átlag értékéhez. Végül pedig egy átlagos hasznot kell meghatározni az egyéb szolgáltatásokra is. 8

9 0. periódus 9

10 Promóció ATL marketing (hagyományos médiumokat használó) eszközök: – Online: online sajtómegjelenések, banner, internetes szállásközvetítő oldalakon kiemelt megjelenés – Offline: TV, rádió, kültéri reklám BTL marketing (nem a klasszikus médiumokat használó) eszközök: – Direkt marketing: direkt mail (hotelbrosúra, akciós ajánlatok), telemarketing, speciális – hirdetések: épületreklám, célzott megjelenés interneten – PR: speciális sajtómegjelenések, rendezvények, bemutató filmek, szponzoráció, ajándékok, image-építés – Szállás jutalék: extra jutalék, bónusz utazási irodáknak, közvetítőknek – Étterem jutalék: extra jutalék, bónusz közvetítőknek, rendezvényszervezőknek 10

11 0. periódus 11

12 Tárgyi elemek Felújítások – beruházások – Kisebb átalakítás, rongálás kijavítás – a forgalom hány százalékát különítik és költik el ezekre a célokra. – Minél több pénz kerül elköltésre annál „komfortosabbak” lesznek a szobák és termek, illetve lesznek elégedettebbek a vendégek, ezáltal visszatérhetnek, valamint magasabb szobaárak is érvényesíthetők. 12

13 Tárgyi elemek – 0. periódus Az elköltött összeg (ez az érték a játék elején 5%, kb ,- B$) beruházásként kezelendő, ennek fele új IT/gépek/eszközökre, fele pedig épület felújításra fordítódik. (Értékcsökkenés az IT/gépek/eszközök esetében 12%, az épületek esetében 8% periódusonként.) 13

14 Személyzeti kérdéskörök A játékban a két területen: szálloda, illetve éttermi szolgáltatások, külön-külön kell a dolgozókkal foglalkozni. Egy szállodai dolgozó átlagosan kb ,- B$ szolgáltatási („pénzügyi”) és kb. 50 vendégéjszakányi forgalmat tud lebonyolítani. A játék elején ezen a területen a dolgozói létszám 180 fő. Egy szállodai dolgozó bére átlagosan: 1.050,- B$ /periódus. 14

15 Az éttermi részen is egy dolgozó átlagosan kb ,- B$ forgalmat tud lebonyolítani. A játék elején itt a dolgozói létszám 80 fő, egy dolgozó bére pedig itt: 950,- B$ / periódus. Egy dolgozó minimálbére: 500,- B$ / periódus, ami azt jelenti, hogy ez alatt megfelelő képzettségű dolgozót nem lehet “kapni”. Van lehetőség viszont a bérek emelésére mindkét területen. 15 Személyzeti kérdéskörök II.

16 Túlórák drágák = 150% a normál béreknek Alkalmazottak motiváltsága (fluktuáció, versenytárs stb.) A dolgozók felvételének költsége: 200,- B$/fő, az elbocsátás költsége: 200,- B$/fő. Fontos tudnivaló továbbá, hogy nem lehetséges egy-egy osztályról vagy területről egyszerre 30%-nál több embert elküldeni. 16 Személyzeti kérdéskörök III.

17 Képzés – Dolgozói morál és elégedettség – B$ kezdetben Adminisztratív dolgozók – Minden periódusban fennálló létszám 20%a Fluktuáció = 5-8% – Csak döntéssel lehet csökkenteni az alkalmazottak létszámát 17 Személyzeti kérdéskörök IV.

18 Pénzügy Kétfajta bankkölcsön létezik: – rulirozó bankhitel, – rövid lejáratú (overdraft) hitel. – A vállalat az első tekintetében dönthet, az overdraft hitelt - sürgős esetben - automatikusan nyújtja a bank. 18

19 Pénzügy II. Rulirozó hitel – tetszőleges hosszan vehető igénybe – Bármely periódusban felvehető, és visszafizethető részben vagy egészben. – A kamatot mindig az épp adott periódusban fennálló hitelállomány után kell fizetni. – A kamat 7% periódusonként, maximális állomány pedig a hotel eszközértékének (előző periódusbeli mérlegfőösszeg) max. 30%-ig mehet. 19

20 Pénzügy III. Overdraft hitel – akkor lép életbe, ha a pénzbevételek és a felvett/felvehető rulirozó hitel nem lenne elégséges a folyó pénzkiadások fedezésére. – a negatívba átlendülő pénzállományt nulla (épp hogy pozitív) szintre vigye vissza. – A következő időszakban visszafizetésre kerül, és ha még mindig szükség van rá, akkor új hitel érkezik. – kamata a következő periódusban fizetendő, nagysága 11%. – gyakorlatilag bármennyit finanszíroz a bank, azonban ha a hotel működése tartósan veszteséges, és a tartalékon túl már a saját tőkét is "elfogyasztotta", és csak a bankoknak tartozik hitelek formájában, akkor csődhelyzet áll fent, és a Játékvezetés átveszi az irányítást. 20

21 Vevők és szállítók Kintlévőség – Ez az egyéni szobafizetéseknél 10%, a csoportos szobaértékesítéseknél 70%, a terembérleteknél 10%, az egyéb szolgáltatásoknál pedig 50%. Az étel és italfogyasztásokat azonnal fizetik. Beszerzés – kb. 1 hónap (33%) a beszerzési költségeknél (étel és ital), és kb. két hét (10%) a promóciós költségeknél és jutalékoknál. 21

22 Infóbeszerzés Ezek a következők: – Értékesítés és piaci részesedés, Árak, Promóciós költések, Személyzeti mutatók, Piaci előrejelzés, és Kulcsfontosságú pénzügyi adatok a versenytársakról. – Az információk ára B$ darabonként. 22

23 Egyéb költségek egyéb bérjellegű kiadások, nagysága 100 B$ személyenként, admin dologi költségek, melyek 50%-az admin fizetésnek, energia költségek, mely a forgalom 2%-a, üzemfenntartási és karbantartási költségek, mely a technikai eszközállomány 3%-a, jutalékok, adók, biztosítások, franchise díj; mely jelenti egyrészt a forgalom 8,5%-át, illetve a csoportos szobafoglalások 20%-t. 23

24 Adó és osztalék Az adó mértéke a nyereség 20%-a, ugyanígy az elvárt osztalék mértéke 20%, és a következő periódusban fizetendő lehetséges a veszteséget átvinni a következő periódusra, vagyis a bruttó eredményből azt levonni, és csak az azután kapott, pozitív eredmény alapján adót/osztalékot fizetni. 24

25 Mindent bele ! 25


Letölteni ppt "Szolgáltatásmarketing Szimulációs játék Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék."

Hasonló előadás


Google Hirdetések