Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS."— Előadás másolata:

1 Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS

2 A kutatás célja A kutatás célja annak vizsgálata, hogy egy meghatározott időszakon belül milyen gyakorisággal jelennek meg trágár kifejezések a mainstream, szerkesztett tartalmakat szolgáltató magyar nyelvű médiában (televízió, kereskedelmi rádió, internet). Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában – kutatási gyorsjelentés

3 A kutatásba bevont médiumok: 1.A Nielsen közönségmérés adatai szerint a 20 legnézettebb magyar nyelvű TV csatorna ◦Vizsgált időszak: ◦szeptember 17. (csütörtök) reggel 7-10 óra között szeptember 17. (csütörtök) délután óra között szeptember 17. (csütörtök) este óra között ◦szeptember 19. (szombat) reggel 9-12 óra között szeptember 19. (szombat) délután óra között szeptember 19. (szombat) este óra között 2.A TNS Hoffmann – Mediameter szerint a 3 leghallgatottabb magyar nyelvű kereskedelmi rádióadó: Class FM, Music FM, Juventus ◦Vizsgált időszak: ◦szeptember 23. reggel 7-10 óra között 3.Leglátogatottabb magyar online híroldalak – (kísérleti kutatás) ◦Vizsgált időszak ◦szeptember között

4 Vizsgált TV csatornák No.Csatorna Share/ nézettség Tényleges műsoridő Saját gyártású (magyar) műsor Csatorna-jelleg 1RTL Klub14.72%24hvanvegyes, kereskedelmi 2TV2*10.88%24hvanvegyes, kereskedelmi 3Cool*5.77%24hnincssorozatok nonstop, napi átfedő ismétléssel 4F+5.07%24hnincsfilmek, napi átfedő ismétléssel 5Viasat33.78%~24hnincsfilm, sorozat 6Comedy Central HU3.53%24hvansorozatok és magyar stand up show-k, napi átfedő ismétléssel 7M12.79%24hvanhírek 8M22.65%24hvanközszolgálati, gyermek és ifjúsági műsorok 9RTL II2.14%24hvansorozatok, filmek, rajzfilmek, magyar műsorok, híradó 10Story42.08%24hvanrajzfilmek, sorozatok, filmek, magyar főzőshow 11Duna TV2.07%24hvanközszolgálati, filmek, magazinműsorok, híradó 12Super TV21.91%24hvansorozatok, filmek, reality-k, magazinműsorok 13AXN1.73%20hnincssorozatok 14Discovery Channel1.37%24hnincsismeretterjesztő 15Fem31.21%24hvanfilm, sorozat, reality-sorozat, híradó (Tények) 16National Geographic1.16%24hnincsismeretterjesztő, ismétlésekkel 17Nickelodeon HU1.15%24hnincsgyerekműsorok, sorozatok 18Sláger TV1.08%24hvanzene 19RTL+1.04%24hvansorozatok, filmek, reality 20Viasat61.00%24hvansorozatok, filmek, magyar show műsor * A csillaggal jelölt csatornák még csak részlegesen szerepelnek az adatbázisban.

5 Mi számít közönséges, durva, trágár beszédnek/szövegnek? A kutatás során elsősorban azt vettük alapul, hogy az adott szót vagy kifejezést közmegegyezés szerint durvának, közönségesnek, trágárnak tartjuk-e. Annak érdekében, hogy egységes legyen a műsorok kódolása, minden trágárnak, obszcénnak, durvának tekintett szöveget az alábbi három kategória valamelyikébe soroltunk be: 1. kategória: enyhe, tréfás szitkok (pl. hülye, bunkó, barom, franc, fene, illetve ezek ragozott alakjai, - menj a fenébe/francba, stb.) 2. kategória: közönséges, durva nyelvezet, sértő kifejezések, nemi szervek említése, szexuális töltetű káromkodások (hülye, szar, szarházi, fos, segg, fing, pisa) 3. kategória: kifejezetten közönséges, durva nyelvezet, primitív, megbotránkoztató stílus (pl. kurva életbe, picsába, baszd meg, gecibe, faszom, faszfej, seggfej, köcsög, kibaszott, elkúr, baszogat, szopás, stb. )


Letölteni ppt "Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS."

Hasonló előadás


Google Hirdetések