Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A TANULÁS Készítette: Suplicz Sándor pszichológus docens és Fűzi Beatrix tanársegéd Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A TANULÁS Készítette: Suplicz Sándor pszichológus docens és Fűzi Beatrix tanársegéd Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ."— Előadás másolata:

1 A TANULÁS Készítette: Suplicz Sándor pszichológus docens és Fűzi Beatrix tanársegéd Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ

2 Miért vagy itt? Mi a célod?

3 SORSOM személyiségem szokásaim szavaim tudásom, képzettségem cselekedeteim A képzés esély a gondolataink tartalmának bővítésére, minőségi újraértékelésére! A képzés esély a jövedelmezőbb, magasabb elismertségű és érdekesebb munka megszerzésére ! GONDOLATAIM jövőm

4 Mi a tudás és hogyan hozható létre? ismeretek + összefüggések + használhatóság

5 Agyunk – genetikus adottságai folytán – az értelmes elemeket kedveli, az értelmet keresi és akaratlanul is felismeri. Az értelmetlen információ, ismeret az elme hulladékgyűjtőjébe kerül.

6 Olvasópróba Armieaki tosudók sznriet az ebmer úgy ovals, hogy csak az eslő és utlsoó betű fotons a száárma a szóabn lvéő tböbi betű srdrenoje tegtszleőes lehet mgéis el tdjua olsavni a szögeevt.

7

8 Az agy önállóan is dolgozik a problémák, feladatok megoldásán, ha az összes hozzáférhető információt begyűjtöttük, érdeklődünk a feladat, a probléma iránt, sokszori eredménytelen próbálkozás után pihentetjük a problémát. Az érdeklődés, az akarat, a töprengés, a gyötrődés indítják el a belső, tudattalan munkát. Ingyen még a zsenik sem kapják a tudást!

9 Tanulás és felejtés idő Tanulással töltött idő Előadások, foglalkozások + 10 óra új ismeretek Értelmes rendszer Értelmetlen, rendszertelen Minimális szint (2) maradandó tudás -

10 Tanulás és felejtés idő új ismeretek Értelmes rendszer Értelmetlen, rendszertelen Minimális szint (2) maradandó tudás Jeles szint (5) Értelmiségi gondolkodás szintje Tanulással töltött idő Előadások, foglalkozások + 10 óra

11 Típusok és tanulás instrumentális zene mellett logikai kapcsolatok rögzítésével ábrákat többször lerajzolva Kifelé forduló - extrovertált csapatban megbeszélve, kávézóban egyedül, kisebb részekben, gyakori önellenőrzéssel Befelé forduló- introvertált egyedül csendben, utána megbeszélve, nagyobb adagokban

12 Fizikai tényezők Tanulóhely Kipihentség Józanság Értelmi tényezők Saját vázlat, magyarázat Összefüggések+használhatóság Újraolvasás este vagy másnap IDŐ Érzelmi tényezők Célokat tűzök ki! Fontosnak tartom, amit tanulok! Hiszek a sikerben! Mit tegyek a hatékony tanulásért? Szűcs Édua rajza

13 Érdekel? igen nem Szükségem van a kreditre? Jegyzeteltem az órákon? Van 10 órám felkészülni? nem Van 20 órám felkészülni? igen Felvettem a tárgyat igen Nem nyert! nincs Nyert! nincs igen

14 További támogatás A Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ pszichológusai az egyetem minden hallgatója számára ingyenesen biztosítanak tanulási és életvezetési tanácsadást, felnőttkori diszlexia szűrés és fejlesztést.

15 Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra. Weöres Sándor


Letölteni ppt "A TANULÁS Készítette: Suplicz Sándor pszichológus docens és Fűzi Beatrix tanársegéd Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések