Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Minőség – Megbízhatóság - Biztonság Avagy mi a hosszútávú jó együttműködés alapja Földgázfórum 2012. Balatonfüred Gelencsér Lajos Ügyvezető igazgató E.ON.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Minőség – Megbízhatóság - Biztonság Avagy mi a hosszútávú jó együttműködés alapja Földgázfórum 2012. Balatonfüred Gelencsér Lajos Ügyvezető igazgató E.ON."— Előadás másolata:

1 Minőség – Megbízhatóság - Biztonság Avagy mi a hosszútávú jó együttműködés alapja Földgázfórum Balatonfüred Gelencsér Lajos Ügyvezető igazgató E.ON Dél-dunántúli Gázhálózati ZRt.

2 Regional Unit Hungary Management Review Distribution 2012 May korrekt együttműködés: Minőség Biztonság Megbízhatóság 2 Az E.ON a Minőséget a Biztonságot és a Megbízhatóságot képviseli. Tisztesség Együttműködés formái: Gázközösség Magyar Épületgépész Szövetség Szakmai Fórumok Célja: tudás átadás minőség javulás Stabilitás a piacon hatékonyság növelés érdekérvényesítés ügyfél elégedettség növelés

3 Regional Unit Hungary Management Review Distribution 2012 May Minőség 1. Mi a minőség? Minőség nem a Mercedes minősége, hanem a megállapodás szerinti minőség megvalósítása A minőség és az ár együtt jár – ettől drágább a Mercedes mint a Skoda,mégis sokan Skodával járnak: Hol van ebben a csapda? Ha a megbízó Mercédeszre áhítozik Skoda áron, miközben nincs tisztában az értékkel és az árral. Ha a vállalkozó gyengébb minőséget szállít és azt állítja: „Mercedes” Ha a szállító egy számára kedvezőtlennek ítélt szerződés alapján feljogosítottnak érzi magát a „csalásra” ( anyag, technológia, szakember ) 3 A minőség az, ha azt nyújtjuk, amiben megállapodtunk.

4 Regional Unit Hungary Management Review Distribution 2012 May Minőség 2. Törékeny kapcsolat: Látszólag ellentétes érdek: Megbízó a legjobb minőséget várja a legolcsóbb áron. Szállító a legalacsonyabb költségen szeretné szállítani a még elfogadható minőséget 4 Minőség Költség / ár Megbízó érdek szférája 2. Szállító érdekszférája Mi oldja fel a látszólagos ellentétet? A hosszú távú kapcsolat igénye specifikáció E.on elv

5 Regional Unit Hungary Management Review Distribution 2012 May 5 Összköltség Ár Minőség A minőség ára A kockázat ára optimum Minőség 3. Az optimumtól való eltérés árát valakinek meg kell fizetnie Hol van az ideális állapot? Hol van a csapda? Alábecsüljük a kockázat árát, mert azt feltételezzük, hogy nem vagy nem a közeljövőben következik be az esemény Csúszunk balra a gyengébb minőség felé. Megbízó oldaláról tudatos döntés. ( profi / amatőr? ) Vállalkozó oldaláról „sandaság” Minőségi teljesítés 2.Selejtes teljesítés

6 Regional Unit Hungary Management Review Distribution 2012 May A minőség és az ár kéz a kézben járnak 4. 6 Megbízó Irreálisan keveset fizet Irreálisan sokat fizet A vállalkozó nem megy lejjebb az árral, elhagyja megbízóját, Veszteséget realizál esetleg tönkre megy. Norma alatti nyereséget realizál Korrigál, új pályázat A tulajdonos csalódott, kivonul az üzletből Megbízó elveszíti stratégiai partnereit Más vállalkozók tesznek ajánlatot olcsóbban A minőség veszélybe kerülhet Rövid távon extra nyereséget realizál Hosszú távon elveszíti stratégiai partnerét Vállalkozó EGYENSÚLY A Piac törvénye beállítja az egyensúlyi állapotot, de mindkét félnek van saját felelőssége annak stabilitásában A minőség nem javul A minőség romlik

7 Regional Unit Hungary Management Review Distribution 2012 May Megbízhatóság 1. 7 A rendszer megbízhatósága Azt mondom amit gondolok, és azt teszem amit mondok Megbízhatóság: Egymásban, az emberben A szándékában A tudásban, szakismeretben A technológiában, technikában az eszközben a környezetben

8 Regional Unit Hungary Management Review Distribution 2012 May Biztonság 1. Az E.ON üzleti érdekből soha senkinek az életét, testi épségét nem veszélyezteti. Törekszünk arra, hogy a munkahelyi egészségvédelem és a biztonság a szervezeti kultúra részévé váljon. A kockázatokat az ésszerűség határain belül csökkentjük. Beszállítóinktól partnereinktől elvárjuk, hogy az előírásainkat megismerjék és alkalmazzák, velünk együttműködve dolgozzanak és közreműködjenek azok fejlesztésében. Célunk olyan munkakörnyezet kialakítása amely garantálja a biztonságos és egészséges munkavégzés feltételeit, olyan berendezések létrehozása és üzemeltetése, amely nem veszélyezteti sem ügyfeleink sem más külső felek biztonságát. 8 Az emberi életnek nincs ára, csak értéke van.

9 Regional Unit Hungary Management Review Distribution 2012 May Üzleti érdekből senki testi épségét nem veszélyeztetjük. Hard elemek: Eszközök szerszámok Gépek berendezések Előírások, technológiák Soft elemek: Attitűd, Egymásra figyelés, Szabálykövetés Organizációs bejárás, Kockázat elemzés Veszélyérzet, Bravúroskodás Biztonság 2. 9 Hiszünk abban hogy minden baleset megelőzhető

10 Regional Unit Hungary Management Review Distribution 2012 May Biztonság 3. A biztonság a szervezeti kultúra része : A vezető feladata, hogy a csapatát felkészítse, alkalmassá tegye: Elérje, hogy ne felesleges dolognak tekintsék, a mindennapi munka szerves része legyen Támogatási lépcső Vélemény vezérek – kritikus tömeg A vezető feladata, hogy a beszállítóit képezze, alkalmasságukat megőrizze, javítsa: Alvállalkozói munkavédelmi fórumok / konferenciák Gázközösségi tagok képzése Ellenőrzések / visszajelzések 10 Felelősek vagyunk egymásért, tanuljunk egymástól

11 Regional Unit Hungary Management Review Distribution 2012 May Melyik a jobb? 11 Megbízhatóság Biztonság Minőség Biztonság Azonos gondolkodásmóddal lehetünk együtt sikeresek


Letölteni ppt "Minőség – Megbízhatóság - Biztonság Avagy mi a hosszútávú jó együttműködés alapja Földgázfórum 2012. Balatonfüred Gelencsér Lajos Ügyvezető igazgató E.ON."

Hasonló előadás


Google Hirdetések