Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az iskola arculata Az iskola világa III.. Az iskola arculata Szervezetkutatás Szerepelméleti megközelítés Vezetéstudományi megközelítés Hermeneutikai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az iskola arculata Az iskola világa III.. Az iskola arculata Szervezetkutatás Szerepelméleti megközelítés Vezetéstudományi megközelítés Hermeneutikai."— Előadás másolata:

1 Az iskola arculata Az iskola világa III.

2 Az iskola arculata Szervezetkutatás Szerepelméleti megközelítés Vezetéstudományi megközelítés Hermeneutikai megközelítés

3 1 Szervezetelméleti megközelítés Formális - informális szervezet A szervezet –felépítése –működése –fejlődése Minőségbiztosítás

4 HENRI FAYOL 1841-1925 FREDERICK W. TAYLOR 1856-1915

5 Forrás: www.oki.huwww.oki.hu Az iskolaminőség alappillérei.

6 Szervezéstudomány ELTON MAYO 1880-1949 JACOB LEVY MORENO 1889-1974

7 2 Szerepelméleti megközelítés Szerepelméletek Tanuló szerepek –Tanuló – barát – „szervezeti ember” Tanár szerepek –Oktató –Nevelő –tiszviselő

8 Tanulói szerepek: tanuló osztálytárs ügyfél

9 A gyermekkel szemben támasztott elvárások Forrás: www.osztalyfonok.huwww.osztalyfonok.hu

10

11 Tanári szerepek: oktató tudós hivatalnok, szolgáltató

12 Problémák az iskolában a pedagógusok szerint 2001/02. Értékelés ötfokú skálán. Forrás: Jelentés 2003.

13 Egyoldalú szerepértelmezés Forrás: www.osztalyfonok.huwww.osztalyfonok.hu

14 3 Vezetéstudományi megközelítés Max Weber uralom típusai: 1. Tradicionális 2. karizmatikus 3. racionális Kurt Lewin vezetői típusai: 1. autokrata2. demokrata3. laissez-faire R. E. Quinn szervezeti kultúra típusai: 1. személyorientált2. innovatív 3. célorientált 4. szabályorientált J. W. MacGuire vezetői orientáció-típusai: 1. X-elmélet2. Y-elmélet

15 Igazgatástudomány MAX WEBER 1864-1920

16 KURT LEWIN 1890-1947

17 4 Hermeneutikai megközelítés Iskolai klimavizsgálatok Minőségbiztosítások Hermeneutikai vizsgálatok

18 KlímadimenziókA csoport szintjénA vezető szintjén A szociális szükségletek szintjén csoportszellem, bensőségesség lelkesítés, figyelmesség A szociális kontroll szintjén érdektelenség, akadályoztatottság teljesítmény- centrikusság, engedékenység Az iskolai szervezeti klímadimenziók Halpin és Croft szerint

19 KlímadimenziókVezetésTantestület Instrumentális oldal a vezetés hatékonysága a tantestület egysége Szociális oldala vezetés demokratizmusa a tantestület bensőségessége Az iskolai szervezeti klímadimenziók Halász Gábor szerint

20

21 Tagiuri klímataxonómiája ÖkológiaAz iskola fizikai/anyagi változói (tárgyi feltételek) MiliőAz iskolában lévő személyek jellemzői Társas rendszer Formális és informális kapcsolatok az iskolában KultúraNormák, értékek, értékrend, elvárások, igények, célok

22 KlímadimenziókA vezetés dimenziói EgységességHatékonyság Iskolán kívüli kapcsolatokSzociális informáltság AktivitásDemokratizmus Bensõségesség Nemzedékek közötti harmónia Az iskolai szervezet elemzése Forrás: www.oki.huwww.oki.hu

23 Forrás: www.oki.huwww.oki.hu A minőségvizsgálat kritériumai

24 A minőségbiztosítási folyamat kiépítésének expanziós modellje Forrás: www.oki.huwww.oki.hu

25 Szocializáció… Forrás: www.osztalyfonok.huwww.osztalyfonok.hu

26 HERMENEUTIKA

27 Szöveg-(re)konstrukció

28 A szöveg szőlőskertjében…

29 Hans Georg Gadamer 1900-2002

30 Jacques Derrida 1930-2004 Jean-François Lyotard (1924 - 1998)

31 SZÉKHELY

32 Viadrina Egyetem, Odera Frankfurt-Slubice

33 Bosen-Bolzano

34

35 TELEPÜLÉSEN BELÜL

36 Beregszász

37 Csíkszereda

38 Université catholique de Louvain Katholieke Universiteit Leuven

39 ÉPÜLET

40 A Bosen-i Szabad Egyetem könyvtára

41 Mátészalka

42 Dunaújvárosi Főiskola

43 Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Székelyudvarhely

44 Louvain

45 Köszönöm a figyelmet!

46 Az oktatás kontrollmechanizmusai SZERVEZETBE KERÜLÉS SZABÁLYOZÁSA Vezetésbe kerülés Testületbe kerülés Osztályba kerülés Technikai, adminisztrációs részlegbe kerülés SZERVEZETI MAGATARTÁS SZABÁLYOZÁSA KILÉPÉS SZABÁLYOZÁSA SZERVEZETEN KÍVÜLI MAGATARTÁS SZABÁLYOZÁSA

47 ADAPTÁCIÓ (Merton) Azonosulás a célokkal Azonosulás a kontrollokkal KONFORM ++ INNOVATÍV + -- RITUÁLIS --+ VISSZAHÚZÓDÁS -- -- (közöny) REBELLIÓ -- --


Letölteni ppt "Az iskola arculata Az iskola világa III.. Az iskola arculata Szervezetkutatás Szerepelméleti megközelítés Vezetéstudományi megközelítés Hermeneutikai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések