Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet Az Interkulturális pszichológiai és pedagógiai MA bemutatása Dr. Szabó Mónika, Rabi Nikoletta,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet Az Interkulturális pszichológiai és pedagógiai MA bemutatása Dr. Szabó Mónika, Rabi Nikoletta,"— Előadás másolata:

1 ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet Az Interkulturális pszichológiai és pedagógiai MA bemutatása Dr. Szabó Mónika, Rabi Nikoletta, Anti Zsuzsanna 2016. február 29.

2 A szakgazda Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet 2005 szeptemberétől ELTE PPK önálló szervezeti, oktatási és kutatási egysége célja: az interkulturalitás pedagógiai, pszichológiai és nevelés- szociológiai szempontú kutatása és oktatása

3 A szakgazda Szemléletformálás, ismeretterjesztés: kulturális- és kulturális összehasonlító szemlélet előítélet-csökkentés, tolerancia állampolgári felelősség, emberi jogok méltányosság és esélyteremtés az oktatásban interkulturális és kisebbségi oktatás szelekció és szegregáció a társadalomban és az oktatásban a társadalmi nemek (gender) kérdése Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

4 Tanári kar Nguyen Luu Lan Anh (habil. egyetemi docens, központvezető) Boreczky Ágnes (ny. egyetemi tanár) Borsfay Krisztina (tanársegéd) Cs. Czachesz Erzsébet (alapítót tag, ny. egyetemi tanár) Csereklye Erzsébet (adjunktus) Győri János (habil. egyetemi docens) Kovács Mónika (habil. egyetemi docens) Pálos Dóra (tanársegéd) Páva Rita (tanársegéd) Szabó Mónika (adjunktus) Vidra Zsuzsanna (adjunktus) Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

5 Meghívott oktatók  Majtényi Balázs (egyetemi docens, ELTE TáTK)  Negrea Vidia (Közösségi Szolgáltatlások Alapítványa)  B. Nagy Éva (senior tanácsadó, Magyar Gallup Intézet)  Faragó Klára (egyetemi tanár ELTE PPK)  Fülöp Márta (egyetemi tanár ELTE PPK)  Kissné Viszket Mónika (adjunktus ELTE PPK)  Örkény Antal (egyetemi tanár ELTE TÁTK)  Radó Péter (oktatáspolitikai elemző)  Sík Endre (egyetemi tanár ELTE TÁTK) Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

6 A mesterszak Interkulturális pszichológiai és pedagógiai szakértő (MA) 2013 szeptemberétől angolul is Intercultural Psychologi and Education egy szakirány négy félév 120 kredit 120 kredit Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

7 A mesterszak 2017 őszétől új néven: Társadalmi befogadás tanulmányok (Social Integration) „okleveles társadalmi befogadás tanácsadó” (social integration counsellor ) Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

8 A képzés célja Elméletileg felkészült gyakorlati szakemberek képzése, akik a hazai és a nemzetközi élet különböző területein egyaránt képesek:  az interkulturális kapcsolatok és kommunikáció sajátosságainak megértésére,  a különböző kultúrájú emberek együttes munkájának eredményes szervezésére,  a folyamat közben szükségszerűen fellépő feszültségek, konfliktusok hatékony gyakorlati kezelésére, és  a kulturális sokféleségből adódó előnyök kiaknázására. kompetenciá k Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

9 A leendő szakemberek feladatai a hazai kisebbségi csoportok, a hazánkba érkező menekültek és letelepedni szándé- kozók integrációjának segítése a magyar emberek nemzetközi képzési és munkapiaci mobilitásának segítése az olyan hátrányos helyzetű csoportok esély- egyenlőségének elősegítése, amelyek jelenleg az előítéletek, az explicit vagy implicit diszkrimináció miatt hátrányt szenvednek Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

10 Az ideális jelentkező a kultúra és a társadalmi élet összefüggései iránt érdeklődő, legalább valamilyen alapszakot végzett személy, aki szeretne a nemzetközi- és hazai élet széles spektrumában olyan munkát végezni, amelyben feladata a különböző kultúrájú emberek együttes munkájának szervezése, az interkulturális párbeszéd elindítása és fenntartása. a munka sok érdekes ember megismerését biztosítja, változatos időbeosztást, ugyanakkor a segítő munkákkal járó elhivatottságot kíván! fontos: az angol nyelv megfelelő szintű ismerete! Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

11 Jelentkezési feltételek Feltétel nélkül elfogadott alapszakok (BA): pszichológia, pedagógia, gyógypedagógia, társadalmi tanulmányok és szociológia. Feltételekkel elfogadott alapszakok (BA): szociális munka, szociálpedagógia, andragógia, politológia, szabad bölcsészet, történelem, nemzetközi tanulmányok, kommunikáció és médiatudomány, romológia, és általában a pedagógusvégzettségek (óvodapedagógus, tanító, tanár). A felsoroltakon kívül is elfogadható bármely főiskolai vagy egyetemi végzettség, ha a 15 kredites követelményeknek a jelentkező megfelel. Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

12 15 kredites követelmény A jelentkezőnek a kredit megállapítása alapjául szolgáló ismeretek – felsőoktatási törvényben meghatározott – összevetése alapján elismerhető legyen legalább 15 kredit a következő ismeretkörökben  pszichológia  pedagógia  kutatásmódszertan  szociológia  kommunikációelmélet  kulturális antropológia  kultúratudomány  Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

13 Elhelyezkedés és továbbtanulás közigazgatásban, iskolákban, a felsőoktatásban, kutatóhelyeken, civil szervezeteknél, médiában nemzetközi vállalatoknál és szervezeteknél a szakterületen doktori (PhD) fokozat is szerezhető (pl. ELTE Pszichológiai- és Neveléstudományi Doktori Iskolák). Az IPPI által gondozott doktori modul: Kultúrközi és csoportközi folyamatok. Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

14 Gyakorlóhelyek

15 Gyakorlóhelyek

16 Gyakorlóhelyek  Artemisszió Alapítvány  Autonómia Alapítvány  Kompánia Alapítvány  Deák Diák Általános Iskola  ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola  Káva Kulturális Műhely  Labrisz Egyesület  Ady Endre Gimnázium  Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola  Marom Egyesület  Menedék Migránsokat Segítő Egyesület  Partners Hungary Alapítvány  Zachor Alapítvány  Zöld Kakas Líceum  Victum Képzési Központ  Nyitott Kör Színházi Nevelési Társulat  Cromo Alapítvány  Lauder Javne Iskola  Belvárosi Tanoda  Nem Adom Fel Alapítvány  Válaszút Drogkonzultációs Iroda  DocuArt - Dokumemtumfilmes Gyűjtemény és Mozi  Romaversitas Alapítvány  Bálint Ház Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

17 Gyakorlati tevékenységek Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet  egyéni tanulássegítés  személyes mentorálás  csoportfoglalkozások facilitálása  mediáció vezetése  elemző, kutató tevékenységekben való részvétel

18 Gyakorlati tevékenységek Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet interkulturális közösségi programok kidolgozása, megszervezése például: iskolai, szervezeti rendezvények, szakkörök, filmklub konferenciák, képzések szervezése

19 Cigánylabirintus Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet A ciágnyásggal szembeni előítéletek leküzdésére, az előítélet-mentes gondolkodás kialakítására irányuló foglalkozások a Cigánylabirintus című könyv alapján.

20 Az IPPI „hallgatói szemmel” Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

21 A képzés Gyakorlatias képzés – tréningek – Az elmélet és a gyakorlatok egyensúlya – Különböző módszerek, technikák – Alkalmassá tesz az egyéni és a kooperatív munkára Szenzitív témák Kezdeti nehézségek – A hallgatók különböző szakokról jönnek Angol nyelvtudás - szakszövegolvasás Kutatással kapcsolatos kurzusok – Nemcsak a szakdolgozathoz, hanem a későbbi munkához is hasznos Kutatási lehetőségek Erasmus Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

22 A képzésen túl Munkavállalás Tanulásszervezés – levlista, FB felület oktatókkal való kapcsolat – „osztályfőnök” – évfolyamfelelős évfolyamok közti kapcsolat informális évfolyam találkozók Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

23 Hallgatói Konferencia 2015: DiverzitásI a társadalomban, az oktatásban és a kutatásban: IPPI-s hallgatók kutatói témafelvetései és kutatásai a társadalmi és oktatási sokféleség feltárásában, megértésében, kezelésében OTDK-ra készülő témák, szakdolgozati témák bemutatása szakmai zsűri előtt Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

24 Szakestek

25 IPPI estek Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

26 Hallgatói élet https://www.youtube.com/watch?v=T0guJ6lTKRA&feature=youtu.be Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

27 Jótékonysági vásár Adománygyűjtéssel egybekötött jótékonysági ünnepi vásár 2009-ben a Bicskei menekülttábor 2010-ben a Hétesi modell program 2011-ben a Szalonna Tanoda 2012-ben a Wesley János óvoda 2013-ban a Down Alapítvány 2014-ben a Csobánkai Csepp Tanoda 2015-ben a Megálló Csoport Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

28

29 Társadalmi aktivizmus Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

30 Miért érdemes az IPPI-ben tanulni? Érzékenyít a társadalmi problémákra! Segít felismerni a problémákat! Segít feltárni az interkulturális konfliktusok okait! Különböző kezelési módokat mutat! Segít, hogy segíthess! Interdiszciplináris megközelítéseket alkalmaz! Támogatja a hallgatókat! Segít, hogy többet tudj meg arról, ami igazán érdekel! A társadalom számára hasznos ismeretekkel és készségekkel ruház fel nemzetközi szinten! Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

31 Elérhetőségeink Izabella utcai épület 1064 Budapest, Izabella utca 46. Telefon: 461-2600 http://ippi.elte.hu http:// www.facebook.com / ELTE IPPI Interkulturális Pszichológia és Pedagógia csoportwww.facebook.com (bátran lehet csatlakozni!) Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

32 Köszönjük a figyelmet! Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

33 Kompetenciák Tudás Ismeri és érti a különböző kultúrák értékvilágának fő sajátosságait. Ismeri a szocio-kulturális-ökonómiai háttér és a társadalmi sikeresség összefüggéseit. Ismeri a többségi és kisebbségi csoportok egymáshoz való viszonyának történeti és kulturális vetületeit Ismeri a hazai kisebbségeket, és a rájuk vonatkozó jogi dokumentumokat. Ismeri az interkulturális kommunikáció alapvető folyamatait. Ismeri és érti a sztereotípiák, előítéletek működését, és ismer olyan módszereket, amelyek elősegítik az előítéletek csökkentését. Attitűdök/nézetek Nyitott mások és más kultúrák, értékvilágok elfogadására. Elismeri a kulturális különbözőség legitimitását, a kulturális identitás jelentőségét minden ember életében és elfogadja minden ember identitásának összetettségét. Elfogadja, hogy a kultúrák együttélése együtt járhat a társadalmi élet minden területén konfliktusok keletkezésével, amelyek egy plurális társadalomban békés úton megoldhatók. Képességek Tevékenységében figyelembe veszi az alapvető emberi jogokat, a különféle kultúrák értékvilágát és az értékek átalakulásának folyamatát is. Képes az elsajátított interkulturális szemléletet munkájában képviselni, közvetíteni. Képes az interkulturális kommunikáció sajátosságainak megértésére, azok gyakorlati alkalmazására, partnerei munkájának eredményes szervezésére, a folyamat közben fellépő konfliktusok hatékony kezelésére. Reflektál a saját kultúrájának rejtett feltételezéseire, képes azonosítani és kritikusan viszonyulni saját előítéleteihez, etnocentrikus szemléletéhez. Olyan munkakörnyezetet teremt, amelyben a partnerek értékesnek, elfogadottnak érezhetik magukat, konstruktívan együttműködik.  Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

34 Program

35 Program 

36 Hálóterv

37 Hálóterv 


Letölteni ppt "ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet Az Interkulturális pszichológiai és pedagógiai MA bemutatása Dr. Szabó Mónika, Rabi Nikoletta,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések