Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Digitális eszközök az iskolán kívüli tanulásban: digitális múzeum Bényei Judit - Ruttkay Zsófia Moholy-Nagy Művészeti Egyetem.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Digitális eszközök az iskolán kívüli tanulásban: digitális múzeum Bényei Judit - Ruttkay Zsófia Moholy-Nagy Művészeti Egyetem."— Előadás másolata:

1 Digitális eszközök az iskolán kívüli tanulásban: digitális múzeum Bényei Judit - Ruttkay Zsófia Moholy-Nagy Művészeti Egyetem

2 Kihívás 1.0 Múzeumi statisztikák: fogyó és elöregedő közönség

3 Nina Simon: Participatory Museum (USA) nyomán: A közönség véleménye „A múzeumok nem relevánsak az életem szempontjából.” „Az intézmények soha nem változnak. – Ha egyszer megnéztem, semmi okom visszatérni.” „A múzeumok tekintélyelvű szemlélete (autoritás) nincs tekintettel az én nézőpontomra és semmi támaszt nem nyújt a kiállított dolgok értelmezéséhez.” Múzeum 1.0

4 Közönség vélemény „A múzeum nem kreatív hely, ahol lehetőség lenne az önkifejezésre és arra, hogy hogy a közönség is hozzá tegyen valamit a történelemhez, művészethez, tudományhoz.” „A múzeumban nincs kényelmes közösségi tér, ahol a barátaimmal vagy akár idegenekkel beszélgethetnék, megoszthatnám gondolataimat.”

5 MOME hallgatók szófelhője

6 Kulturális/társadalmi változások Vizuális fordulat – Az írott mellett (vagy ellenében) a vizuális és multimodális információ szerzés felerősödése Digitális fordulat – Interaktív technológia – Hálózatosodás – Személyre szabhatóság

7 Párhuzamok Jenkins, H. (ed.), Confronting the Challenges of Participatory Culture:Media Education for the 21st Century. MacArthur Foundation. 2006. Nina Simon: Participatory Museum, Santa Cruz, California: Museum 2.0, 2010 Kulcsszavak: aktív részvétel és inklúzió

8 Digitális kultúra jellemzői (Henry Jenkins – MacArthur Alapítvány) A „részvételi kultúra” megnyilvánulási formái (és feltételei) az újmédia környezetben – Sűrű kapcsolódás közösségekhez: hálózati közösségek tagjai vagyunk – A kifejezés, közlés új kreatív formáit nyújtja – Együttműködésen alapuló problémamegoldás jellemzi (pl. wiki) – A médiatartalmak alakítása - tartalomgyártás

9 A digitális/új média írástudás alapkészségei Játék — képesség a környezettel való kísérletezésre, ami a problémamegoldás formájává válhat. (Közösségi probléma megoldás gyakorló terepe pl. az MMORPG) Szimuláció — képesség valódi folyamatok dinamikus modelljének értelmezésére és létrehozására A közös tudás — képesség arra, hogy közös cél -új közösen alkotott tudás - érdekében tudást/infromációt gyűjtsünk és ezt másokkal megosztva megvitassuk. (Közösségi tartalomgyártás)

10 A digitális/új média írástudás alapkészségei „Kisajátítás”/Kreatív újrahasznosítás — meglévő media tartalmak tartalmas kipróbálása és újrahsznosítása (remixelése) Megosztott figyelem/multitasking (?) a környezet elemeinek párhuzamos vizsgálata, a fontos részletekre fókuszálás képessége Ítélet — a különböző információs források megbízhatóságának, hitelességének értékelése

11 A digitális/új média írástudás alapkészségei A médiumok közti átjárás — a történések, információk áramlásának követése többféle modalitáson keresztül Networking — az információ felkutatásának, szintetizálásának és terjesztésének képessége Tárgyaló képesség/hatékony kapcsolattartás—különféle közösségek közti átjárás képessége. Eltérő közösségek normáinak felismerése és tiszteletben tartása.

12 Múzeum 2.0 Kulturális fordulat/Interpretációs fordulat – a jelentések létrehozása, – az értelmezés segítése „Tanulás”, kikapcsolódás és aktív részvétel tere Inklúzió: a „közösség” múzeuma – „részvételi múzeum”

13 Kihívás 2.0

14 Digitális technológia a múzeumban MOME Kreatív Technológiai Labor és MOME Digitális múzeum egyetemi kurzus fejlesztései

15 Tervezői készségek Problémamegoldó gondolkodás Együttműködési készség multidiszciplinaris csapatban (tartalom, design, informatika, célcsoport) Projekt munka Design gondolkodás/design thinking

16 Digitális múzeumi alkalmazások tervezői dimenziói tartalom gyártás (múzeumi üzenet közvetítés) vonzó interface Jól működő interakciók érzelmi bevonódás személyre szabottság játék szimuláció/magyarázat, kísérletezés Enciklopédia (pl. adatvizualizáció révén) tartalom/vélemény megosztás Kapcsolatteremtés egyéb formái

17 Nemzeti Galéria - ZOOM

18 Zoom -Az érzékszervek „meghosszabbítá sa” -(szabad szemmel nem látható részletek felfedezése)

19 iVasarely

20 Okostelefonos játék Aktív részvétel játék kísérletezés – megértés

21 Analóg fotó - szimulációs játék -tableten működő, - valós folyamatokat szimuláló applikáción -játszva tanulás

22 http://create.mome.hu/index.php?option=com_content&view=article&id =316%3Aweoeres100&catid=66%3Adigitalis- muzeum&Itemid=130&lang=hu http://create.mome.hu/index.php?option=com_content&view=article&id =316%3Aweoeres100&catid=66%3Adigitalis- muzeum&Itemid=130&lang=hu https://www.youtube.com/watch?v=az42FxCfPEk

23 80 Weöres vers - adatvizualizáció

24 adatvizualizáció -érintő képernyőn -Több szempontú elemzési lehetőség -Vizuálisan segített megértés

25 Több csatornás megismerés, megértés: tapintás és látvány

26 PIM – versfújás

27 „Teremtés” - bevonódás Játékos interakció a verssel

28 Weöres 100: Kreativitás és kollektív tartalom létrehozás

29 A múzeumi tér kiterjesztése - Interaktív irodalmi séta Lokatív technológia A mű értelmezése a téri élmény alapján A kor hangulatának megidézése Saját reflexiók gyűjtése - megosztása

30 Zenélő képek – Szépművészeti Múzeum, holland gyűjtemény

31 Zenélő képek -Információ a képekről -Multimodalis információ a hangszerekről: -A hangszerek 3D- ben körbeforgathatók -A hangszerek megszólaltatása -Közösségi játék: gyűjtés, megosztás egymással a térben vagy facebookon (kapcsolatteremtés)

32 Képek forrása http://create.mome.hu/index.php?option=co m_content&view=category&layout=blog&id=7 1&Itemid=128&lang=hu http://create.mome.hu/index.php?option=co m_content&view=category&layout=blog&id=7 1&Itemid=128&lang=hu http://pim.hu/object.c05871fb-c1f3-4f83- b276-9948195f0e81.ivy http://pim.hu/object.c05871fb-c1f3-4f83- b276-9948195f0e81.ivy https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1 0203763896631831&set=a.1640108556529.2 087912.1051247406&type=1&theater https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1 0203763896631831&set=a.1640108556529.2 087912.1051247406&type=1&theater http://museumtwo.blogspot.hu/

33 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! benyeij@mome.hu benyeij@mome.hu ruttkay@mome.hu


Letölteni ppt "Digitális eszközök az iskolán kívüli tanulásban: digitális múzeum Bényei Judit - Ruttkay Zsófia Moholy-Nagy Művészeti Egyetem."

Hasonló előadás


Google Hirdetések