Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-3.1.14-12-2013-0001 A Jövő tudatos médiafogyasztói – médiaműveltség és médiatudatosság elterjesztése Bűvösvölgy első másfél éve – egy jó gyakorlat.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-3.1.14-12-2013-0001 A Jövő tudatos médiafogyasztói – médiaműveltség és médiatudatosság elterjesztése Bűvösvölgy első másfél éve – egy jó gyakorlat."— Előadás másolata:

1 TÁMOP A Jövő tudatos médiafogyasztói – médiaműveltség és médiatudatosság elterjesztése Bűvösvölgy első másfél éve – egy jó gyakorlat tapasztalatai Sipos Edina Judit pedagógiai konzulens szeptember 30.

2 2 Mit tud a Bűvösvölgy?  célunk: segítsük a hozzánk látogató diákokat abban, hogy döntéseiket, választásaikat értő, kritikus, tudatos médiafogyasztókká, médiatartalom-alkotókká váljanak;  felelős, biztonságos médiahasználat  korszerű technikai felszerelés  képzett animátorok  élménygazdag alkotómunka  dokumentált és eredményességükben mért foglalkozások  igazodva a NAT-ban és a kerettantervekben definiált oktatási célokhoz

3 3 Hogyan működik a központ a mindennapokban?  9-16 éves korosztály  Minden helyszínhez két korosztály számára készül program: korosztály: 3-6. évfolyam korosztály: évfolyam  Maximum 50 gyerek, 5 csoportban  5 stúdió, 7 foglalkozás

4 4

5 5 Tematikus foglalkozások

6 6 Sajtó

7 7

8 8 Híradó

9 9 Reklám

10 10 Rádió

11 11 Internet és mobilkommunikáció

12 12

13 13 Film

14 14 Vetítő

15 15  154 iskolai csoportban 7700 tanuló vett részt a képzésben  Régiós felosztást követve ‒ majdnem 2000 halmozottan hátrányos helyzetű vagy hátrányos helyzetű kistérségből érkező diák  Közvetlen célcsoportunk diák

16 16 Bűvösvölgy látogatói monitoring ̶ diákok  Papíralapú; a felmérésre a nap végén kerül sor a foglalkozások után  Rövid önkitöltős kérdőív a foglalkozások értékelésére, az elégedettség felmérésére  Körülbelül 1600 kitöltött kérdőív  legnépszerűbb foglalkozások: autós kisfilm, rádió, sajtó  TV műsor, rádióműsor, sajtótermék – sport, sztárvilág, vetélkedő/kvíz  „Amikor internetezel a hétköznapokban, hogyan véded magad?”  több, mint 70% nem ad meg személyes adatokat; közel 30% rendszeresen megváltoztatja a jelszavát  a lányok óvatosabbak, mint a fiúk

17 17 Bűvösvölgy látogatói monitoring – pedagógusok  Előzetesen mélyinterjúk keretében teszteltük a pedagógus kérdőíveket  A látogatás előtti online kérdőíves felmérés az előzetes tájékozódásról, médiaismereti felkészítő csomag megítéléséről  A látogatást megelőző héten kapják meg az online kérdőívet, amit a látogatás időpontjáig kitöltenek  A látogatás utáni online kérdőíves felmérés a programmal kapcsolatos elégedettségre, a foglalkozások diákokra gyakorolt hatására kérdez rá

18 18  A felkészítő óravázlatok megfelelően kidolgozottak – több, mint 80% szerint kisebb átalakítással vagy átalakítás nélkül alkalmazhatók  Minden válaszadó úgy értékelte, hogy segítette a látogatás előtti felkészülést  Elgondolkodtatták a gyerekeket a média által rájuk gyakorolt hatásokról  A pedagógusok szerint játékos, interaktív formában, tapasztalati úton hatékonyabban sajátítják el a diákok az ismereteket  Sokrétű elvárások: tudatos médiafogyasztóvá válás; több ismeret a tudatos médiahasználattal kapcsolatban; máshol nem reprodukálható körülmények, kiváló technikai adottságok között sajátíthatják el a médiaismereteket; a csoportmunka fontossága a produktumok létrehozásakor; bepillantást nyernek a média világába; inspirálja őket a tanulásban Várakozások a központ programjával kapcsolatban — látogatás előtti pedagógus kérdőívek

19 19 A feldolgozás formája:  a legtöbben iskolai óra keretében (közös bemutató a pedagógusoknak)  A pedagógusok szerint  az autós foglalkozás a leglátványosabb, de a rádiós foglalkozás a leghasznosabb – fejleszti az együttműködési, beszéd- és kommunikációs készséget; ezt a kisebb korosztálynál még nehéznek találják  a legnagyobb élményt a gyerekeknek a technikai eszközök kipróbálásának lehetősége jelentette  a diákok tudása a média területeiről és működéséről egyértelműen bővült  4,13-as átlaggal értékelték azt, hogy a bűvösvölgyi látogatás ráébresztette a médiatudatosságra a diákokat Vélemények a Bűvösvölgy programjáról – látogatás utáni kérdőívek

20 20 Pedagógusok véleménye a programról  Médiaértéstől a médiapedagógiáig – más műveltségterület feldolgozása médiaeszközökkel  „Érdekes, színes program, ami lekötötte a gyermekek figyelmét”  „Közvetlen óravezetés hasznos tanácsokkal; gyermekközpontú”  „Indirekt módon rengeteg információval gazdagodtak”  „A hazai lehetőségek közül egyedi a BV. Korszerű, a gyerekekhez közeli témát jár körül, sok élményt ad, végig aktívak a gyerekek …”  „fejlesztette a gyerekek kreativitását, kreatív gondolkodását”  „erősítette a csoportkohéziót; növelte a gyerekek együttműködési készségét”  tudatos internethasználat  „A Bűvösvölgyben folyó munka nekem nagyon tetszett, hasznosnak vélem és nagyon jól tudtam alkalmazni az előkészítő szakaszhoz küldött anyagokat is! A médiaismeret anyagba tökéletesen lehetett integrálni, mind az előzetes felkészítő óravázlatokat, mind pedig a bűvösvölgyi foglalkozásokat.”

21 21 Nyílt napok (négy nyílt nap a 2014/15-ös tanévben) Szakmai konferenciák  Decoding Messages nemzetközi konferencia – európai jó gyakorlatok bemutatása  Belföldi konferencia – Médiapesszimisták és médiaoptimisták az oktatásban – hazai szakemberek részvételével; eszmecsere a médiaoktatás magyarországi helyzetéről Virtuális Bűvösvölgy Fikciós kisfilmek – tudatos médiahasználat különböző témaköreit mutatják be  10 kisfilm a 6-9, 10-12, éves korosztály számára – NMHH Youtube csatornáján elérhetők Akkreditált pedagógus továbbképzés – Médiaértési ismeretek  23 helyszín; 500 pedagógus  Blended típusú képzés Hiánypótló szakkönyvek, kiadványok  Négy hazai; négy külföldi szakkönyv  Háromrészes médiaismeret-terjesztő füzetsorozat – a 6-9, 10-12, éves korosztály számára  Mit csinál a gyerek a neten? – tájékoztató kiadvány szülőknek Bűvösvölgyhöz kapcsolódó egyéb szerepvállalásunk

22 22 Jövőbeli terveink  kompetenciamérési rendszer kidolgozása – egyben a program hatásának, hatékonyságának vizsgálata  kompetencia-készlet: média szövegek értelmezése, filmértés, kritikai gondolkodás stb.  adatbázisok, értékes háttérkutatások lehetősége  alternatív foglalkozástervek  a foglalkozásaink tartalmi bővítése, mélyítése  fiatalokat foglalkoztató, releváns témák; pl. sexting, online zaklatás  Új médiaműfajok, internetes műfajok  Pedagógusokkal való kapcsolattartás, együttműködés


Letölteni ppt "TÁMOP-3.1.14-12-2013-0001 A Jövő tudatos médiafogyasztói – médiaműveltség és médiatudatosság elterjesztése Bűvösvölgy első másfél éve – egy jó gyakorlat."

Hasonló előadás


Google Hirdetések