Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEgon Pap Megváltozta több, mint 7 éve
1
Bevezetés Affektív pszichológia gyakorlat Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék 2015.02.09
2
A felnőtt egészséges emberek alapvető lelki tevékenységeinek demonstrálása, elemzése és magyarázata a motiváció és emóció területén a hallgatók saját tapasztalata alapján, továbbá demonstrációk megtervezése és kivitelezése, valamint az előadói készség fejlesztése. A kurzus célja
3
Az óra jellege: gyakorlat Időpont: H, 15.30-17.00 Helyszín: IZU116 Előfeltétel: Neptun szerint Kredit: 3 Gyakorlatvezető: Bircher Julianna E-mail: bircher.julianna@gmail.com Fogadóóra: CS, 11.00-12.00 (IZU112) Honlapon a kurzusoldal (kötelezők innen letölthetők + érdekességek) és a tematika: http://www.affektiv.hu/doku.php?id=juli:juli A tantárgyról
4
Követelmények: Órai részvétel (max. 3 hiányzás!) 3-ból legalább 2 zh megírása Aktivitás: prezentáció + dolgozat Értékelés: ZH1+ZH2+Aktivitás részjegyek átlaga (a zh-k közül a 2 legjobbat számítom be) – a jegyet fel- /lehúzhatja az órai aktív részvétel Követelmények és értékelés
5
Óraterv: 1. órafebr.. 9.Félévindítás, követelmények. Motivációs alapfogalmak. 2. órafebr.. 16.Táplálkozás, testsúlyszabályozás. Aktivitás1 3. órafebr.. 23.Szexualitás, nemi különbségek. Aktivitás2 4. óramárc.. 2.Agresszió. Aktivitás3 5. óramárc.. 9.Teljesítménymotiváció, igényszint. Aktivitás4 6. óramárc.. 16.Illyés Sándor Emléknapok – konferencián való részvétel 7. óramárc.. 23.1. ZH (1-5. óra anyaga). 8. óramárc.. 30. Érzelem-kommunikáció. Sírás, nevetés. Aktivitás5 SZÜNETápr..6.SZÜNET 9. óraápr.. 13.Érzelemkifejezés Aktivitás6 és hazugságdetekció. Aktivitás7. 10. óraápr.. 20.Félelem, szorongás. Aktivitás8 11. óraápr.. 27.2. ZH (8-10. óra anyaga) 12. óramáj.. 4.Érzelmek és kogníció: Autizmus és Asperger szindróma. Aktivitás9 13. óramáj.. 11.3. ZH az egész féléves anyagból (javítási/pótlási lehetőség)
6
Órán elhangzottak, kísérletek + kötelező irodalom 3 alkalommal (márc. 23, ápr. 27, máj. 11.), a megadott témakörökből A 2 legjobban sikerült zh jegye számít az értékelésbe (2- t kötelező megírni) ZH
7
Páros feladat, egyenlő feladat-elosztás Választott témakörhöz kapcsolódóan egy „minikutatás” végzése és bemutatása, maximum 20 percben – az alábbiak beleférjenek az időbe: Szakirodalom Hipotézis Módszerek! (mit, hogyan vizsgáltok) Hallgatóság AKTÍV bevonása! Következtetés, megbeszélés, kérdések megválaszolása A kutatás rövid, 1-2 oldalas összefoglalása dolgozat formájában (szerzők, cím, hivatkozások is szerepeljenek!), az elejére csatolni a tematika végén megtalálható hallgatói nyilatkozatot is (a pár mindkét tagjának aláírásával!) Ne az Általános pszichológiai gyakorlatok c. műből! Törekedjetek a résztvevők anonimitására! Pl. Google Scholar, PubMed, EBSCO Társszerzős aktivitás
8
Szomorú/vidám zene hogyan befolyásolja a szótanulást? (Érzelmek és kogníció témakör) Szakirodalom keresése, ahol ezt vizsgálták –> az eredmények alapján hipotézis megfogalmazása: pl. Vidám zene hallgatása alatt a személyek több szót tudnak megjegyezni, mint szomorú zene esetén. Vizsgálati módszerek kidolgozása: KIKET vizsgálunk: pl. óra előtt/hallgatóságot, létszám, nem, életkor, stb. MIVEL: pl. szólistatanulás, pozitív/negatív zene HOGYAN: eljárás pontos leírása (hol, mikor, időrend, stb.), Hallgatóság bevonása: mint kísérleti személyek vagy ha mások a kísérleti személyek, egyéb módon, pl. véleményük megkérdezése (anonimitás) Eredmények, kérdések, tapasztalatok megbeszélése További ötletek, kutatási lehetőségek az eredményekre alapozva !!! Ha külsősök a kísérleti/vizsgálati személyek, külön beleegyező nyilatkozatot kell aláírniuk, hogy részt vesznek a kutatásban, és 18 éven felüliek lehetnek csak! Aktivitás-példa
9
1. Szerző, cím, adatok 2. Absztrakt (rövid összefoglaló) 3. Bevezetés (szakirodalmi háttér, korábbi kutatások, témaválasztás indoklása) és hipotézisek 4. Módszerek (személyek, eszközök, eljárás, statisztikai elemzések) 5. Eredmények 6. Diszkusszió (értelmezés, konklúziók, korlátok, kitekintés) 7. Köszönetnyilvánítás 8. Irodalomjegyzék 9. Mellékletek Tudományos közlemények felépítése (Ld. Közlemények felépítésének vázlata és elve (kézirat))
10
Minden gondolatnál, ami nem tőlünk származik, jelölni kell a forrást! Szövegben csak utalás szintjén Irodalomjegyzékben részletesen Alap: APA legfrissebb (jelenleg 6.) hivatkozási rendje, ha nincs megadva külön stílus: http://www.apastyle.org/learn/tutorials/basics-tutorial.aspx Sokféle egyéb stílus Megjegyzés: EndNote program ezzel sokkal egyszerűbb a hivatkozások kezelése – a VKN-096G:28, Adatfeldolgozás a közéleti pszichológiában szabad szoftverekkel c. kurzus Hivatkozási rend (Ld. Közlemények felépítésének vázlata és elve (kézirat))
11
Szerző vezetékneve (évszám) szerint... vagy …(Szerző vezetékneve, évszám) 1 szerző esetén pl. Niven (1975) szerint … vagy Egy korábbi tanulmány (Niven, 1975) bebizonyította, … 2 szerző esetén: (Sekuler és Blake, 2000) 3 vagy több szerzőnél először az összes szerző neve, majd csak (első szerző és mtsai, évszám), pl. Atkinson és mtsai, 1995 6-nál több szerzőnél már az első hivatkozáskor is (első szerző és mtsai, évszám) Magyar nyelvű szövegben: lehet szerző & mtsai vagy szerző és mtsai; külföldi esetén szerző et al. A szövegben:
12
Első szerző szerinti ABC-rendben Könyvek, monográfiák: Pikó B. és Keresztes M. (2007). Sport, lélek, egészség. Budapest: Akadémiai Kiadó. Cikkekből szerkesztett könyvek, tanulmánykötetek, szöveggyűjtemények: Bányai É. és Varga K. (szerk.) (2013). Affektív pszichológia – az emberi késztetések és érzelmek világa. Budapest: Medicina Kiadó. Czigler I. (2000). Megismerési folyamatok változása felnőttkorban. In Czigler I. (szerk.) Túl a fiatalságon. Budapest: Akadémiai Kiadó. 141-152. Folyóiratcikkek: Faraone, S. V., Perlis, R. H., Doyle, A. E., Smoller, J. W., Goralnick, J. J., Holmgren, M. A., & Sklar, P. (2005). Molecular genetics of attention- deficit/hyperactivity disorder. Biological Psychiatry, 57(11), 1313-1323. Az irodalomjegyzékben:
13
Kongresszusi, egyetemi előadások: Császár N., Varga K. és Bányai É. (1998). Hogyan viseljük el a fájdalmat? Vélekedések és valóság. Előadás a Magyar Pszichológiai Társaság XIII. Országos Tudományos Nagygyűlésén, Pécs, 1998. április 15–17. Online folyóiratok: A szerző(k) vezetékneve és keresztnevének kezdőbetűi (megjelenés éve) A cikk címe. A folyóirat címe, kötetszám, letöltve: év. hónap. nap. teljes URL + doi- szám! Online dokumentumok: A szerző(k) vezetékneve és keresztnevének kezdőbetűi (megjelenés éve) A cikk címe. Letöltve: év. hónap. nap. teljes URL Személyes közlés: csak a szövegben! (pl. Nagy A., személyes közlés, 2013. jan. 9) Az irodalomjegyzékben
14
Szó szerinti idézet: „…” (Kis, 2003, 80.) Közvetett hivatkozás: (Kis, 2003, idézi Nagy, 2009) az irodalomjegyzékben mindkét mű szerepeljen, az idézett mű után zárójelben (idézi Nagy, 2009), ha nincs évszám, é.n. (évszám nélkül), pl. Kis állítása szerint (é.n., idézi Nagy, 2009) … Egy szerző több műve ugyanabban az évben (Kis, 2000a) … (Kis, 2000b) – a szövegben való megjelenés szerint a,b,c Egy szerző több műve (Nagy, 1999, 2001, 2006) Több szerző több műve ugyanabban a témában: pl. Ezt több kutatás is igazolta (Kis, 1998; Nagy, 2007) Speciális esetek
15
Evési szokások különbségei sportolók és más szakmában dolgozók között Nemi különbségek a megfigyelőképességben Az agressziószint különbségei pszichológus- és mérnökhallgatók között A teljesítménymotiváció összefüggése a születési sorrenddel További példák aktivitás témákra
16
Gősiné Greguss A. & Székely A. (2006). A pszichológia módszerei. In Oláh A. (szerk.) Pszichológiai alapismeretek. Budapest: Bölcsész Konzorcium. 51-91. Közlemények felépítésének vázlata és elve (kézirat) Stellar, E. (1972). Késztetés és motiváció. In: Ádám Gy. (szerk.) Pszichofiziológia. Gondolat, Budapest. 233– 266. o. 1. óra - kötelező irodalom:
17
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.