Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mi lesz veled informatika tantárgy? 2013.04.20Molnár Péter.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mi lesz veled informatika tantárgy? 2013.04.20Molnár Péter."— Előadás másolata:

1 Mi lesz veled informatika tantárgy? Molnár Péter

2 Mi lesz veled informatika tantárgy? Molnár Péter Előzmények… február: Hoffman Rózsa elhíresült csángós nyilatkozata  október: tervezett kerettantervek megjelenése, véleményezése szervezetek, informatika tanárok, szakemberek nyilatkozatai a sajtóban, az államtitkárságnál  november: találkozó a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban Vályi-Nagy Vilmos Kormányzati informatikáért felelős helyettes államtitkárral december: megjelennek a végleges kerettantervek  február: Az NFM a KIK-en keresztül ajánlást küld minden iskolának a szabad órakeret informatikára fordítására.

3 Mi lesz veled informatika tantárgy? Molnár Péter Az Oktatási Államtitkárság azt mondja… I.Sok más országban sincs önálló informatika tantárgy. (de azt nem vizsgálták, hogy hol sikeresebb, ahol van vagy ahol nincs?)

4 Mi lesz veled informatika tantárgy? Molnár Péter Az Oktatási Államtitkárság azt mondja… II. „Csángó-effektus”: már minden gyerek tudja kezelni a gépet, nem kell külön tanítani, elég integráltan! (Ennek a bevezethetőségét semmilyen vizsgálat nem mérte, sem a tárgyi, sem a személyi feltételek meglétét nem vizsgálták!) A jóváhagyásra benyújtott kerettantervben a műveltségterületek százalékos aránya megfelel-e a Nat-ban javasoltaknak? (27. oldal) Óraterv a kerettantervekhez 5–6. évfolyam NAT Eltérés a NAT minimumtól ,69%Magyar nyelv és irodalom ,76%Idegen nyelvek ,73%Matematika 6-101,84%Ember és társadalom 3,92%Erkölcstan 6-101,84%Ember és természet ,00% Földünk – környezetünk ,20% Művészetek ,04% Informatika ,08%Életvitel és gyakorlat ,39%Testnevelés és sport Óraterv a kerettantervekhez 7–8. évfolyam NAT Eltérés a NAT minimumtól ,50%Magyar nyelv és irodalom ,71%Idegen nyelvek ,71%Matematika ,86%Ember és társadalom 3,57%Erkölcstan ,07%Ember és természet 4-81,36%Földünk – környezetünk ,86%Művészetek 4-8-0,43%Informatika ,21%Életvitel és gyakorlat ,86%Testnevelés és sport Óraterv a kerettantervekhez 9–10. évfolyam, gimnázium NAT Eltérés a NAT minimumtól ,70%Magyar nyelv és irodalom ,05%Idegen nyelvek ,48%Matematika ,65%Ember és társadalom ,87%Ember és természet 5-81,35%Földünk – környezetünk ,06%Művészetek 4-8-0,83%Informatika 4-8-4,00%Életvitel és gyakorlat ,87%Testnevelés és sport Óraterv a kerettantervekhez 11–12. évfolyam, gimnázium NAT Eltérés a NAT minimumtól 104,04%Magyar nyelv és irodalom 138,05%Idegen nyelvek 100,53%Matematika 100,53%Ember és társadalom 104,53%Ember és természet 61,02%Művészetek 4-4,00%Informatika –1,75%Életvitel és gyakorlat 152,54%Testnevelés és sport Óraterv a kerettantervekhez 9-10 évfolyam, szakközépiskola NAT Eltérés a NAT minimumtól ,70%Magyar nyelv és irodalom ,48%Idegen nyelvek ,48%Matematika ,65%Ember és társadalom ,71%Ember és természet 5-8-0,24%Földünk – környezetünk ,41%Művészetek 4-8-2,41%Informatika 4-8-4,00%Életvitel és gyakorlat ,87%Testnevelés és sport Óraterv a kerettantervekhez évfolyam, szakközépiskola NAT Eltérés a NAT minimumtól 102,90%Magyar nyelv és irodalom 13-3,32%Idegen nyelvek 10-0,32%Matematika 10-0,32%Ember és társadalom 1,61%Etika 10-3,55%Ember és természet 6-6,00%Művészetek 4-4,00%Informatika 151,13%Testnevelés és sport

5 Mi lesz veled informatika tantárgy? Molnár Péter Az Oktatási Államtitkárság azt mondja… III.Eddig se volt kötelező informatika tantárgy, de ahol mégis volt, ott a szabad órakeretből adtak az iskolák, így ezentúl is fognak. Ráadásul most kötelező lesz az informatika tantárgy mindenkinek, tehát ez előrelépés. (erről készült felmérés, mely pont az ellenkezőjét mutatja, nem is hozták nyilvánosságra  )

6 Mi lesz veled informatika tantárgy? Molnár Péter Az Oktatási Államtitkárság azt mondja… IV.A magasabb óraszámú informatikának nincsenek meg sem a személyi, sem a tárgyi feltételei! (Érdekes, hogy ezt sem vizsgálták, igaz ez a testnevelés tantárgy esetében sem zavarta őket, mégis bevezethető volt.) Általános iskola: 23 fő átlag létszám, 8 évfolyam, 23*8=184 fő. EU-s elvárás minimum 10 fő/1 gép, tehát 19 gép, ami 1 tanterem Óraigény Kerettanterv0 óra 1 óra 6 óra NFM ajánlás 2013/20141 óra0 óra 2 óra1 óra 12 óra NFM ajánlás 2014/20151 óra 0 óra 2 óra 1 óra 16 óra NFM ajánlás 2015/20161 óra 0 óra2 óra 1 óra20 óra NFM ajánlás 2016/20171 óra 2 óra 24 óra 24 óra, az kevesebb, mint napi 5 informatika óra, befér egy terembe? 24 óra, az 1 informatika tanár, de csak 4 tanév múlva! Középiskola: 28 fő átlag létszám, 4 évfolyam, 28*4=112 fő. EU-s elvárás minimum 10 fő/1 gép, tehát 12 gép, ami 1 tanterem Óraigény Kerettanterv1 óra 0 óra 4 óra NFM ajánlás 2013/20142 óra1 óra0 óra 6 óra NFM ajánlás 2014/20152 óra 0 óra 8 óra NFM ajánlás 2015/20162 óra 0 óra12 óra NFM ajánlás 2016/20172 óra 16 óra 16 óra, az kevesebb, mint napi 4 informatika óra, befér egy terembe? 16 óra, az 1 részfoglalkozású informatika tanár, de csak 4 tanév múlva!

7 Mi lesz veled informatika tantárgy? Molnár Péter V. Hoffman Rózsa: Az informatika kiemelt szerepet kapott a kerettantervekben, hiszen informatikára 180 órányi időt fordítunk! Az Oktatási Államtitkárság azt mondja…

8 Mi lesz veled informatika tantárgy? Molnár Péter Mit mond a kormány? Orbán Viktor miniszterelnök úr: „Az informatikának komoly a múltja, ígéretes a jövője… Bár az informatika meglehetősen tőkeigényes terület - folytatta -, a tapasztalatok azt mutatják, hogy ebben a szektorban még "egy olyan méretű, tőkeszegény ország is képes komoly teljesítményt felmutatni, mint a mi hazánk.” október 4. Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációs államtitkára: „…megállapodtam Hoffmann Rózsával, hogy az eddiginél előbb és többet tanulhatnak majd informatikát a diákok…” január 16., illetve: „…már az általános iskola első osztályától lesz informatikai alapoktatás, a középiskolában pedig kibővített oktatásnak lesz helye.” január 22. Dr. Kelemen Csaba, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Infokommunikációs Projektmenedzsment Főosztály főosztályvezető-helyettese: „A Nemzeti Fejlesztési minisztérium megegyezett az Oktatási Államtitkársággal, hogy az informatika órák kiemelt támogatást kapnak”. Informatikai Szakképzési Konferencia, január 26.

9 Mi lesz veled informatika tantárgy? Molnár Péter Tények A szektor mérete évi kb. 4,500 Mrd forint, hazai GDP kb. 11%‐a, a GDP növekedésének 25%‐át a szektor vállalatai biztosították Versenyképesség 50%‐át magyarázza Multiplikátor hatás: a szektor minden más ágazat fejlődésére jelentős hatással van Technológiai fejlődés hajtómotorja Versenyképesség növelésében és munkahelyek létrehozásában jelentős hatása van Életminőség javításában kiemelt szerepe van

10 Mi lesz veled informatika tantárgy? Molnár Péter Akkor most mi van? Mindenki szerint fontos! Szakmailag nincs oka a leépítésnek! A jelenlegi rendszer bizonyította a sikerességét! Tárgyi és személyi feltételek is adottak! Országunk jövője múlik, múlhat rajta!

11 Mi lesz veled informatika tantárgy? Molnár Péter Az okok… Más tantárgynak, tantárgyaknak kellett az óra… Amikor eldőltek az óraszámok, senki se emelt szót… Volt kolléga, aki elvállalta ennyi óraszámra is a kidolgozást.…  Jelenleg is hiányzik a politikai támogatás…

12 Mi lesz veled informatika tantárgy? Molnár Péter A jövő, avagy mit tehetünk? A.Tovább folytatni a harcot, szakmai érveket hangoztatni, gyűjteni, publikálni, politikai befolyást keresni, mely képes a szükséges változásokat támogatni, véghezvinni!!! B.Támadni, radikalizálódni, felrázni a közvéleményt, hogy mi is történt az elmúlt évben, s mi lesz a következménye… A cél nemes, de megfelelő-e ez az eszköz? A jövő jelenleg sötét, de hinnünk kell, hogy nem tarthat sokáig!

13 Mi lesz veled informatika tantárgy? Molnár Péter Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Mi lesz veled informatika tantárgy? 2013.04.20Molnár Péter."

Hasonló előadás


Google Hirdetések