Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: 39 554 000 fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: 39 554 000 fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi."— Előadás másolata:

1 Pécs és térsége turizmusának helyzete

2 Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: 39 554 000 fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken: 7 590 000 ( +3%)‏ Vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken: 19 822 000 éj (-0,3%)‏ Átlagos tartózkodási idő: 2,6 nap Belföldi vendégforgalom: 4 102 000 fő (+4%), 9 887 000 véj (+1,6%)‏ Üdülési csekk forgalom: 41 800 M Ft ( + 39,8%), 2 M csekk tulajdonos Átlagos tartózkodási idő: 2,4 nap Külföldi vendégforgalom: 3 488 000 fő (+1,9%), 9 935 000 véj ( - 1,8%)‏ Átlagos tartózkodási idő: 2,8 nap

3 Dél-Dunántúl régió vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken: 362 000 fő ( -3,7%)‏ Vendégéjszakák száma: 876 500 vendégéjszaka ( -1%)‏ Átlagos tartózkodási idő: 2,1 nap Külföldi vendégek száma: 60 000 fő ( -9%)‏ Külföldi vendégéjszakák száma: 234 000 fő (+ 8 %)‏ Fő küldő országok: 1.Németország ( -12%)‏ 2.Horvátország (800% !)‏ 3.Csehország ( +13%)‏ 4.Ausztria ( +5%)‏ 5.Hollandia ( +6%)‏

4 Dél-Dunántúl régió vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Belföldi vendégforgalom Vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken: 301 000 fő ( -2%)‏ Vendégéjszakák száma: 642 000 véj ( -4%)‏ Átlagos tartózkodási idő: 2,1 nap Régió részesedése Magyarország vendégforgalmából: Vendégek számát tekintve: 4,7 % Vendégéjszakák számát tekintve: 4,4%

5 Bel-és külföldi vendégforgalom aránya a Dél-Dunántúlon

6 Régió településeinek vendégforgalma 2008 évben

7 Pécs vendégforgalma 2008 év Vendégek száma: 122 460 fő ( -5,5%)‏ Vendégéjszakák száma: 224 800 véj (-5,5%)‏ Átlagos tartózkodási idő: 1,9 nap ! Pécs részesedése a régió vendégforgalmából: Vendégek számát tekintve: 34% Vendégéjszakák számát tekintve: 25%

8

9

10 Siklósi kistérség vendégforgalma 2008 évben Vendégek száma: 65 000 fő (+2,5%)‏ Vendégéjszakák száma: 220 000 fő (+3%)‏ Harkány: 47 000 vendég 184 000 vendégéjszaka ( +7%)‏ Villány: 11 000 vendég, 16 000 vendégéjszaka ( +10%)‏

11 ?

12 Turisztikai Desztináció Menedzsment - TDM Miért? Hiányzik a fogadóterületek turizmusának fejlesztéséért és menedzsmentjéért felelős szervezet. A desztinációink nem eléggé versenyképesek. Új trendek, amelyekben fontos a települések, térségek márkanévvé alakítása, az élményközpontú marketing kommunikáció. A turisztikai termék ma már nem csak a szolgáltatás, hanem a hozzá kapcsolódó élményeket egységes termékkínálatként reprezentáló település, régió vagy ország. Akkor sikeres egy település, tájegység turizmusa piaci értelemben, ha a vonzerőket sikerül termékké alakítani, azokat desztinációba ágyazottan piacra juttatni és értékesíteni.

13 Turisztikai Desztináció Menedzsment - TDM Desztináció fejlesztés, tervezés, kutatás, HR, értékesítés közvetítés, partnerségi hálózat, stratégiai menedzsment, monitoring Marketing és információs feladatok. Alulról építkező hálózat, tulajdonosi szemlélet. Felülről kinevezett vezetők, nincs érdekeltségi viszony. Turisztikai irányítás döntési kompetenciái delegálásra kerülnek a TDM-hez. Turizmus irányítás államilag meghatározott ( OM, TUSZÁT, MT Zrt.)‏ Összhang megteremtése a szintek között ( helyi, térségi, régiós és országos). Döntés a helyszínen. Feladatok megosztásának hiánya az egyes területi szintek között. TDM kiépítése által elért eredményekJelenlegi turisztikai intézményrendszer jellemzői

14 Aktívabb szerep, közvetlen részvétel a döntéshozatalban. Turisztikai vállalkozók jórészt csak adófizetők. Finanszírozás: turisztikai vállalkozások tagdíj hozzájárulásából, ill. önálló bevételek generálásából. Finanszírozás: csökkenő önkormányzati és állami, ill. pályázati forrásból származik. Informatikai alapú desztinációs szintű CRM rendszer ügyfélkapcsolat, marketing folyamatok is. Ügyfélkapcsolatok központjában helyi információ szolgáltatás TDM rendszer kiépítése által elért eredmények Jelenlegi turizmusirányítási rendszer

15 Turisztikai Desztináció Menedzsment - TDM 3 fő alapelv: 1.Fenntarthatóság 2.Versenyképesség megteremtése 3.Területi szempontok érvényesítése ( szubszidiaritás, decentralizáció)‏

16 Turisztikai Desztináció Menedzsment - TDM 4 szint: 1.Települési TDM ( a rendszer alapja)‏ Létrehozhatja: önálló település, vagy településcsoport Feladatuk: szolgáltatások rendszerbe szervezése, tájékoztatás, ügyfélgondozás 2. Térségi TDM ( min. 3 helyi TDM hozhatja létre). Feladatuk: koordinálás, közös attrakciófejlesztés, sajátos arculat kialakítás, piacra juttatás 3. Regionális TDM( regionális szövetség). Feladatuk: regionális termékfejlesztés, legitim arculat megteremtése, márka fejlesztés, képzés, érdekérvényesítés 4. Nemzeti TDM ???

17 Turisztikai Desztináció Menedzsment - TDM Mik az előnyei? Általában Település, térség turizmusának lesz gazdája Az érdekeltek érdekével számoló tudatos fejlesztések Partnerség kialakulása ( önkorm. vállalkozók, civilek)‏ Hatékonyabb marketing Közös tevékenység túllép a marketingen, kiterjed a tervezésre, fejlesztésre, minőség ellenőrzésre, képzésre is Komplex turisztikai termékek is kialakíthatók, sajátos arculat alakul ki Elégedettebb vendégek, nagyobb vendégfo r galom Önkormányzat és helyi lakosság számára Önkormányzat több turisztikai tevékenység elvégzését is a TDM-re bízhatja Új munkahelyek Közösségteremtés IFA bevételek nőnek

18 Turisztikai Desztináció Menedzsment - TDM Mik az előnyei? A vállalkozások számára: Egyedül nem megvalósítható szakmai fel a datok válnak teljesíthetővé Nagyobb vendégfo r galom Jobb érdekérvényesítés Mik lehetnek a hátrányai? Kockázatos finanszírozás További széthúzás Érdekérvényesítés hiánya

19 Turisztikai Desztináció Menedzsment - TDM A finanszírozás forrásai: 1.TDM tagok díjbefizetései 2.Önkormányzati hozzájárulás 3.Saját bevételek ( jegyértékesítés, szállásközvetítés)‏ 4.Pályázatok ( ROP)‏

20 Turizmusmenedzsment Pécsett PÉCS TURIZMUS Egyesület Szállásadók Vendéglátóhelyek Utazási irodák, és utaztatók Látnivalók üzemeltetői Egyéb turisztikai szolgáltatók Turisztikai szakmai és civil szervezetek TÉDÉEM PÉCS Nonprofit Kft. Önkormányzat Pécs Kamara Falusi Turizmus Szövetség Vendéglátók Ipartestülete Pécs Turizmus Egyesület Szakmai grémium Operatív irányítás

21 Turizmusmenedzsment Pécsett A TÉDÉEM PÉCS Nonprofit Kft. tevékenysége turizmus marketing és menedzsment egység (termékfejlesztés, piacra vitel, fogadási feltételek javítása, szemléletformálás, hálózatépítés, kapcsolattartás, egységes elektronikus foglalási rendszer kidolgozása, partnerek képzése, minőségbiztosítás, tanácsadás, illetve a tagoknak nyújtott egyéb szolgáltatások)‏ turisztikai tájékoztatás egység (Tourinform szolgálat)‏

22 Általános célok: versenyképesség megteremtése vendégek számának növelése fenntarthatóság biztosítása a széleskörű partnerség és a professzionalizmus elvének érvényesítésével. Speciális célok: a városhoz kötődés, valamint a lakosság identitástudatának erősítése az „Európa Kultúra Fővárosa”, a kulturális turizmus fellegvára imázs kialakítása és fenntartása Pécs és a Mecsek, mint márka fejlesztése elérhető és megélhető, megtapasztalható város

23 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: 39 554 000 fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések